AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Trenger hjelp her... Noen med pcos her, som vet noe om hcgnivå under graviditet? Mistenker at jeg har pcos pga smerter i mage/rygg, og sjenerende hårvekst.. Mensen er 3-4 dager forsinket, og alle graviditetstester viser negativt. Jeg leste noe på engelsk om at de med pcos har lave hcgnivåer, og at de stiger sakte. Noen med erfaring? Jeg opplever uvanlige symptomer som f.eks ømme bryster (som jeg ikke har hatt siden jeg ammet barnet mitt for noen år siden..), forstoppelse, trøtthet, mat smaker uvanlig, var for lukter, svingende humør, uflod etc, men det kan selvsagt være tilfeldig... Men det får meg til å tenke på om kroppen, dersom jeg har pcos, ikke lager nok hcg, og at stigningen går sakte? Med mitt første barn, tok jeg en test 5 uker på vei og den var positiv. Aner ikke hvordan den hadde slått ut rundt "IKM". Vil bare vite om jeg er gravid eller ikke, det er viktig av medisinske grunner. Venter bare på mensen... Setter pris på svar Anonymous poster hash: 99f9b...d86
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Det eneste rådet jeg kan gi deg er å gå til legen for en blodprøve Anonymous poster hash: d575e...603
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Jeg tror kanskje jeg ringer inn der mandag om mensen ikke kommer i løpet av helga, men redd for å virke hysterisk og dum. Er livredd blodprøver, men om det er det som må til... Vil forresten en så tidlig graviditet kunne vises på UL?Anonymous poster hash: 99f9b...d86
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 DyttAnonymous poster hash: 99f9b...d86
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Jeg tror kanskje jeg ringer inn der mandag om mensen ikke kommer i løpet av helga, men redd for å virke hysterisk og dum. Er livredd blodprøver, men om det er det som må til... Vil forresten en så tidlig graviditet kunne vises på UL?Anonymous poster hash: 99f9b...d86 En graviditet vil ikke vises på UL (innvendig) før rundt uke seks. Da vil de kunne se hjerte slå. Har vært til ul når jeg var 5+4, og legen så ikke noe annet enn hvor i livmoren egget hadde festet seg, hadde vi vært noen dager senere hadde vi kanskje sett hjerte (sier kanskje siden det endte i SA i uke syv) Du vil få positiv graviditetstest fjorten dager etter eggløsning, selv om du har PCOS om du er gravid - damer med PCOS som må gjennom prøverør tester seg fjorten dager etter at egget er satt inn. Personer med PCOS har gjerne sjeldnere (eller aldri) eggløsning og derfor uregelmessige menstruasjoner. Har selv PCOS og får ømme pupper og vondt i korsryggen rett før jeg får mens. Ta en ny test om noen dager, og be om henvisning til gynekolog for å finne ut om du har PCOSAnonymous poster hash: 0c452...de9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Selv tok jeg urinprøve som var negativ i uke 5, blodprøve derimot var positiv. Har du diagnose pcos? Ville ha fått dette utredet isåfall. Det kan være en del forebyggende ting og medisiner du bør ta standpunkt til.Anonymous poster hash: 07168...e60
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Selv tok jeg urinprøve som var negativ i uke 5, blodprøve derimot var positiv. Har du diagnose pcos? Ville ha fått dette utredet isåfall. Det kan være en del forebyggende ting og medisiner du bør ta standpunkt til.Anonymous poster hash: 07168...e60 Nei, har ikke fått påvist det, har kun en mistanke. Jeg tror jeg stikker innom legen i morgen og tar en blodprøve - for sikkerhetsskyld... Men da jeg var 5 uker på vei sist for 2-3 år siden, var urintestene klart positive. Men det er 30 kg siden, PCOS kan vel utvikle seg etterhvert? Anonymous poster hash: 99f9b...d86
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 En graviditet vil ikke vises på UL (innvendig) før rundt uke seks. Da vil de kunne se hjerte slå. Har vært til ul når jeg var 5+4, og legen så ikke noe annet enn hvor i livmoren egget hadde festet seg, hadde vi vært noen dager senere hadde vi kanskje sett hjerte (sier kanskje siden det endte i SA i uke syv) Du vil få positiv graviditetstest fjorten dager etter eggløsning, selv om du har PCOS om du er gravid - damer med PCOS som må gjennom prøverør tester seg fjorten dager etter at egget er satt inn. Personer med PCOS har gjerne sjeldnere (eller aldri) eggløsning og derfor uregelmessige menstruasjoner. Har selv PCOS og får ømme pupper og vondt i korsryggen rett før jeg får mens. Ta en ny test om noen dager, og be om henvisning til gynekolog for å finne ut om du har PCOSAnonymous poster hash: 0c452...de9 Det jeg tenkte på var at endel damer med PCOS har opplevd å ikke få positive tester før sent, fordi de produserer lite HCG. Det er det jeg er redd for, hva om det gjelder meg? Det kunne vært lurt å få utredet hvorvidt jeg har PCOS eller ikke ja, så en legetur kan vel i og for seg være nyttig uansett om jeg er gravid eller ikke. Anonymous poster hash: 99f9b...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå