Gå til innhold

Din verste restaurantopplevelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TGI Fridays i Trondheim!

1) Overivrig servitør, men han glemte hva to av oss bestilte av drikke og mat, og brukte kjempelang tid. Prøvde å være hyggelig med ham, tenkte kanskje han var ny... men etter tredje spørsmål om hva jeg skulle ha (HALLO, PEPSI MAX ER IKKE SÅ AVANSERT ALTSÅ) så sa jeg bare vann haha..!

2) Han kom med maten omsider, men var veldig frekk 

"TA BORT HENDA JEG KOMMER MED MAT HER"

Slapp av.. vi er en vennegjeng, ikke en barnehage :( 

3) Matrester under tallerkenen og skittent bestikk (vi er vel ikke de eneste som har opplevd dette?)

4) Desserten min var oreokake og den hadde store plastbiter i seg. Sånne som satt seg fast i ganen. Uff, fikk skrapet et sår oppi der, var kjempeekkelt. Servitøren beklaget ikke, han sa bare "åja hehe! ja, det kan vel skje, sikkert. kanskje du vil ha rabatt eller noe?"

Eh ja?

Anonymous poster hash: 37050...169
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på en finere restaurant hvor alt i grunn var topp...helt til kelneren setter fra seg min mat, snur seg, mister en serviett han har på armen, bøyer seg og fiser en brakfis rett på meg og min mat!

Anonymous poster hash: ec7e7...59e

:skratte:

Skrevet

Tror det må være på en fiskerestaurant og jeg bestilte meg ovnsbakt klippfisk. I følge menyen så var den uten skalldyr, og jeg spurte for å være helt sikker pga heftig skalldyrallergi. Joa, den var uten skalldyr sa servitøren etter å ha sjekket med kokken.

Retten ble servert, og langs kanten på tallerkenen var det pyntet med reker og blåskjell!

Jeg sendte retten tilbake og ba om en ny, helt uten skalldyr, og sa enda engang ifra om at jeg har skalldyrallergi.

Fikk ny rett med ovnsbakt klippfisk og spiste i vei.

Det gikk ikke lange stunden før halsen begynte å tetne, jeg ble full av elveblestutslett, og jeg fikk ikke puste. Så restaurantbesøket endte med blålys til akutten.

Flate så forbanna jeg blir bare av å tenke på det. Kom frem at kokken hadde bare fjernet rekene og blåskjellene fra den første tallerkenen han sendte inn! Skulle tro at en utdannet kokk hadde kunnskap om allergier og var klar over at saften fra rekene og blåskjellene ville sette seg i resten av maten.

Jeg har cøliaki.

Plassen jeg og mannen skulle spise på har glutenfritt brød så vi bestilte Karbonadesmørbrød, mitt med glutenfritt brød.

Først fikk jeg et Karbonadesmørbrød med vanlig brød, og spurte servitøren om ikke dette var vanlig brød.

Hun beklaget, bekreftet og bad om ny mat til meg.

Da maten kom spurte jeg om dette var glutenfritt og det bekreftet hun.

Så jeg spiste, men det var en bit og brødet smakte mistenkelig lite glutenfritt.

Tok maten tilbake til kassa og spurte om jeg hadde fått rett mat. Etter å sjekket med kjøkkenet kom hun og beklaget at jeg hadde fått feil mat.

Panikk... Jeg fikk gavekort på det jeg hadde betalt for maten men mannen måtte bare få med sin mat innpakket for jeg måtte HJEM!

Var skikkelig dårlig på kvelden og neste dag og to dager etter hendelsen var jeg på beina igjen.

På vei til jobb var jeg innom cafeen med en skriftlig klage (kritisk men vennlig) til daglig leder.

To måneder etter har jeg fremdeles ikke hørt noe....

Spiser aldri der igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har cøliaki.

Plassen jeg og mannen skulle spise på har glutenfritt brød så vi bestilte Karbonadesmørbrød, mitt med glutenfritt brød.

Først fikk jeg et Karbonadesmørbrød med vanlig brød, og spurte servitøren om ikke dette var vanlig brød.

Hun beklaget, bekreftet og bad om ny mat til meg.

Da maten kom spurte jeg om dette var glutenfritt og det bekreftet hun.

Så jeg spiste, men det var en bit og brødet smakte mistenkelig lite glutenfritt.

Tok maten tilbake til kassa og spurte om jeg hadde fått rett mat. Etter å sjekket med kjøkkenet kom hun og beklaget at jeg hadde fått feil mat.

Panikk... Jeg fikk gavekort på det jeg hadde betalt for maten men mannen måtte bare få med sin mat innpakket for jeg måtte HJEM!

Var skikkelig dårlig på kvelden og neste dag og to dager etter hendelsen var jeg på beina igjen.

På vei til jobb var jeg innom cafeen med en skriftlig klage (kritisk men vennlig) til daglig leder.

To måneder etter har jeg fremdeles ikke hørt noe....

Spiser aldri der igjen.

Hver gang jeg har bestilt noe glutenfritt på kafè har jeg fått det, men det har alltid vært frossent. Så har jeg sendt det tilbake, og de har tint det litt til. Noen ganger holder det, andre ganger må det tilbake en tredje gang. Glutenfri mat ute gjør meg sprø.

Anonymous poster hash: b2c00...554

Skrevet

Hver gang jeg har bestilt noe glutenfritt på kafè har jeg fått det, men det har alltid vært frossent. Så har jeg sendt det tilbake, og de har tint det litt til. Noen ganger holder det, andre ganger må det tilbake en tredje gang. Glutenfri mat ute gjør meg sprø.

Anonymous poster hash: b2c00...554

Jeg vet...

Det er sjanseløst!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Bump

Anonymous poster hash: ca993...569
Skrevet

Har opplevd:

• Bleiesskift på restaurantbord (Café Teater på Torshov)

• Lange hår i sushi (Bambus i Sandvika)

• Metallbit i pizza (Dolly Dimples Sarpsborg)

• Ukokt ris (Egon i Bodø)

• Nesten en times venting mellom hver rett (Oscarsborg)

• Kokt hamburger (Amsterdam)

Ellers uante mengder dårlig mat og dårlig service. Men det går i kategorien irriterende og ikke verste opplevelse.

Anonymous poster hash: 1280e...de5

Skrevet

Var på big horn på hamar med mannen min. Vi bestilte, fikk en mindre god biff og sikkert 2 bokser mais hver. Servitøren var ingen stand å se og vi begynte å få dårlig tid (satt i 1 time etter å ha spist) gikk i kassa og ville betale og hovmester(eller sjef ) ble sur og sa "dere betaler til servitøren ved bordet vet dere". jeg svarte at vi ikke hadde sett servitøren på lang tid og at ingen kom for å høre om maten var bra en gang. Sjefen slo inn og ba meg slå inn summen pluss tips selv... tips? For hva? Dårlig oppførsel og dritt mat? Fikk ikke en krone mer av meg. Fæl fyr og restauranten har jo siden vært stengt med jevne mellomrom.

• Liker 2
Skrevet

Hadde også en dårlig erfaring fra en lokal kafe her jeg bor. Den hadde fått nye eiere uten at jeg viste det, så jeg tok meg en tur innom og forventet den samme opplevelsen jeg hadde fått for noen måneder side. Vel maten var sånn ferdigmat. Har dere sett de der gulrotkakene som man kan lage på langpanne? tror de er fra Toro eller noe. De serverte meg sånne. I tillegg var servicen sååååå elendig. Eierne ville tvinge oss å bestille mer mat. Tror jeg betalte i overkant av 150 kr. for en miserabel kakestykke og en "kakao" som viste seg å være varm melk med O Boy. Jeg nektet å bestille mer mat (hvorfor skulle jeg det? den var jo horribel) og de begynte å skjefte og si at de ikke hadde råd til å ha meg der hvis jeg ikke bestilte mer (btw, jeg var ikke ferdig engang med "kakaoen") Da gikk jeg, uten å ha spist opp ferdig engang. Jeg ble så provosert og sinna. 

Når jeg kom hjem skrev jeg selvfølgelig en slakteanmeldelse. Svarene (les svarene, flertall) jeg fikk var bla. at jeg var en "idiot" (sånn rett ut) at jeg sannsynligvis snylter av staten, siden jeg nektet å kjøpe flere varer på kafeen, at jeg må forvente at små kafeer ikke har råd til å ha folk hengende "gratis" inne på lokalene (gratis? wtf! 150 kr for det jeg bestilte er jo langt ifra gratis) og at jeg skrev den negative anmeldelsen kun fordi jeg ikke likte arabere (var de arabere? var ikke det jeg først la merke til, karen var jo hvitere enn meg) Hva skjedde med de svarene typ: "Vi beklager at du hadde en dårlig opplevelse hos oss, men vi er ikke enig i det du sier fordi ditten og datten"???

At jeg ga dem en dårlig anmeldelse fordi jeg ikke liker arabere? Kanskje det var fordi jeg ikke liker å bli behandlet på den måten, kanskje fordi servicen og maten var elendig, kanskje fordi han karen som ville presse mer penger ut av meg var en komplett idiot... jo da, kanskje det var derfor de fikk en dårlig anmeldelse.

Merkelig at kafeen har gått konkurs. 

Det er kanskje stygt, men jeg merket at jeg fikk en følelse av velbehag etter at jeg leste at kafeen gikk konkurs. 

Anonymous poster hash: a1950...9b3

Skrevet

Det er kanskje stygt, men jeg merket at jeg fikk en følelse av velbehag etter at jeg leste at kafeen gikk konkurs. 

Anonymous poster hash: a1950...9b3

Av ett eller annet merkelig grunn er kafeen fortsatt åpen. Null kunder til tider. Forstår det ikke helt jeg...

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har ikke så heftige fortellinger å stille opp med som mange andre, men det som skuffet meg mest var den gangen jeg gikk på en italiensk restaurant og bestilte et glass cola til maten. Jeg satt sånn til at jeg kunne se inn kjøkkendøra, og der ser jeg servitøren åpne kjøleskapsdøra, hente en allerede åpnet 1,5L flaske cola, helle oppi et glass til meg og sette den inn i kjøleskapet igjen.

Restauranten gikk konkurs for mange år siden.

Anonymous poster hash: b7a2b...1ad
Skrevet

"Hvordan kjøtt er dette?"
"Eh.. Vanlig kjøtt.."
"Storfe, svin, uhm..ja..?"
"Eh.. Skjønner du ikke at det er vanlig kjøtt som feks biff?"

.... Biffen var svin, så jeg fant jo ut av det :) 

Anonymous poster hash: 7ac30...c6c
  • Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Tror min absolutt verste opplevelse var da mannen min (som er lam fra livet og ned og sitter i rullestol) hadde bestilt bord til oss på en ny restaurant vi hadde lyst til å prøve.  Siden han var klar over at de har en del bord på en mezzaninetasje hvor eneste adkost er en trapp gjorde han det klart at vi måtte ha bord i hovedetasjen pga at han er rullestolbruker.  Det fikk han bekreftet at ikke var noe problem.

Da vi kom til restauranten ble vi møtt av en blid hovmester som fant bestillingen vår, tok med seg to menyer og et drikkekart og ba oss følge henne.  Opp trappa til mezzaninen. Hun var halvveis oppe i trappa før hun fikk med seg at mannen min forsøkte å få kontakt med henne og kom ned igjen. Det viste seg at de ikke hadde noen ledige bord nede, men hun hadde et bord klart til oss på mezzaninen.  Etter litt om og men innså hun at trappa var et problem, men det var ikke noe hun kunne gjøre om vi ikke kunne akseptere bordet der, så enden på visa ble at vi dro derfra uten å spise.

Vi endte med å spise på en kinarestuarant i nærheten, var langt fra den romantiske kvelden vi hadde gledet oss til.  (Jeg har forresten skrevet om denne opplevelsen i tråden for dumme ting butikkansatte sier og gjør.)

• Liker 1
Skrevet

Denne er en god nummer to på min liste over "verste restaurantopplevelser":

Var med en kollega på Big Horn i Møllergata i Oslo for noen år siden.  Lokalet var mørkt og interiøret slitent og servicen var så-som-så.  Det var bare oss og et bord til i restauranten, men servitøren som var på jobb var mer interessert i å sitte ved det som tydeligvis var "personalbordet" (innerst ved kjøkkenet) å drikke brus mens hun tastet på mobilen sin.  

Vi fikk etterhvert bestilt og det tok en god stund å få de to halvliterene med øl vi bestilte som drikke.  Maten tok det enda lenger tid å få, mener vi ventet nesten 45 minutter, og da den omsider kom på bordet var begge biffene våre overstekt og de råstekte potetene var brente.  Sausen var smakløs.  Selv om vi var sultne bestemte vi oss for å klage, så vi forsøkte å få kontakt med servitøren.  

Etterhvert ga vi opp, vi begynnte å få dårlig tid. Vi spiste opp kjøttet og de minst brente potetene og da vi var ferdige kom hun endelig og spurte om maten smakte. Vi sa som sant var at kjøttet var overstekt og potetene brente og ble avfeid med at "det var jo dumt at dere ikke sa fra før dere spiste opp". Hun fikk ikke et øre i tips da hun endelig kom med regningen og bankterminalen.

Skrevet

Da en gresk banjospiller stod ved siden av/over meg under hele måltidet

Har sikkert opplevd noe verre, men dette jeg kommer på nå

Skrevet

Da en gresk banjospiller stod ved siden av/over meg under hele måltidet

Har sikkert opplevd noe verre, men dette jeg kommer på nå

Er en indisk restaurant i Drammen har magedans en time på lørdagskveldene. Tanken er sikkert god, men jeg har opplevd det en gang og det frister ikke til gjentakelse.  HØY musikk og danserinnen var i overkant nærgående. Var bare slitsomt.

Skrevet

Dette passer kanskje like så godt under "dårligste date", men men, skriver det. Jeg var ifjor på en første date med en fyr jeg hadde truffet på nettet, som jeg gledet meg veldig til å treffe. Jeg husker at jeg var litt nervøs, litt rar i kroppen. Heldigvis skulle vi på en restaurant hvor jeg visste at jeg hadde trivdes på før, så det gjorde det litt lettere. 

Vi kom dit, satte oss ned. Litt klein stemning. Han var vel like nervøs og dessuten litt skjelven. Er ganske så stille. Så kommer kelneren for å ta bestillingen. Jeg bestiller vin. Han spør om leg.  :sjokkert: Jeg var da 26, og fikk en akutt sinne-reaksjon. Mener å huske at jeg reagerte med å si høylytt "hva behager?", og "det har jeg aldri behøvd å gjøre her før" osv. osv. Vanligvis holder jeg meg fra å reagere sånn, men tror nervene gjorde at jeg var litt "løssluppen" i munnen. Herregud, så klein stemning det ble! Kelneren fikk se bankkortet mitt og unnskyldte seg opptil flere ganger, men kvelden ble liksom ikke helt tipp topp etter det. Daten ble like flau stakkars, forsøkte å unnskylde det vekk og si at det var et kompliment, men jeg var rød som en tomat og ville helst bare gå der ifra. Er egentlig ikke drama-queen altså, men den kvelden var ødelagt for meg  :jolie:

Anonymous poster hash: 90b1d...99f
Skrevet

Huff, jeg har fortrengt alle mine dårlige restaurant besøk. En gjenganger er vel at maten kommer veldig lenge etter at vi har bestilt. Kommer tilbake om jeg husker mer!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...