Gå til innhold

Cottage cheese i bakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det bra? Noen som sitter på spennende oppskrifter med cottage cheese i?

Anonymous poster hash: 27198...b57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cottagecheese er for det meste en ferskvare og egner seg derfor ikke like godt i baksten. Eventuelt på brødskiva med syltetøy

Skrevet

Cottagecheese er for det meste en ferskvare og egner seg derfor ikke like godt i baksten. Eventuelt på brødskiva med syltetøy

Hvorfor ikke? Skjønner ikke logikken her. Melk er også ferskvare, og egner seg så godt som bare det.

Anonymous poster hash: e1b89...1c1

• Liker 2
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg lagde deilig pannekaker med det her om dagen, det smakte utrolig godt!

Ca. 8 Pannekaker:

420 g Cottage cheese

1 Egg

2 ts Vaniljesukker

1/2 ts salt

1 dl mel

Hell Cottage cheese i en bolle. Tilsett et vispet egg. Deretter blander du inn det tørre og blander godt.

(Om du har mindre cottage cheese, kan du også halvere røra).

Stekes i olje, med 1-2 ss per pannekake (De får størrelse som lapper). Smaker godt med jordbærsyltetøy og rømme til. :)

Skrevet

Jeg lager ofte rundstykker med cottage cheese. Resultatet blir helt nydelig og saftig!

Bruker aldri oppskrift når jeg lager, men hvis du følger oppskrift kan du bare erstatte ne av væsken med et beger cottage cheese. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Jeg lager også gode og sagtige rundstykker med cottage cheese. Men jeg moser den litt med en gaffel først.

Anonymous poster hash: 8c191...683
Skrevet

Kan rundstykker og pannekaker med cottage cheese fint fryses? Høres godt ut, har lyst til å lage store porsjoner og fryse ned!

Anonymous poster hash: 27198...b57
Skrevet

Det går helt fint.

Har brukt det i både rundstykker og kaker før, men kjører det først i blenderen for å få ut klumpene.

Anonymous poster hash: 7b3a7...85b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg lager ofte rundstykker med cottage cheese. Resultatet blir helt nydelig og saftig!

Bruker aldri oppskrift når jeg lager, men hvis du følger oppskrift kan du bare erstatte ne av væsken med et beger cottage cheese. Anbefales på det sterkeste!

Har du lyst å dele din oppskrift? ^^

Skrevet (endret)

Har du lyst å dele din oppskrift? ^^

Bruker som sagt sjelden oppskrift, slenger bare sammen, men er ca. sånn her:

- 1kg mel, blaanding av grovt og fint, etter hva jeg har.

- 1pose tørr gjær

- 2ts salt

- 2ss sukker

- 3dl vann +/-

- 1 beger CC

- 1dl olje/margarin

Rør sammen alt det tørre før du varmer vannet til litt over fingervarmt og blander oljen og cottage cheese i. Hvis du ønsker kan du kjøre det litt i en blender for å få ut klumpene, men de er bare gode, samt at når du blander deigen blir de egentlig ganske most.

Ha væsken over det tørre og bland godt sammen, helst med en mikser/kjøkkenmaskin. Tilsett mer mel om nødvendig. Deigen bør være fast, men fortsatt litt klissete for et saftig resultat. La deigen heve i ca. en time.

Jeg lager ofte rundstykker, da jeg syns dette er mer appetittelig. Trill ut passe store rundstykker. La de etterheve under et kjøkkenhåndkle i en time. Stekes på 220 grader i rundt 12min. Pensle gjerne med egg og strø valmuefrø eller sesamfrø over :)

Endret av veraa94
Skrevet

Bruker som sagt sjelden oppskrift, slenger bare sammen, men er ca. sånn her:

- 1kg mel, blaanding av grovt og fint, etter hva jeg har.

- 1pose tørr gjær

- 2ts salt

- 2ss sukker

- 3dl vann +/-

- 1 beger CC

- 1dl olje/margarin

Rør sammen alt det tørre før du varmer vannet til litt over fingervarmt og blander oljen og cottage cheese i. Hvis du ønsker kan du kjøre det litt i en blender for å få ut klumpene, men de er bare gode, samt at når du blander deigen blir de egentlig ganske most.

Ha væsken over det tørre og bland godt sammen, helst med en mikser/kjøkkenmaskin. Tilsett mer mel om nødvendig. Deigen bør være fast, men fortsatt litt klissete for et saftig resultat. La deigen heve i ca. en time.

Jeg lager ofte rundstykker, da jeg syns dette er mer appetittelig. Trill ut passe store rundstykker. La de etterheve under et kjøkkenhåndkle i en time. Stekes på 220 grader i rundt 12min. Pensle gjerne med egg og strø valmuefrø eller sesamfrø over :)

Tusen takk! Elsker rundstykker, men manglet inspirasjon til å lage selv :D

Skrevet

Tusen takk! Elsker rundstykker, men manglet inspirasjon til å lage selv :D

Det er også utrolig godt å rive litt ost over før du steker dem, just saying :wow:

Skrevet

Det er også utrolig godt å rive litt ost over før du steker dem, just saying :wow:

Diiigg :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...