Gå til innhold

Min speltlompe er fylt med...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mmm, har mang en gang spist meg såå mett på speltlompe med pesto, spekeskinke, ruccola, rødløk og tomat! Men nå trenger jeg tips til annet godt man kan fylle de med når man vil ha deilige speltlomper til frokost/lunsj/middag. Gjerne noe litt mer spennende enn pølse med ketchup :blomst:

Anonymous poster hash: 9b59c...4d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Philadelphia kremost og avokado, gjerne med litt lime og kvernet pepper :icon_lol:

Digg, takk for tips! Jeg kommer nok til å legge til røkt laks også - elsker det i kombinasjon med avokado og philadelphia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som syntes speltlomper smaker herk...?

Nei, vanlige lomper er mye bedre. Hva er egentlig greia med speltlomper? Innholdet i dem og vanlige er både næringsstoffmessig og kalorimessig ganske likt, men de er dyrere og smaker kjipere. Hvorfor kjøper folk dem?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanlige lomper er mye bedre. Hva er egentlig greia med speltlomper? Innholdet i dem og vanlige er både næringsstoffmessig og kalorimessig ganske likt, men de er dyrere og smaker kjipere. Hvorfor kjøper folk dem?

Jeg kjøper de ene og alene fordi jeg ikke tåler hvete, men jeg tåler spelt. Syns prisen er vel stiv, men når jeg blir lei knekkebrød er det greit å ha for hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det fordi jeg oppriktig synes at speltlompene til Ola-lompa er de beste lompene. Har de ikke denne typen på butikken, er det hipp som happ om det blir spelt eller noe annet. En god andreplass er vel faktisk langlompene til Buer, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost og skinke

Peanøttsmør og banan

Cottage cheese og syltetøy

Brunost og syltetøy

Jeg synes de smaker bedre og er ikke så tørre som vanlige lomper, i tillegg tåler jeg ikke så godt hvetemel,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør og skker

Syltetøy

smør

nugatti

tar det enkelt jeg :fnise:

Anonymous poster hash: acf8b...6a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Kanskje litt OT, men noen som vet om det finnes glutenfrie lomper å få kjøpt? Har ikke sett det noe sted. Jeg spiste buer sine speltlomper før, men nå tåler jeg ikke spelt lenger, så må holde meg unna både det og hvete. Pleide å slenge lompene med ost og skinke inni i ovnen og spiste dem som litt annerledes ostesmørbrød, det var supergodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns speltlomper er mye bedre enn vanlige lomper :) Liker godt å ha røkt kalkunskinke, barbequesaus og sprøstekt løk inni.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. I tilfelle noen andre skulle være interessert, har jeg nå samlet opp noen ideer:

Pesto, spekeskinke, agurk, ruccola, cherrytomat, pinjekjerner
Philadelphia, avokado, agurk, røkelaks, ruccola
Reker, majones, avokado, salatblad, agurk, egg, sitronpepper (mmm)
Kylling, feta, mais, agurk, salatblad, lettrømme (e.l.)
Smør, ost, skinke, salatblad, agurk, paprika
Fiskekake, raspet gulrot, mais, agurk, lettrømme (e.l.) (dette var veldig godt! lover!)
Potetsalat, roastbiff, rødløk, ruccola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale snøfrisk med røkt laks eller ørret med enten vårløk eller mango på! Smaker helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...