Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #1 Skrevet 10. august 2004 Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av rettetang. Så tidligere innlegg på forumet her med fin omtale av GAMA-tenger. Er det noen som vet hvor de selger disse i Oslo? Og hvilke erfaringer har dere/hva vil dere anbefale når det gjelder rettetang med/uten kam?
Gjest Ethereal Skrevet 11. august 2004 #2 Skrevet 11. august 2004 Jeg har smal tang fra GAMA, uten kam. I ettertid skulle jeg gjerne hatt en som er litt bredere, men smal er bra for kortere hår og f. eks pannelugg. Merket er ikke det vesentlige; så lenge du finner en tang med keramisk belegg i stedet for stålplater, funker det utmerket. Spør hos ulike frisører, for eksempel Adam&Eva, og hør hva de anbefaler. Jeg vet også at Magic på Oslo City selger rettetenger.
myagi Skrevet 11. august 2004 #3 Skrevet 11. august 2004 Hvorfor er du i mot stålplater, Ethereal? Jeg har det og er veldig fornøyd. Keramiske plater kan fort bli veldig, veldig varmt.
Gjest Ethereal Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Fordi ALLE frisører sier at stålplater skader håret, mens keramiske bidrar til å holde på fuktigheten i håret. I tillegg er keramiske plater glattere, og glir lettere gjennom håret. Utover det vet jeg ikke, for jeg er ikke frisør. Høy temperatur er faktisk en fordel, fordi det gjør at man trenger kortere tid for å få håret helt glatt, gjerne opp mot 200 grader. Men alle typer varmebehandlinger sliter på håret, så man bør bruke et beskyttelsesprodukt i tillegg, enten en spray eller en krem/serum.
myagi Skrevet 12. august 2004 #5 Skrevet 12. august 2004 Fordi ALLE frisører sier at stålplater skader håret, mens keramiske bidrar til å holde på fuktigheten i håret. I tillegg er keramiske plater glattere, og glir lettere gjennom håret. Utover det vet jeg ikke, for jeg er ikke frisør. Høy temperatur er faktisk en fordel, fordi det gjør at man trenger kortere tid for å få håret helt glatt, gjerne opp mot 200 grader. Men alle typer varmebehandlinger sliter på håret, så man bør bruke et beskyttelsesprodukt i tillegg, enten en spray eller en krem/serum. Jøss. Det må jeg jammen spørre venninnen min om. Keramisk bidrar til å holde på fuktigheten i håret. Nå ble jeg nysgjerrig.
Gjest Ethereal Skrevet 12. august 2004 #6 Skrevet 12. august 2004 Altså, som sagt, jeg er ikke frisør, gjengir bare det jeg er blitt fortalt av frisører.
Kalas Skrevet 12. august 2004 #7 Skrevet 12. august 2004 Jeg kjenner mange frisører, og de har anbefalt keramiske plater for et proft resultat. De blir mye varmere, og det tar dermed kortere tid å glatte håret. For meg, som i utgangspunktet er altfor lat til å glatte, har keramisk funket kjempebra. Kjapt og effektivt! (Jeg hadde en tang med stålplater før, og det kan ikke sammenlignes!
Gjest bamsemums Skrevet 12. august 2004 #8 Skrevet 12. august 2004 gama sin frisør rettetang er genial og aller aller best. har brukt den i 1/2år nå, og jeg er super storfornøyd. den koster alt fra 900kroner og oppover rundt omkring hos frisørene.
Alterna Skrevet 12. august 2004 #9 Skrevet 12. august 2004 Jeg er kjempefornøyd med min GHD - tang, den har kjeramiske flater, og er kjempegrei å bruke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå