AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Jeg bor hjemme for tiden, og er midt opp i veldig mye. Nå skal mamma og stefar dra på hytta med barnabarna og foreldrene til barnebarna. Jeg ønsker å være hjemme i vinterferien, og jeg har en del å gjøre, og jeg skal jobbe i begynnelsen av vinterferien uansett, men kan dra onsdag kveld. Mamma ble sur fordi og gir meg dårlig samvittighet med at nevøene og niesene mine vil bli skuffa. Men jeg har virkelig behov for å være alene, hvorfor vil ingen respektere dette? Dessuten er jeg midt oppi veldig mye nå, og trenger å være alene for å finne ut av ting. Lillesøtern min er 19 og skal være med kjæreste, så hun slipper. Hvorfor må jeg når jeg er 30??? Anonymous poster hash: 3487d...b51
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Du er 30 år? Beklager, men når jeg leste dette tenkte jeg at du var toppen 17/18 år. Slutt med surmulinga og velg selv. Dra eller ikke dra. Herregud, du er jo en voksen dame! Anonymous poster hash: 4a581...55b 25
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Fordi du bor "hjemme". Flytt ut og oppfør deg som alderen din tilsier, så får du også full kontroll over eget liv.Anonymous poster hash: 8f5bc...454 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 Nei. Du vil være alene for once! Helt forståelig. Hvis du bor med dem så må de skjønne at eu vil ha en pause... alene! Anonymous poster hash: 1f5e8...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Fordi du bor "hjemme". Flytt ut og oppfør deg som alderen din tilsier, så får du også full kontroll over eget liv.Anonymous poster hash: 8f5bc...454 Dust. Du måtte komme med en sånn frekk kommentar? Get a life.Anonymous poster hash: 1f5e8...f1a 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Du "må" ingen verdens ting. Det bare føles slik fordi du er ute av stand til å stå opp for deg selv, sette grenser og si nei! Det er faktisk bare å ta deg sammen og si at "jeg ønsker ikke å være med denne gangen, jeg trenger tid for meg selv akkurat nå. Vennligst respekter meg og mitt behov".Anonymous poster hash: 37153...642
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Du er 30 år? Beklager, men når jeg leste dette tenkte jeg at du var toppen 17/18 år. Slutt med surmulinga og velg selv. Dra eller ikke dra. Herregud, du er jo en voksen dame! Anonymous poster hash: 4a581...55b Hvorfor må det være så mmge slemme AB'er som deg. Drit i alderen og oppfør deg på nett.Anonymous poster hash: 1f5e8...f1a 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Dust. Du måtte komme med en sånn frekk kommentar? Get a life.Anonymous poster hash: 1f5e8...f1a Jeg har et liv Eget hjem og egen familie. Synes jeg kom med både en forklaring og et konkret råd, jeg. Hva var så frekt?Anonymous poster hash: 8f5bc...454 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Gruer meg til å ta oppgjøret med mamma i helgen ... uff, hun forstår ikke. Hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg vel ikke fått lov til å ha kjæreste. Men søstern min, som er 19 år, hun får lov som hun vil hele tiden ... Anonymous poster hash: 3487d...b51
minister-mio Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Du er et fritt menneske og gjør hva du vil. På tide å klippe navlestrengen 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Og stefaren min blir bare sur og skylder på at jeg ikke liker han og ikke vil være der han er ... argh!!! Anonymous poster hash: 3487d...b51
Gjest Vind Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Du er 30 og kan selvfølgelig takke nei 1
PaulaS Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 Du er ikke nødt til å stille opp selv hvis du ikke føler for det. Tvang er en av de værste årsakene til å gjøre noe som helst og skal aldri ligge til grunn for ens bestemmelse. Du skal gjøre det fordi det er gøy og noe du selv ønsker å oppleve i stedet for å være med på en utflukt med denne følelsen luggende etter/over deg.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #14 Skrevet 14. februar 2015 Gruer meg til å ta oppgjøret med mamma i helgen ... uff, hun forstår ikke. Hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg vel ikke fått lov til å ha kjæreste. Men søstern min, som er 19 år, hun får lov som hun vil hele tiden ...Anonymous poster hash: 3487d...b51 "Får lov"? Både du og lillesøsteren din er voksne mennesker. Ingen kan nekte dere å ta egne valg. Men det henger naturligvis sammen med ansvar. Tar du 100% ansvar for deg selv, har du full kontroll. Om du gjør deg avhengig av andre (i dette tilfellet foreldre), oppgir du også noe av selvråderetten din.Anonymous poster hash: 8f5bc...454 2
Gjest Vind Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 Generelt er det mange grunner til å bo hjemme. Min venninne på 29 er nyutdanna og hun bor hjemme mens hun søker jobber. Dette fordi markedet er vanskelig og hun kan hjelpe til på familiens rideskole og derfor få dette på cven for å ikke få hull. Det er mange grunner og de som ikke ser slikt bør gå i seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 Hvorfor må det være så mmge slemme AB'er som deg. Drit i alderen og oppfør deg på nett.Anonymous poster hash: 1f5e8...f1a Jeg oppfører meg, men seriøst? En voksen dame på 30 år som surmuler fordi søsteren på 19 år får gjøre som hun vil. Nesten så jeg nekter å tro at dette er sant Anonymous poster hash: 4a581...55b 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 Og stefaren min blir bare sur og skylder på at jeg ikke liker han og ikke vil være der han er ... argh!!! Anonymous poster hash: 3487d...b51 Du kan umulig være 30..? Anonymous poster hash: 3bfe7...571 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #18 Skrevet 14. februar 2015 Det virker som du er 15 og er i gang med ditt første ungdomsopprør med mor, ts. Om du faktisk er 30 kan du pent takke nei, ingen kan tvinge deg. Anonymous poster hash: bdb91...b1b 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #19 Skrevet 14. februar 2015 Det er mye man må finne seg i når man er voksen og bor hjemme, men at familien skal bestemme hvordan du bruker vinterferien din er ikke en av de tingene. Du er voksen. Oppfør deg slik, og gi vennlig men bestemt beskjed til familien din om at du skal være hjemme i vinterferien. Om du ønsker kan du begrunne det, men de har ikke krav på en forklaring. "Jeg trenger det nå" burde uansett holde i massevis. Anonymous poster hash: e9c37...d07 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #20 Skrevet 14. februar 2015 Uansett, så respekterer ikke moren og stefaren min meg og de behandler meg dårlig. Jeg prøver å ta kontroll over eget liv, men jeg får visst ikke lov til å leve et eget liv. Da de sa de skulle på vinterferie, sa lillesøstern min at hun skulle være med kjæresten, og det var greit. Så sa jeg at jeg tenkte å bli hjemme siden jeg hadde så mye å gjøre, og trengte litt tid for meg selv, og da klikket de helt. .. det hadde de null forstålse for, og jeg var egoistisk og at nevøene og niesene mine ville bli så skuffa -- Ja, da klarte de å gi meg dårlig samvittighet igjen. Jeg klarer aldri å få troen på meg selv. Anonymous poster hash: 3487d...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå