AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Jeg begynner å lure hvor skarpe vi normenn er. I dag gikk jeg på et offentlig kontor. Spurte tre stk, men ingen kunne svare på spørsmålene jeg hadde. De søkte på nett, men nei ingen svar der heller. Da jeg kom hjem i kveld søkte jeg på nett, og da fant jeg svar på det jeg spurte om. Så da begynner jeg å lure på om vi normenn er dumme? Eller viker det som at de ikke vil? For en skulle tro at hadde søkt litt til eller tatt en tlf så hadde funnet svaret, Men nei de gjorde de ikke... Hva er ditt inntrykk dette? Hva mener du? Har du opplevd det samme?Anonymous poster hash: 917dc...776
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Mitt spørsmål er hvorfor du ikke søkte på nett før du tok turen til det kontoret. Anonymous poster hash: 1ffe4...c40 22
Gjest Phoenix Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Hvem er dumme? Du som tok deg turen på det offentlige kontoret uten å søke på nettet først eller de som fikk spørsmål (relevante eller ikke relevante spørsmål?) som de ikke fant på nettet? 4
Wonderbitch Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 (endret) Min erfaring med offentlig ansatte er at 90 % av de er utrolig dårlige på alt som har med data å gjøre. Hver gang jeg er på et kontor og vi skal fylle ut en søknad el. tenker jeg på hvor mye denne personen må koste arbeidsgiver. Om de hadde fått et enkelt data og touchkurs hadde alt blitt så mye mer effektivt! De prater jo hele tiden om nye datasystemer og at de må nedbemanne, men om folk var flinkere ( bare litt) til den delen av jobben de trenger data for er jeg sikker på at de hadde vært minst 30% raskere Endret 13. februar 2015 av Wonderbitch
Gjest oleoh Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 IQen i Norge går nedover og nedover. Vi er begynt å nå igjen de mongoloide i intelligens, noe som igjen kan bli kjent igjenn i politikken i Norge. Eneste som kan tyde på delvis bedring var valget av de høyreorienterte og særlig FrP.
Christiania_Oslo Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 De eneste som synes vi er korkade og umme i hovudet er sånne bitre svenskere som skal jobbe her i 1 år før de flykter ned til Thailand og lever som konger. De klager på oss, men jobber jo kun for å kunne dra på langferie? De får være late og seige de da? Hehehe... 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Jeg begynner å lure hvor skarpe vi normenn er. I dag gikk jeg på et offentlig kontor. Spurte tre stk, men ingen kunne svare på spørsmålene jeg hadde. De søkte på nett, men nei ingen svar der heller. Da jeg kom hjem i kveld søkte jeg på nett, og da fant jeg svar på det jeg spurte om. Så da begynner jeg å lure på om vi normenn er dumme? Eller viker det som at de ikke vil? For en skulle tro at hadde søkt litt til eller tatt en tlf så hadde funnet svaret, Men nei de gjorde de ikke... Hva er ditt inntrykk dette? Hva mener du? Har du opplevd det samme?Anonymous poster hash: 917dc...776 Mitt intrykk av dette er at ts er, for å bruke ks sine ord, korka dum. Å bruke mye tid på å oppsøke tre personer når ts selv kunne søkt opp svaret på egenhånd er mye bortkastet tid for fire personer! Men det er jo vanlig at folk ikke gidder å google selv de enkleste spørsmål, og oppretter tråder for at andre skal legge svaret inn i tråden for dem. Latskap, kalles slikt der jeg kommer fra.Anonymous poster hash: 6076b...28d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 TS her: Jeg må få ryddet opp i saken her. Det er tydeligvis flere her som går under samme kategori som jeg beskriver i innlegget mitt...korka dumme... Jeg blir overrasket at det over her som mener det er jeg som er dum siden jeg ikke gikk på nett først. Da må jeg si følgende: Ja, det jeg spurte om hadde relevans til den jobben som de hadde. Dette var i høyeste grad. Også må jeg legge til at når du går til et offentlig kontor som vi betaler vår skatt til som skal være et servicekontor for deg og meg, så forventer en at de kan svare på det en spør om. Det er deres fordømte plikt å kunne hjelpe. Det koster så lite å ta en tlf, søke på nett eller sende epost. De skal være et servicekontor og skal hjelpe folk.Anonymous poster hash: 917dc...776 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Skal du ts rydde i misforståelser så synes jeg du etterhevert nå og bør komme frem med hvilket spørsmål du har vært på kommunens servicesenter og spurt om.Anonymous poster hash: 6076b...28d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 JA, etter å ha reist rundt i verden og møtt folk fra ander land og kulturer har jeg innsett at nordmenn er dumme. Anonymous poster hash: 5c9f3...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 IQen i Norge går nedover og nedover. Vi er begynt å nå igjen de mongoloide i intelligens, noe som igjen kan bli kjent igjenn i politikken i Norge. Eneste som kan tyde på delvis bedring var valget av de høyreorienterte og særlig FrP. Ha ha, snakk om å kaste stein når en sitter i glasshus! For du høres jo ikke akkurat ut til å tilhøre eliten hva angår intelligens selv..... Anonymous poster hash: e709f...de1 2
Raven Emerald Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Raven Emerald, mod.
VampireLadyXXL Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 Folk veit ikke hva de skal søke på.
Gjest Stringfellow1 Skrevet 14. februar 2015 #14 Skrevet 14. februar 2015 At enkelte mennesker overhodet ikke har peiling på datamaskiner, internett, søkemotor eller hvordan man best burde bruke disse tingene, er vel strengt tatt ikke noe nytt??
WubWub Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 (endret) Jeg begynner å lure hvor skarpe vi normenn er. I dag gikk jeg på et offentlig kontor. Spurte tre stk, men ingen kunne svare på spørsmålene jeg hadde. De søkte på nett, men nei ingen svar der heller. Da jeg kom hjem i kveld søkte jeg på nett, og da fant jeg svar på det jeg spurte om. Så da begynner jeg å lure på om vi normenn er dumme? Eller viker det som at de ikke vil? For en skulle tro at hadde søkt litt til eller tatt en tlf så hadde funnet svaret, Men nei de gjorde de ikke... Hva er ditt inntrykk dette? Hva mener du? Har du opplevd det samme?Anonymous poster hash: 917dc...776 Tja, min mening er at man skal være ulurt om man dømmer intelligensen til litt over 5 millioner mennesker utifra svarene man har fått fra 3 mennesker. Det er litt av en prestasjon å tro at 3 mennesker representerer snittet i den allmenne intelligensen. Tyder på svært svekkede evner for logikk og refleksjon. Logikk er en av de viktigste elementene når det kommer til IQ. Heldigvis er ikke jeg så dum at jeg tror du og de 3 menneskene du spurte representerer snittet i befolkningen TS. Endret 14. februar 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 IQen i Norge går nedover og nedover. Vi er begynt å nå igjen de mongoloide i intelligens, noe som igjen kan bli kjent igjenn i politikken i Norge. Eneste som kan tyde på delvis bedring var valget av de høyreorienterte og særlig FrP. Du må jo virkelig være beviset på at IQ i Norge er dalende, som kan si noe sånn i fullt alvor! Anonymous poster hash: af518...1a2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 TS her: Er det ikke litt rart at folk som en skal ha tilitt til jobben som de har ikke kan sakene bedre enn en "normal" person på gata? Det er enklte ganger en kunne nesten lure på hvordan de har fått jobben. Når enklte av de ikke klarer å faktisk regne et enkelt regnestykke i holdet må jeg si at jeg ser bekymra for fremtiden. Senest i dag hadde jeg et eksempel på hvor stokk dum det går ann å bli: Jeg var inne i butikk og hadde handlet. Det jeg kjøpte koste 349 kr, jeg gav en 500-lapp. Da måtte vedkommende finne frem mobilen og måtte regne ut hvor mye jeg skulle ha tilbake. Og vedkommende var i slutten av 30åra....HALLO???? jeg trodde det at regneferdighetene kunne vært bedre enn dette her. Med dette som utgångspunkt så setter jeg vel et strek under svaret: Ja. vi normenn er stokk dumme. Ut i fra sånne forutsettinger så kunne hvem som helst hatt jobb i både det ene andre. Jeg kunne ha nevnt flere forsalg f.eks innen forsikringbransjen er det veldig mye rart og skrekklige rare konklusjoner og ideer som dukker opp.... Anonymous poster hash: 917dc...776
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #18 Skrevet 14. februar 2015 Mitt spørsmål er hvorfor du ikke søkte på nett før du tok turen til det kontoret. Anonymous poster hash: 1ffe4...c40 Mitt spørsmål er hvilket offentlig kontor som har åpent fra midnatt på en lørdag. Anonymous poster hash: c423d...5eb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #19 Skrevet 14. februar 2015 Mitt spørsmål er hvilket offentlig kontor som har åpent fra midnatt på en lørdag. Anonymous poster hash: c423d...5eb Er det mulig å være så korka her inne også???????????? Anonymous poster hash: 917dc...776 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 14. februar 2015 #20 Skrevet 14. februar 2015 Servicenivået har ihvertfall gått betraktelig ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå