Gå til innhold

Cellulitter, Kan man "slå løs" fettvev som fører til flere cellulitter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skjedde det meg noe utrolig rart, jeg prøvde å Google det, men kunne ikke finne noe svar, derfor skriver jeg her! Hadde en morsom men ganske hard dag i korketrekkeren/akebakken i Oslo. En dag som etter hvert gikk ganske hardt utover rumpa, da det ble flere og flere humper! Skjønte at jeg kom til å bli både gul å blå på bakenden, da jeg nysgjerrig skulle sjekke ut dette fikk jeg et lite sjokk, joda gul og blå var jeg blitt MEN bare i løpet av en dag var mengden cellulitter fordoblet!!! Er det mulig? Nå var ikke rumpa mi uten en eneste cellulitt i forkant skal sies, men har da på en dag gått fra å ha antydninger til cellulitt, til en hel haug! Kan man "slå løs" fettvev som fører til flere cellulitter på denne måten? Kan dette være midlertidig..fordi jeg er så forslått? Dette er helt vilt! Noen som har andre erfaringer/tanker om dette? 😁😱

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, hjelp! Postet jeg denne under feil emne? Kan noen evt hjelpe meg å føytte den?

Skrevet

Fett må spaltes via celler, så nei :)

Dette er nok midlertidig, du ser nok slik ut pga hevelse

Anonymous poster hash: 86199...ba4
  • Liker 1
Skrevet

Vill teori: Cellulitter har dårligere blodgjennomstrømming enn vevet rundt (jeg tror jeg leste det et sted en gang). Når man slår seg gul og blå blir det mest farge der en har mange blodårer (egen observasjon og enkel logikk jeg ikke utdyper nå). Ergo bli man når man slår seg gul og blå mest gul å blå der man ikke har cellulitter.

Cellulitter har samme farge som huden rundt. Mange folk har cellulitter som bare såvidt er synlige om en ikke klemmer på huden. Når noe er mindre farget en det rundt er det lettere å legge merke til det. Ergo blir det mulig å se flere cellulitter en det man vanligvis ser når en slår seg gul og blå.

Hvis denne teorien stemmer har du ikke fått flere cellulitter, du ser bare de som vanligvis ikke er synlige. Isåfall vil cellulittnivået gå tilbake til det normale når hudfargen din går tilbake til det normale.

Jeg kan uansett berolige deg med at blåmerker er vondest de første par dagene, så dersom det skulle være vondt å sitte går det over snart. De er ofte vondest 18-48 timer etter hendelsen, riktignok basert på egne observasjoner så jeg kan ikke garantere at tidsanslaget er universelt.

Anonymous poster hash: 3bc77...8b3
  • Liker 1
Skrevet

Hei dere!!! Takk for svar!!! Hehehe, vet ikke hvor denne panikken min kom fra, men du/dere har heeeelt rett i det som skrives her..ser bedre ut lån OG tror dette bare ble fremhevet av blåmerkene, men TAKK for svar!!! 😘

Skrevet

Neida, det skyldes nok bare hevelsene og blåmerkene. De "nye" forsvinner iløpet av noen dager :) Det er hormonelle hudforandringer, ikke relatert til utvendig behandling.

https://sml.snl.no/cellulitt

Anonymous poster hash: d9afa...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...