Gå til innhold

iphone til barn, er den vanskelig å bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fyller 9 år og hun skal få sin første tlf. Hun trenger det da hun er litt alene hjemme før jeg kommer hjem osv. Hun ønsker seg veldig en iphone, jeg tenker at det er det samme for meg, bare hun forstår hvordan den brukes. Jeg har samsung selv, så jeg har ikke peiling på iphone. Tenkte å kjøpe den gamleste modellen som er i salg nå, iphone 4. De andre blir litt for dyre. Men det jeg lurer på som sagt, er om den er lett å bruke? :-)

Anonymous poster hash: 9ff01...e3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort man lærer seg hvordan de brukes, ja. iPhone er et av de mest brukervennlige merkene av smarttelefoner.

Anonymous poster hash: ea0a8...519
  • Liker 1
Skrevet

Ja, en Iphone er lett å bruke :)

• Liker 1
Skrevet

Veldig lett å bruke. Barn er ofte flinke til å prøve seg fram på tekniske greier og tar den kjappere enn voksne.

• Liker 1
Skrevet

Apple sine produkter er meget brukervennlige så det vil nok ikke bli noe problem.

Husk å sette restriksjoner på den da :)

Skrevet

Min på 1,5 forstår iPhone...

Ikke det at hun trenger en, men jeg har en gammel som brukes til musikk, og hun har ingen problemer med å skru på musikken f.eks.

Hun finner også frem bilder og ser på de.

Jeg har tatt vekk alle spill og skrudd av tråløst slik at hun ikke skal gjøre mer avanserte ting 😉

Så ja, en 9 åring burde definitivt forstå den 😄

Skrevet

Min toåring behersker en iphone helt selv. Setter på musikk, ser på bilder, finner sine egne apper og kan ringe bestemor. Så en niåring skjønner nok greia kjapt.

Anonymous poster hash: 34764...4ac

Skrevet

Iphone er det enkleste syns jeg. Min på 4 kan med min iphone, spiller spikl, tar vilder, finner musikk, youtube, åpner kodelåsen, osv.

Han har også sin egen ipad hvor han styrer og steller selv, utrolig hva disse små kan!

Så niåringen din vil nok klare en iphone uten problemer:)

Anonymous poster hash: 8d736...cac

Skrevet

Vare vær klar over at det ikke kommer flere oppdateringer til iphone 4. Så den vil kunne raskt bli treig/utdatert.

Anonymous poster hash: f5df8...0ed

Skrevet

Det er helt latterlig å gi bort iPhone 4. Det er en fem år gammel telefon, og blir som sagt ikke oppdatert. Datteren din vil ha en telefon som hakker, er treig og som ikke kan laste ned apper fordi den ikke er optimalisert eller oppdatert til det. Ta å enten å gi henne en nyere en (senest fjorårets modell, 5s) eller en billigere, men nyere Android.

Anonymous poster hash: 6c69f...26b

• Liker 2
Skrevet

Det er helt latterlig å gi bort iPhone 4. Det er en fem år gammel telefon, og blir som sagt ikke oppdatert. Datteren din vil ha en telefon som hakker, er treig og som ikke kan laste ned apper fordi den ikke er optimalisert eller oppdatert til det. Ta å enten å gi henne en nyere en (senest fjorårets modell, 5s) eller en billigere, men nyere Android.

Anonymous poster hash: 6c69f...26b

Syns det er mer latterlig å gi en niåring en iPhone...

Anonymous poster hash: c88b2...655

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Syns det er mer latterlig å gi en niåring en iPhone...

Anonymous poster hash: c88b2...655

Tenkte det samme, men ts spør ikke her etter meninger om hun burde gi ungen sin det. Om barnet behersker den og skjønner at man skal være forsiktig med den, så får foreldre gjøre som de vil.

Kjenner ei som fikk en iPhone som niåring, hun skjønte fort hvordan den skulle brukes, så det var ingen problem. Dessverre knuste hun skjermen etter tre måneder...

Skrevet

Kjenner ei som fikk en iPhone som niåring, hun skjønte fort hvordan den skulle brukes, så det var ingen problem. Dessverre knuste hun skjermen etter tre måneder...

og derfor gir en niåringen en billig iphone 4 istedet for en ny til flere tusen kroner.

Anonymous poster hash: f2e2d...31b

Gjest Solsmil
Skrevet

og derfor gir en niåringen en billig iphone 4 istedet for en ny til flere tusen kroner.

Anonymous poster hash: f2e2d...31b

En "billig" iphone 4 koster også flere tusen kroner

Skrevet

iPhone til niåring er en god ide. Den klarer de å mestre.

Men hadde gått for 4S eller nyere.

I en tid der man ikke lenger har hustelefon så får folk bare akseptere at barn må ha mobil.

Hva slags mobil de har, angår ingen andre.

Skrevet

Jeg er redd den får skjermen knust raskt, selv den forsiktigste niåring er tross alt mer uvøren enn de fleste voksne. Men det er TS' sak, ikke min, så det vurderer hun selv.

Når det gjelder brukervennlighet er iPhone enklere enn det som finnes av Android-alternativer. Apple har, på godt og vondt, gjort den nærmest helt idiotsikker. Det kan være irriterende for en teknisk interessert attenåring - for en niåring er det utelukkende praktisk. Niåringen vil nepep noe problem med å forstå seg på en iPhone.

Anonymous poster hash: 1d631...760
Skrevet

De er lette å bruke, men tåler ikke all verden. Som de fleste smarttelefoner. Vår gutt på snart 10 ville ikke fått så dyr telefon da de lett både går i gulvet og blir glemt igjen i den alderen hvis de skal ha de med seg. Det er også viktig at du da sperrer for alt av kjøp via spill o.l., og du bør også sperre for nedlasting av apper slik at du må godkjenne spill o.l. Her har det vært flere episode hvor 9-åringer har hatt spill med 18 års aldersgrense på iPad fordi foreldrene ikke følger med på hva de gjør. IPhone4 er også utdatert slik at en del spill o.l. ikke vil fungere på den. Ikke verdt å bruke penger på.

Vi har en billig mobiltelefon med kontantkort hjemme som vi bruker til det formålet du beskriver, det fungerer veldig fint for våre gutter på snart 8 og 10 år. Til spilling har de mini-iPad. Eldstemann skal få egen mobil til 10-års dagen da vi ser at det er greit at han har med seg telefon nå som han farter mer rundt på egenhånd, men det blir ikke aktuelt med en dyr smarttelefon. Har ikke tall på hvor mange ganger det har ligget igjen mobiltelefoner etter vennene hans, og hvor mange ganger den enkle telefonen vi har hjemme har gått i gulvet... Men jenter er muligens litt mer ansvarsfulle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...