AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har bestilt sydentur i juni og fristen for siste innbetaling av hovedsummen er i mai en gang. Depositumet har jeg betalt. Jeg har pengene klar og skjønner at jeg mister noen små kroner i renter om jeg betaler nå, men er det noe annet jeg burde tenke på som gjør at jeg ikke bare bør betale og få det ut av veien? Anonymous poster hash: b0ac9...b3a
petterm Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Hvis selskapet går konkurs så tapere du alt hvis du betaler kontant/på regning. Hvis du betaler med kredittkort så er du sikret ved konkurs eller svindel. Du kan godt betale kredittkortgjelda før du får regning for å få gjelda ut av verden.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Hvis du betaler med kredittkort så er du sikret ved konkurs eller svindel. Gjelder dette uavhengig av hvor lang tid det går mellom betaling og konkurs? Anonymous poster hash: 7d838...091
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Gjelder dette uavhengig av hvor lang tid det går mellom betaling og konkurs? Anonymous poster hash: 7d838...091 Ja. Betal alltid ferie på kredittkort Anonymous poster hash: 65652...624
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Godt poeng, men det er et av de stor selskapene på charter så tror ikke de går konk, men det er jo nada problem å betale på kredittkortet og så betale ned det igjen om det beskytter. Anonymous poster hash: b0ac9...b3a
petterm Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 I tillegg får du som regel en enkel reiseforsikring hvis mer enn 50% av reisen er betalt m kredittkortet. Selv store reiseselskap kan gå konkurs...
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Nei, det er ikke lenger reiseforsikring på mine kredittkort så det får jeg ikke Det har jeg sjekket, det tilbys ikke i banken min lenger. Det bør folk faktisk sjekke opp når de bruker kredittkort til å betale for ferie, ikke automatisk gå ut i fra at man er forsikret Anonymous poster hash: b0ac9...b3a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Å bestille ferie eller andre kostbare reiser hos selskap som ikke er med i reisegarantifondet er ikke lurt. De som er med i reisegarantifondet gir kunden refusjon av utgifter dersom noen av aktørene går konkurs. Dobbel sikring har man ved å betale ved kredittkort. Anonymous poster hash: 5e4bc...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå