Gå til innhold

Kalorier når man ikke trener...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg var og fjernet en føflekk i begynnelsen av uken, på en plass som er mer eller mindre umulig å holde i ro når man trener. Jeg fikk derfor treningsforbud fra legen i 2 uker, til det er grodd skikkelig. Jeg kjenner jeg sliter veldig! Jeg er vant med å trene 3-5 ganger i uken, og kan dermed skeie ut litt i helgene for eksempel. Denne uken har jeg i tillegg hatt mensen, så søtsuget er ekstra stort! Når jeg trener ligger jeg på 1600-2000 kcal for dagen. Nå når jeg har fått treningsforbud ligger jeg på 1300-1500, og føler at jeg eser ut (vet at det bare er i hodet mitt).

I løpet av helgen regner jeg med å ligge på 2100 pr dag igjen, vi har blant annet tenkt oss ut og spise en bedre middag imorgen, og idag har jeg trykt i meg to aunt mabel's cookies før middag...

Jeg er 163 høy og veier 55 kg.

Hva burde kaloriinntaket mitt ligge på når jeg ikke trener, og hva ligger dere på? Hvor fort går det å legge på seg fettvekt? Kjenner at jeg virkelig ikke føler meg vel når jeg ikke får trent, og blir litt vel opphengt i kalorier...

Anonymous poster hash: e18e9...689
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Slutt å henge deg opp kalorier. 2 uker med null trening der du moderer kcal inntaket i hverdagen og 2 dager totalt med litt ekstra mat vil ikke betyr en shait i det lange løp.

Skrevet

Slutt å henge deg opp kalorier. 2 uker med null trening der du moderer kcal inntaket i hverdagen og 2 dager totalt med litt ekstra mat vil ikke betyr en shait i det lange løp.

Hehe takk.. jeg vet egentlig det, og jeg ville sagt det samme om en venninne stilte meg dette spørsmålet. Men jeg føler meg virkelig ikke bra når jeg ikke får trent, og det går utover alt.. Så jeg prøver å holde litt øye med det, spesielt når sunt kosthold og trening for meg går hånd i hånd, og når jeg ikke får trent får jeg en ekstra sweet tooth :sjenert: Men takk for svar!

Anonymous poster hash: e18e9...689

Gjest Runforit
Skrevet

Hehe takk.. jeg vet egentlig det, og jeg ville sagt det samme om en venninne stilte meg dette spørsmålet. Men jeg føler meg virkelig ikke bra når jeg ikke får trent, og det går utover alt.. Så jeg prøver å holde litt øye med det, spesielt når sunt kosthold og trening for meg går hånd i hånd, og når jeg ikke får trent får jeg en ekstra sweet tooth :sjenert: Men takk for svar! Anonymous poster hash: e18e9...689

Ikke stress med det. Kos deg og nyt livet. Har vært tvunget til lengre pauser selv i perioder grunnet skade/sykdom etc. Og 2 uker med pause og litt ekstra mat har aldri vært negativt for formen, snarere tvert imot! Har aldri hatt bedre løpeøkter som etter slike påtvugne pauser :)

Om du er ekstra sugen på søtt så test ut gresk yoghurt med frukt og sukrin gold. Masse sødme og vomfyll og veldig lite kalorier ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...