Gå til innhold

Tupperwareselger, sykemeldt fra annen jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner er sykemeldt fra sin "ordentlige" jobb (hjelpepleier), men jobber som Tupperwareselger på kveldstid. (Faktisk mer nå som hun er sykemeldt fra den andre jobben.) Er dette lov? Jeg synes det virker snodig at man kan være sykemeldt fra en jobb, mens man kan jobbe så mye man vil/orker i en annen.

Anonymous poster hash: 37e07...461
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to jobber og vært sykemeldt bare fra den ene. Den ene jobben var en sitte-på-rumpa-og-bruke-hodet-jobb, den andre krevde fysisk aktivitet, armer og bein og fram og tilbake hele dagen. Med sykdommen jeg hadde trengte jeg bare å bli sykemeldt fra den siste. Ingenting rart i det.

Ser for meg at hjelpepleier er mange hakk mer krevende enn tupperwareselger også.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ærlig talt at det er godt gjort av deg å vite hbor mye hun jobber som TW konsulent.

Du får melde fra til NAV, i stedenfor KG, så gransker NAV henne, og finner ut om hun gjør noe ulovlig eller som du skriver, rart.

Anonymous poster hash: 4dfed...a61

Skrevet

Og jeg synes det er snodig at du henger deg opp i dette.

vet ikke hvorvidt det er lov, og om første linken (andre funker ikke) tilsvarer venninnen din sin situasjon.

Anonymous poster hash: 8e312...6d8
Skrevet

Er du 100 prosent sykemeldt, så kan du ikke jobbe. Vil jeg tro, uten å ha lest fakta

Nå vet ikke du om hun melder fra til nav om de timene hun jobber.

En er pliktig å varsle nav om den minste time man jobber.

Anonymous poster hash: a955e...0df
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor noen er negative til at man reagerer på at folk jobber svart og/eller lurer velferdssystemet.

Anonymous poster hash: 37e07...461
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...