Gå til innhold

Din verste restaurantopplevelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

TGI Fridays er et helt vanlig spisested på dag/ettermiddag, også i Karl Johan.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi var på TND på Grünerløkka også. Hun dama som serverte oss var SÅ sur. Hun sukket og rullet med øyene når hun tok bestillingen vår, det var så tidelig at hun ikke ville være der.

kompisen til min mann hadde sagt at han ville ha det samme som min mann hadde bestilt. Det dreide seg om en frokost der det var en pannekake inkludert. Jeg hadde bestilt pannekaker og te.

Vel mannen min fikk bestillingen sin med pannekaker og kompisen hans fikk uten. Jeg fikk aldri teen min. Når vi sa ifra at vi manglet pannekaker og te ble hun dama så forbannet og skjeftet på oss. Hun sa at hun hadde spurt om han skulle ha pannekaker og at han hadde sagt nei. Men kameraten til mannen min hadde jo sagt "jeg vil ha det samme som han" Mannen min fikk pannekaker jo. Sa hun unnskyld for misforståelsen? Nei. Hva med bare å si "da beklager jeg, pannekakene kommer men du må desverre vente litt"? Åååå nei da. Hun var så sur og sukket dyyypt og sa "da må du vente i såfall fordi det er mye å gjøre her i dag" når hun endelig kommer men den berømte pannekaka kaster hun den på bordet og drar sin vei.

Jeg fikk aldri se teen min. Jeg fikk koppen og en te pose på bordet men vannet kom aldri. Forklaringen fra hun sure dama var at "vannet tar tid å koke, det må du forvente". Tar det 60 minuttet å koke? Å vel. Jeg dro derfra uten å ha drukket noe som ei dråpe te og teen sto på regninga. Jeg sa ifra og fikk det fikset. Vi fikk også avslag på regningen heldigvis. Og beklagelse fra hovmesteren. Han forklarte at dama hadde blitt sagt opp men jobbet sine siste vakter der.

Jeg kommer uansett aldri tilbake.

edit: Det var feil navn på restauranten.

Endret av Ulzzang
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Fortell om din verste restaurantopplevelse.

Min er da nabobordet valgte å skifte bleie på babyen sin i restauranten. Det var ikke tvil om at det var bæsjebleie for det luktet lang vei. Matlysten forsvant fort.

De kunne i det minste ha gått på toalettet og skiftet bleien der.

Anonymous poster hash: c696e...d51

Hadde det skjedd meg hadde jeg bare reist meg og gått...

Anonymous poster hash: f7520...0f7

• Liker 1
Skrevet

Egon i byen hvor jeg bor. Skulle ut å feire min eldste sønn og samboers bacheloravslutning, og inviterte med begge barna mine og svigerbarn. Gutta bestilte baconsurret indrefilèt, og da de fikk den, var det ikke noe bacon. Jeg sa fra, og da kom servitøren med to dårlig stekte baconskiver og la på tallerkenen deres. Svigerdøtre og jeg bestilte retter med ris til, og risen var enten gammel eller aldeles overkokt, for den var nærmest som grøt, og smakte ikke godt. Jeg sa fra til servitøren, som kom med ny ris - som var akkurat lik! Da bare lot vi være å spise risen...

Da vi var ferdig med middagen, kom servitøren for å rydde bordet, spurte om maten smakte, og jeg sa som sant var, at vi ikke var fornøyd. Da presterte han å si: "Du burde sagt fra før". Ehhh, jeg gjorde jo det :P

Gikk til skranken for å bestille dessert, og fortalte damen i kassa at jeg ikke var fornøyd. Vi fikk da gratis dessert, og det skulle jammen meg bare mangle!

Ellers så hadde jeg noen grusomme matopplevelser i Praha for en del år tilbake, men det var like etter muren falt, så de hadde ikke så mye råvarer å ta av, så de er unnskyldt.

Anonymous poster hash: 74cb3...449
  • Hjerte 1
Skrevet

I Asia syns de tydeligvis det er flaut å si fra om det er noe de ikke forstår, så de bare nikker og smiler. Ikke så veldig gøy når sånt skjer på restaurant, slik så man ender opp med å vente i en time.

Var i Bergen, og alle fikk maten sin bortsett fra hun ene, hun fikk den da vi var ferdig med vår. Brødet vi hadde bestilt måtte vi bestille igjen. De glemte å ta med brødet på regninga, men det gadd vi ikke nevne..

Husker kelneren bestilte uten å skrive det ned.. Det er ikke alltid et godt tegn.

Anonymous poster hash: 33fd5...2de

Skrevet

Ute og spiste med en kollega for mange år siden. Han fant en kondompakke i maten sin. Merkelig nok mistet han matlysten. Heldigvis var den pakket inn da...

Anonymous poster hash: 1d928...57c
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Sunshine23
Skrevet

Vi var på THD på Grünerløkka også. Hun dama som serverte oss var SÅ sur. Hun sukket og rullet med øyene når hun tok bestillingen vår, det var så tidelig at hun ikke ville være der.

kompisen til min mann hadde sagt at han ville ha det samme som min mann hadde bestilt. Det dreide seg om en frokost der det var en pannekake inkludert. Jeg hadde bestilt pannekaker og te.

Vel mannen min fikk bestillingen sin med pannekaker og kompisen hans fikk uten. Jeg fikk aldri teen min. Når vi sa ifra at vi manglet pannekaker og te ble hun dama så forbannet og skjeftet på oss. Hun sa at hun hadde spurt om han skulle ha pannekaker og at han hadde sagt nei. Men kameraten til mannen min hadde jo sagt "jeg vil ha det samme som han" Mannen min fikk pannekaker jo. Sa hun unnskyld for misforståelsen? Nei. Hva med bare å si "da beklager jeg, pannekakene kommer men du må desverre vente litt"? Åååå nei da. Hun var så sur og sukket dyyypt og sa "da må du vente i såfall fordi det er mye å gjøre her i dag" når hun endelig kommer men den berømte pannekaka kaster hun den på bordet og drar sin vei.

Jeg fikk aldri se teen min. Jeg fikk koppen og en te pose på bordet men vannet kom aldri. Forklaringen fra hun sure dama var at "vannet tar tid å koke, det må du forvente". Tar det 60 minuttet å koke? Å vel. Jeg dro derfra uten å ha drukket noe som ei dråpe te og teen sto på regninga. Jeg sa ifra og fikk det fikset. Vi fikk også avslag på regningen heldigvis. Og beklagelse fra hovmesteren. Han forklarte at dama hadde blitt sagt opp men jobbet sine siste vakter der.

Jeg kommer uansett aldri tilbake.

Den kjerringa der burde få seg jobb på et lager eller noe. Ikke jobbe med mennesker i alle fall med en så dårlig holdning. Grøss!

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Ute og spiste med en kollega for mange år siden. Han fant en kondompakke i maten sin. Merkelig nok mistet han matlysten. Heldigvis var den pakket inn da...

Å herregud! 😂😂😂😂😂😂

Gjest Sunshine23
Skrevet

Kondompakke i maten? Hvordan er det mulig? :klo:

Gjest Sunshine23
Skrevet

Kan fortelle om en opplevelse jeg hadde på Peppes i Oslo.

Servitøren vi hadde var jo helt fjern. Vi kom og fant vår egen meny. Vi visste hvor de lå. Da vi skulle bestille, så la hun ikke merke til at vi var der og bare gikk forbi oss. Hun virket jo halv døv og blind. Vi fikk til slutt tak i henne. Vi bestilte en pizza, men da bare går hun. Venninnen min sa da "kan vi få bestilt drikke å eller?" Ja, det kunne vi, men hun så bare helt fjern ut der hun sto. Helt tom i blikket. Drikken kom ikke og jeg gikk opp til disken for å bestille fra en annen servitør.

Tror vi ventet 25-30 min før vi spurte henne om ikke pizzaen kom snart. Hun visst glemt hele bestillingen! Hvordan er det mulig? Det var ikke halvfullt der en gang.

Da vi skulle betale, så var hun plutselig borte. Tror hun var fra Polen eller et av de landene der. Hun var ikke så god i norsk. Veldig merkelig jente.

Skrevet

Kondompakke i maten? Hvordan er det mulig? :klo:

En enkeltkondom pakket i innpakningen. Ikke enn pakke med mange altså. Lå pent gjemt nede i pastaen hans, så han hadde jo spist litt av den og.

Min spøk om at den ikke var brukt i det minste falt forresten ikke i god jord. Maten fikk vi gratis forøvrig. Merkelig... :P

• Hjerte 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg har faktisk ikke hatt så mange kjipe opplevelser, men for et par måneder siden var jeg hjemme i Kristiansand og gikk ut for å spise med familien min. Jeg er vegetarianer, og på menyen hadde de vegetar-Cæsarsalat og Cæsarsalat med kylling. Jeg sa at jeg ville ha vegetarversjonen, men da maten kom var det kjøtt i den. De hadde tydeligvis gjort feil, så jeg fikk tak i servitøren og sa fra om dette. Han unnskyldte og sa at jeg skulle få en ny salat så fort som mulig. Fem minutter senere kom han tilbake, men salaten hadde fortsatt små biter med kjøtt i - det var tydelig at de på kjøkkenet bare hadde plukket ut de største kjøttbitene og så sendt salaten ut igjen. Jeg fikk tak i servitøren igjen og sa at det fortsatt var kjøtt i salaten, og spurte om å få en ny salat laget. Han tok den med seg igjen med en litt sur mine, og 30 min senere, når familien min allerede var ferdig med å spise, fikk jeg endelig vegetarsalaten min, uten så mye som en unnskyldning. Synes dette var litt utrolig, og forventet egentlig å få salaten for halv pris eller til og med gratis, men de tok full pris for den. Rimelig dårlig service, kan man si.

Skrevet (endret)

Jeg var på Yaya's i Oslo .. Først tok det en evighet før vi fikk bestilt noe som helst, ikke engang drikke. Når vi endelig hadde bestilt å skulle få maten, så sier han bare nummeret på retten; nr.4, nr.11 etc. Men så sier han et nummer vi ikke hadde bestilt. Vi sier beklager men vi bestilte 2 nr. 4 og en nr.11 osv! Han ble litt småirritert der han stod å balanserte det store brettet på skulderen og sa strengt "jo, det er bestilt på dette borde". Vi diskuterte litt, men kelneren ga seg ikke, men det gjorde han ene jeg var med, så han endte opp med en rett han ikke hadde bestilt.

Etter maten nesten var spist opp kom kelneren å beklaget seg, for han hadde tatt feil bord og kom med en ny og riktig rett. Kompisen min sa at han egentlig var forsynt, og ikke orket en til rett, men kelneren skulle la rett være rett og dro den feilsatte retten vekk fra bordet i full hast og forsvant. Kelneren var flau resten av kvelden og vi fikk ikke mer service den dagen. Var såvidt vi bare gikk uten å betale da det aldri kom noen, selvom vi gikk å hentet de.

Endret av Aella
Skrevet (endret)

Ikke fått oppsiktsvekkende dårlig mat eller service som jeg husker, men jeg husker et restauratnbesøk som var særdeles pinlig.

Et homofilt par, en maskulin og en feminin, sitter ved et bord midt i lokalet i en halvfull italiensk restraurant. Den feminine av dem spretter opp, så stolen tipper bakover og går i gulvet. Han klasker lintøyservietten i bordet så det smeller, og skriker: dette finner jeg meg ikke i!!! Ovs... så det runger i hele bygget. Sånn som man ser på film.

Den maskuline er så flau at han er selvlysende rød i fjeset, og nistirrer ned på duken mens den feminine hyler og skriker.

Servitørene stimer sjokkert sammen og tisker med hverandre, hovmesteren gikk til slutt bort og ba de taktfullt om å forlate stedet. Den maskuline strenet ut uten å løfte blikket med skrulla fremdeles hylende på slep.

De betalte neppe for drikkevarene de allerede hadde fått.

Et minnerikt restaurantbesøk ja... :rodme:

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Skrevet

Fortell om din verste restaurantopplevelse.

Min er da nabobordet valgte å skifte bleie på babyen sin i restauranten. Det var ikke tvil om at det var bæsjebleie for det luktet lang vei. Matlysten forsvant fort.

De kunne i det minste ha gått på toalettet og skiftet bleien der.

Anonymous poster hash: c696e...d51

Vi fikk servert en pizza på en Egon restaurant som var helt svart svidd og bort i mot uspiselig. Vi klagde selvfølgelig og en noe snurt serveringsdame gikk ut med pizzaen igjen. Hun kom etter en stund ut igjen med den samme svidde pizzaen, som ikke bare var svidd lenger, men kald også. Og hilste fra kokken og sa at pizzaen måtte være så mye stekt for ikke å bli rå.

Resultatet var at vi spiste det lille på pizzaen og gikk an uten å spise kull, for vi var sultne. Men vi setter jo aldri våre ben i den restauranten igjen.

Nå gjelder dette heldigvis ikke andre Egon restauranter jeg har vært på, der har vi fått god mat og service.

Anonymous poster hash: e7caf...36f

Skrevet

Yonas i Tromsø. Fytti... Vi var 3 stykker som skulle feire bursdagen til en av oss. Vi var 3 av totalt 5 i restauranten og likevel tok det nesten en time før maten kom. I tillegg fikk vi feil pizza, noen andre i restauranten hadde fått vår. Og siden de hadde begynt å spise av den så fikk vi bare ta til takke med den vi hadde fått. Fikk ikke ny pizza, avslag noe som helst. Fin bursdagsfeiring gitt...

Anonymous poster hash: 947b5...4a2
Skrevet

Ikke fått oppsiktsvekkende dårlig mat eller service som jeg husker, men jeg husker et restauratnbesøk som var særdeles pinlig.

Et homofilt par, en maskulin og en feminin, sitter ved et bord midt i lokalet i en halvfull italiensk restraurant. Den feminine av dem spretter opp, så stolen tipper bakover og går i gulvet. Han klasker lintøyservietten i bordet så det smeller, og skriker: dette finner jeg meg ikke i!!! Ovs... så det runger i hele bygget. Sånn som man ser på film.

Den maskuline er så flau at han er selvlysende rød i fjeset, og nistirrer ned på duken mens den feminine hyler og skriker.

Servitørene stimer sjokkert sammen og tisker med hverandre, hovmesteren gikk til slutt bort og ba de taktfullt om å forlate stedet. Den maskuline strenet ut uten å løfte blikket med skrulla fremdeles hylende på slep.

De betalte neppe for drikkevarene de allerede hadde fått.

Et minnerikt restaurantbesøk ja... :rodme:

Haha, ser det for meg :fnise: Hvorfor ble han så sur egentlig?

Anonymous poster hash: bcebd...6d8

Skrevet

Haha, ser det for meg :fnise: Hvorfor ble han så sur egentlig?

Det er ikke godt å si, kan ha vært sjalusi/drama/ett eller annet han mente den andre hadde gjort veldig feil. I alle fall hadde han bestemt seg for at dette skulle taes opp på værst tenkelige måte. Den maskuline hadde nok ikke invitert på middag hvis han hadde visst hva som kom... ;)

Skrevet

Det er ikke godt å si, kan ha vært sjalusi/drama/ett eller annet han mente den andre hadde gjort veldig feil. I alle fall hadde han bestemt seg for at dette skulle taes opp på værst tenkelige måte. Den maskuline hadde nok ikke invitert på middag hvis han hadde visst hva som kom... ;)

Det kan også å ha vært et stunt for å stikke av fra regninga. Kanskje begge forsvant rundt et hjørne og lo seg skakk etterpå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var på Egon i Bergen og fant et langt mørkt i hamburgeren min pluss et mindre langt hår. Æsj. Jeg klagde og fikk en ny en. Fikk den gratis. Det skulle bare mangle. Jeg måtte sjekke at det ikke var hår i den å før jeg begynte å spise.

På en restaurant i Hellas, så fikk vi en sur og lite service innstilt servitør. Maten var grei, men ikke servicen. Da mamma fikk et glass med fanta når hun hadde bestilt et glass med øl, så sa hun jo i fra. Dama bare himla med øynene og stønna "kan du ikke bare drikke det da?" Nei, hun ville jo ha det hun bestilte. Det tok en evighet før vi fikk maten. Tok vel rundt 1 time. Vi ga litt tips, men ikke mye. Først ser hun surt ned på det vi hadde gitt i tips "er dette alt dere vil gi?!" "Hadde du vært litt blidere, så kanskje du ville fått mer" Hun sa ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...