Gjest Bertine Skrevet 10. august 2004 #1 Skrevet 10. august 2004 endelig er jeg gift, men det er en del ting jeg lurer på... i og med at jeg bytter etternavn, eller får et til.jeg beholder pikenavnet mitt +ektemannen min sitt. Men, jeg må vel ha nytt førerkort med rett navn, visa kort og så må jeg vel sende kopi a vigelses attesten til lånekasse? eller? hvordan går jeg frem, og er det andre ting jeg må huske å forandre???
Gjest Fighter Skrevet 10. august 2004 #2 Skrevet 10. august 2004 Vent til du får bekreftelse fra folkeregisteret om navneendring. Vigselsattesten hjelper lite. Det er ikke alle som trenger å se bekreftelsen heller. Offentlige kontorer får vite det gjennom flokeregisteret, men du må si i fra til bank, biltilsynet, biblioteket og en del andre steder.
*Lene* Skrevet 11. august 2004 #4 Skrevet 11. august 2004 Så passende............ Hehe...skikkelig KUL skriveleif :-) Eller var det kanskje meningen?
Gjest Fighter Skrevet 11. august 2004 #5 Skrevet 11. august 2004 Det gikk litt fort i svingene, men når jeg ser det så er det en artig skriveleif. Jeg var litt fornøyd med den, så jeg lar den stå.
Loolaa Skrevet 11. august 2004 #6 Skrevet 11. august 2004 Er over et år siden jeg giftet meg og skiftet navn, men jeg har ikke forandret pass og førerkort ennå... VISA-kortet var greit å endre, dro ned i banken med bekreftelsen på navneendring fra folkeregisteret. Forsikringsselskapet fikk også nytt navn på meg. Egentlig sjekker de det opp mot folkeregisteret, men det ble noe tull så vi tok det faktisk over telefonen! Men det varierer sikkert fra selskap til selskap. Ellers sendte jeg et adr.forandringskort fra posten hvor jeg skrev det nye navnet mitt til feks bokklubben jeg er medlem av. Greit at all post finner fram til postkasse hvis du har nytt navn på den.
Sandman Skrevet 11. august 2004 #7 Skrevet 11. august 2004 endelig er jeg gift ...unnskyld bertine, kunne ikke dy meg, men det virker som du har kjempet hardt..??
Gjest Bertine Skrevet 11. august 2004 #8 Skrevet 11. august 2004 he he, den var god sandman! har faktisk kjempet hardt for det jobbet hele sommeren i tilleg til å planlegge bryllupet, det var ganske travelt.. får ringe banken å høre nå da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå