Gå til innhold

Din verste restaurantopplevelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan også å ha vært et stunt for å stikke av fra regninga. Kanskje begge forsvant rundt et hjørne og lo seg skakk etterpå.

De hadde bestilt mat, men hadde bare fått drikke da de begynte å krangle. Nå husker jeg ikke om de hadde vin i glassene for dette er en stund siden, men tror ikke de rakk å få i seg så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørr dere virkelig å spise maten gjen når dere klager til kelneren? Uff, jeg er litt sånn at jeg ikke tørr å spise maten kelneren kommer med igjen hvis vi har klaget. Men det er kun i de tilfellene jeg ikke tørr å spise der kelneren har vært sur og vrang. Da tenker jeg bare hva han/hun kan ha gjort med maten min 😂

Husker en restaurantprogram jeg så for lenge siden, der kelnere putta masse rart i maten. Spytt, buser osv 😳

• Liker 1
Skrevet
Hadde også en dårlig erfaring fra en lokal kafe her jeg bor. Den hadde fått nye eiere uten at jeg viste det, så jeg tok meg en tur innom og forventet den samme opplevelsen jeg hadde fått for noen måneder side. Vel maten var sånn ferdigmat. Har dere sett de der gulrotkakene som man kan lage på langpanne? tror de er fra Toro eller noe. De serverte meg sånne. I tillegg var servicen sååååå elendig. Eierne ville tvinge oss å bestille mer mat. Tror jeg betalte i overkant av 150 kr. for en miserabel kakestykke og en "kakao" som viste seg å være varm melk med O Boy. Jeg nektet å bestille mer mat (hvorfor skulle jeg det? den var jo horribel) og de begynte å skjefte og si at de ikke hadde råd til å ha meg der hvis jeg ikke bestilte mer (btw, jeg var ikke ferdig engang med "kakaoen") Da gikk jeg, uten å ha spist opp ferdig engang. Jeg ble så provosert og sinna.
Når jeg kom hjem skrev jeg selvfølgelig en slakteanmeldelse. Svarene (les svarene, flertall) jeg fikk var bla. at jeg var en "idiot" (sånn rett ut) at jeg sannsynligvis snylter av staten, siden jeg nektet å kjøpe flere varer på kafeen, at jeg må forvente at små kafeer ikke har råd til å ha folk hengende "gratis" inne på lokalene (gratis? wtf! 150 kr for det jeg bestilte er jo langt ifra gratis) og at jeg skrev den negative anmeldelsen kun fordi jeg ikke likte arabere (var de arabere? var ikke det jeg først la merke til, karen var jo hvitere enn meg) Hva skjedde med de svarene typ: "Vi beklager at du hadde en dårlig opplevelse hos oss, men vi er ikke enig i det du sier fordi ditten og datten"???
At jeg ga dem en dårlig anmeldelse fordi jeg ikke liker arabere? Kanskje det var fordi jeg ikke liker å bli behandlet på den måten, kanskje fordi servicen og maten var elendig, kanskje fordi han karen som ville presse mer penger ut av meg var en komplett idiot... jo da, kanskje det var derfor de fikk en dårlig anmeldelse.
Merkelig at kafeen har gått konkurs.
  • Liker 10
Skrevet

Spiste på House of Sushi. Vi fikk frossen fisk.

Skrevet

Mange fæler opplevelser.

Er dere flere som har opplevd noe?

Anonymous poster hash: c696e...d51

Skrevet

Da jeg var i Paris på en svært fin (og dyr) restaurant og bestilte kylling. Som alle vet er ikke de så veldig gode i engelsk. Da kelneren spurte meg om jeg ville ha den medium stekt, ble jeg nervøs for hva jeg kom til å få. Jeg sa "well done" jeg :fnise: Ville ikke ha rå kylling. Fikk biff tartar. Aldri vært så skuffet før.

Anonymous poster hash: 280fd...633

Tartar...? Man spør da ikke om hvordan man vil ha den stekt når det gjelder biff tartar...

Anonymous poster hash: 0f8fb...307

• Liker 3
Skrevet

En italiensk restaurant i London som jeg for lengst har glemt navnet på. Bestilte lasagne der, og fikk noen slappe pasta flak som svømte i pisslunken saus. Sur betjening var det, og det var dyrt. Tommel ned! :/

Skrevet

Var på en resturant i Sandefjord, husker ikke hva den heter, sammen med noen venner

Bestilte en burger og et glass rødvin (ikke beste kombo, vet det). Etter omtrent 30 min kom "rødvinen" min til bordet, som forøvrig var rød saft servert i en plastkopp fra Kiwi. Ikke beste starten. Klagde og fikk et nytt glass saft, alt de sa var at jeg ikke skulle klage, det var visst den dyreste rødvinen på markedet..

30 min etter det kom burgeren min, full av bananfluer og helt tildekket med dressing, man så ikke selve burgeren. Etter å ha skrapt vekk dressingen, så man et slaskt burgerbrød fra Rema1000.. Selve burgeren var også mere svart enn "normal", og helt uten grønnsaker.

Hvor mye kostet dette måltidet? 600kr!! Sikkert på grunn av den "rødvinen" jeg bestile... Skal aldri di igjen..

Anonymous poster hash: 8277c...f50
Skrevet

Absolutt versting var en middag på hotell i Vyborg - gamle Sovjet før murens fall. Vi fikk en kyllingsuppe som ganske enkelt besto av en "opphakket høne" med bein og skinn som lå og vaket i en kraft. Drikken vi fikk til maten var en slags eplesaft med kraftig smak av klor. (Jaja, vi ble nå ikke forgiftet av vannet i den i allfall, kunne ikke leve en eneste bakterie i det klorvannet).

Anonymous poster hash: 7dce1...8b4
Skrevet

Var på en resturant i Sandefjord, husker ikke hva den heter, sammen med noen venner

Bestilte en burger og et glass rødvin (ikke beste kombo, vet det). Etter omtrent 30 min kom "rødvinen" min til bordet, som forøvrig var rød saft servert i en plastkopp fra Kiwi. Ikke beste starten. Klagde og fikk et nytt glass saft, alt de sa var at jeg ikke skulle klage, det var visst den dyreste rødvinen på markedet..

30 min etter det kom burgeren min, full av bananfluer og helt tildekket med dressing, man så ikke selve burgeren. Etter å ha skrapt vekk dressingen, så man et slaskt burgerbrød fra Rema1000.. Selve burgeren var også mere svart enn "normal", og helt uten grønnsaker.

Hvor mye kostet dette måltidet? 600kr!! Sikkert på grunn av den "rødvinen" jeg bestile... Skal aldri di igjen..

Hvor lå denne restauranten?

Anonymous poster hash: efddc...385

Skrevet

Hvor lå denne restauranten?

Anonymous poster hash: efddc...385

Husker ikke helt, er en stund siden nå, og var bare på "ferie" der for å hilse på noen gamle venner.

Skrevet

Ser at Hellstrøm har mye å gjøre i tiden fremover. Kanskje med litt hjelp fra Gordon Ramsey.

Da skulle det blitt andre boller.

Skrevet

Spiste på House of Sushi. Vi fikk frossen fisk.

Har opplevd det samme på house of sushi og det var også grunnen til at jeg sluttet å gå dit.

Skrevet

Var på en kinarestaurant i hutteliheita i USA. Tok evig lang tid før servitøren kom, fikk bestilt til slutt, to forskjellige retter. Etter lang tid kom maten. Smakte heeelt forferdelig. Og de to forskjellige rettene smakte helt likt. Tvang i oss litt, fordi vi var sultne. Prøvde å få kontakt med servitøren for å få regninga, men han var forsvunnet. Tror vi satt å ventet på han i 20min flr vi fant ut at vi la penger for ca det det kosta på bordet og gikk. Burde jo aldri betalt i det hele tatt.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bump

Anonymous poster hash: ca993...569
Skrevet

Var på besøk hos noen i Molde og vi dro ut for å spise på en kinarestaurant. Vi  bestilte stekt ris med biff og ble ganske lange i maska da vi fikk maten. Vi fikk servert ris (naturlig nok) med svinestrimler (ja, ikke noe biff!) med fullt av sener og fett og amerikansk blanding ved siden av. ÆSJ! Hver rett kosta vell rundt 150,-... Kunne laga maten ekstremt mye bedre selv, og vi fikk absolutt ikke det vi hadde forventa. Håper for all del den restauranten er lagt ned nå, da dette er noen år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i staten. Har en kollega som jobbet hos Statoil tidligere. Vi var på kurs i Bergen og var innlosjert på Scandic, inkludert alle måltider. Kollegaen hadde vært der før mens hun jobbet i Statoil og fortalte at vi kom til å få deilig middag. Var 3-retters vi fikk og det ble dessverre en gedigen skuffelse. Biffen var omtrent uspiselig som minnet om en skosåle, grønnsakene var frossenblanding og både vassen og kaldt. Bærkremen var noen bringebær i gelé med Piano-vaniljesaus over. De fleste var visst så sultne at det gikk rett ned, rødvinen hjalp nok. Kollegaen og jeg klagde og en tydelig flau servitør beklagde seg med at vi var så mange og da ble det bare grytekjøtt?!?

Kollegaen lurte på om det er annerledes når Statoil betaler regninga og det var visst slik.

Anonymous poster hash: d6751...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Holbergstuen i Bergen. Ene gangen fikk vi brent svineribbe. Den var så brent at vi ikke visste om det var ben eller kjøtt. Andre gangen hadde de glemt å legge opp potetene. Selv om servitøren svinset rundt og vi forsøkte å få kontakt, sa han "bare et lite øyeblikk", men potene fikk vi aldri. Det ble ikke tips denne gangen.

Den tredje gangen hadde vi bestilt fersk fisk og fikk et lite stykke fisk som var lagt oppå en bitteliten haug med vassne grønnsaker.

Etter disse opplevelsene, kommer i nok aldri til å besøke denne restauranten igjen..

Anonymous poster hash: 98dc1...822
Skrevet

Jobber i staten. Har en kollega som jobbet hos Statoil tidligere. Vi var på kurs i Bergen og var innlosjert på Scandic, inkludert alle måltider. Kollegaen hadde vært der før mens hun jobbet i Statoil og fortalte at vi kom til å få deilig middag. Var 3-retters vi fikk og det ble dessverre en gedigen skuffelse. Biffen var omtrent uspiselig som minnet om en skosåle, grønnsakene var frossenblanding og både vassen og kaldt. Bærkremen var noen bringebær i gelé med Piano-vaniljesaus over. De fleste var visst så sultne at det gikk rett ned, rødvinen hjalp nok. Kollegaen og jeg klagde og en tydelig flau servitør beklagde seg med at vi var så mange og da ble det bare grytekjøtt?!?

Kollegaen lurte på om det er annerledes når Statoil betaler regninga og det var visst slik.

Anonymous poster hash: d6751...5a1

Det var vel fordi Statoil hadde et høyere budsjett, tror du ikke? Man får jo ofte det man betaler for...

• Liker 4
Skrevet

Tror det må være på en fiskerestaurant og jeg bestilte meg ovnsbakt klippfisk. I følge menyen så var den uten skalldyr, og jeg spurte for å være helt sikker pga heftig skalldyrallergi. Joa, den var uten skalldyr sa servitøren etter å ha sjekket med kokken.

Retten ble servert, og langs kanten på tallerkenen var det pyntet med reker og blåskjell! 

Jeg sendte retten tilbake og ba om en ny, helt uten skalldyr, og sa enda engang ifra om at jeg har skalldyrallergi.

Fikk ny rett med ovnsbakt klippfisk og spiste i vei.

Det gikk ikke lange stunden før halsen begynte å tetne, jeg ble full av elveblestutslett, og jeg fikk ikke puste. Så restaurantbesøket endte med blålys til akutten.

Flate så forbanna jeg blir bare av å tenke på det. Kom frem at kokken hadde bare fjernet rekene og blåskjellene fra den første tallerkenen han sendte inn! Skulle tro at en utdannet kokk hadde kunnskap om allergier og var klar over at saften fra rekene og blåskjellene ville sette seg i resten av maten.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...