Gå til innhold

Bryllupsreise safari + hvite strender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har så smått begynt jakten på vår bryllupsreise for juni 2016, for å se hva den vil komme på og for å finne den perfekte reisen for oss.

Vi ønsker oss en reise med varighet på 2+ uker, gjerne med noen dagers safari og opplevelser før vi nyter hvite strender i rundt 10 dager. Jeg har kikket på Tanzania og Zanzibar, er det noen som har reist hit og har tips til hotell og reiseopreatør??

Vi er begge lekne og aktive, så hotellet må ikke være så fint at vi ikke kan leke i vannet, spille spill osv, samtidig som vi drømmer om hytter på påler i vannet, hengekøyer og litt luksus.

Ang. safari, hvilke erfaringer er der ute om Tanzania? Er det noen landsbyer som kan anbefales?

Er det noen som vet om en slik reise kan gjennomføres for under 50 000?

Alternativer til andre reisemål tas også imot med stor takk :)

Skrevet

Vet om noen som dro på bryllupsreise til Sør-Afrika, for å så dra videre til Mauritius for litt strandliv. Vet ikke hva det kostet, men det så veldig flott ut!

Skrevet

Var på tur med Erikson Rover Safari (firma i Kenya som drives av nordmenn). Ambefales på det sterkeste!

Vi var på Diani beach først og tok fly derfra og inn til Masai Mara og var på safari der. Etterpå reiste vi videre til Lake Nakuru med safaribil. Vi var også på en sykkelsafari i Hell's Gate. Denne ferien var på omtrent to uker. Den beste ferien jeg noen gang har vært på.

:)

Skrevet

Om dere skal på safari i Tanzania anbefaler jeg å dra til Ngorongoro-krateret :) Veldig fint landskap og mange forskjellige dyr. Jeg var også i Lake Manyara, men vil ikke anbefale det videre, det var alt for mye skog og for få dyr.

Zanzibar er fantastisk! Jeg har dessverre ingen tips om hotell som kan passe dere, siden jeg bodde på et backpackerhotell. Men anbefaler dere å dra på tur ut for å snorkle (bare pass på at det er få bølger den dagen og at eieren av båten er seriøs). Da vi snorklet der svømte vi ved siden av en hel flokk delfiner! Det går også an å ta dykkersertifikat der, og dra på båttur i solnedgangen for eksempel. Vil tro de fleste hoteller arrangerer slikt :) En ting dere kan være obs på er at forholdene utenfor hotellområdene ofte er helt annerledes - mange der er ganske fattige, ca 300 m fra vårt hotell var det folk som bodde i små skur, og jeg har hørt om folk som synes det er et skår i gleden når forskjellene blir så tydelige.

Skrevet

Jeg har ikke vært i Tanzania eller Zanzibar, men i Kenya og Mauritius (ved to forskjellige anledninger), og reiste med henholdsvis Safari Opplevelsesreiser (http://safari.as/) og Magellan (http://magellan.no/). Begge anbefales! Send dem en forespørsel der dere oppgir budsjett og skriver litt om hva dere ønsker, så kan de sikkert komme med anbefalinger. Jeg fikk også et pristilbud på Tanzania/Zanzibar i fjor fra Ditt Afrika (http://www.dittafrika.no/ som også virket bra, men jeg har ikke reist med dem). Hvis du sender meg en PM med e-postadressen din, kan jeg videresende det til deg så du får et inntrykk av hva de kan tilby, og prisnivå.

Jeg ville sjekket kombinasjonen Sør-Afrika/Mauritius i tillegg til Tanzania/Zanzibar, forresten. Be reisebyråene gi deg pristilbud på begge.

Lykke til!

Skrevet

lukter det ikke veldig rart i Afrika?

Anonymous poster hash: 9ae09...85a
Skrevet

Jeg har vært på Zanzibar - pluss at jeg selv har vært på bryllupsreise til Mauritius :) Zanzibar er, som flere skriver, et litt mer "primitivt" alternativ enn eksempelvis Mauritius. Her kommer det helt an på hva man ønsker å gjøre på turen, og hva slags type menneske man er rett og slett. Vi dro begge steder for å kitesurfe (aktive begge to), og er derfor avhengige av at hotellet ikke er altfor stivt, slik at man ikke kan dra med seg litt utstyr inn på hotellet, og leke seg i vannet som du skriver.

Til bryllupsreise ville jeg helt klart anbefalt Mauritius, men kanskje ta safarien på forhånd i eksempelvis Tanzania.

Zanzibar er mer laidback, enklere, har ekstremt fine strender, og er ideelt om du bare ønsker å være på hotellet/stranda dagen lang. Jeg så ingen "bungalower på påler" der hvor vi var på Zanzibar; da må du nok kanskje til Maldivene? Vi bodde på Paje by Night hotel, er vel et fint backpackerhotell kan man kalle det. Betalte ca 9000 nok for 2 uker. Det arrangers båtturer, delfinturer osv også her, slik det gjøres mange steder i det indiske hav.

Mauritius er helt klart dyrere sted å bo og leve, men også her finnes billigere alternativer. Vi betalte vel en plass mellom 20-30 000kr for hotell i tre uker. På Mauritius føler man seg friere til å farte rundt (jeg ville ikke dratt så mye rundt alene på Zanzibar), og det finnes små fine steder man kan besøke og spise middag på kveldene. Jeg syns det blir kjedelig med hotellmat i 3 uker. Det er også byer og veldig mye å gjøre på Mauritius, både båtturer, severdigheter, hesteveddeløp, SPA, roadtrips, safaripark etc.

Jeg likte at Mauritius var veldig sivilisert og "luksuriøst" samtidig som det har sjelen til en karibisk øy, og mye å finne på. Hvertfall på bryllupsreise liker jeg at det er litt mer classy, kanskje det bare er meg :) Ikke noe problem å kite og leke seg på Mauritius heller; hotellet vårt (BluMarine Attitude the Boutique) hadde også eget kitesenter! Og de lokale er veldig ydmyke, du får nærmest ikke tilsnakk for noe som helst, hehe. Selv etter 3 uker på Mauritius hadde jeg ikke noe lyst til å dra hjem, der likte jeg meg skikkelig godt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...