AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Fikk nettopp en melding fra et nummer jeg ikke kjente igjen, et ganske langt nummer med +47 og med bindestrek midt i nummeret. Der står det: "Lån direkte fra mobilen opptil kr 40.000" også er det lagt ved en link. Deretter står det: "Afmeld service besvar med STOP. Eff.rente 15,13%, 25.000,- 0/5 år etabl.geb 695,- Totalt: " Synes det var en merkelig melding, jeg har aldri tatt opp lån før og norsken i teksten var så som så.... Dessuten har de visst utelatt hva det totale beløpet liksom skulle være på. Men er dette en melding jeg kan ha fått fordi jeg har meldt meg inn i et eller annet, eventuelt trykket på noe? Kan ikke huske å ha gjort det i så tilfelle .... burde jeg sende STOP melding? Eller er det lureri? Tør ikke gjøre noe etter at jeg i sommer gikk i fella hos Uno Life. Burde jeg bare ignorere? Anonymous poster hash: d816a...5ea
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Kontakt teleselskapet ditt og informer dem og få kontrollsjekket at du ikke er belastet for meldingen, google nummeret som sendte melding og send email dersom det dukker opp en epostadresse der. Anonymous poster hash: 90fd9...d1d
petterm Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 +47 og deretter et 12sifret nummer. I tillegg til vanlige, 8 sifrede mobilnummer som begynner på 4 eller 9 så finnes det 12 sifrede nummer beregnet på simkort som kun nyttes til data eller SMS. Antar det er en sånn avsender. +47 indikerer i alle fall et norsk nummer. Du har nok oppgitt nummeret ditt til noen som nå sender deg reklame. I og ned at det er et +47 nummer bør det være trygt å sende STOP melding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå