AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Fortell om din verste restaurantopplevelse. Min er da nabobordet valgte å skifte bleie på babyen sin i restauranten. Det var ikke tvil om at det var bæsjebleie for det luktet lang vei. Matlysten forsvant fort. De kunne i det minste ha gått på toalettet og skiftet bleien der. Anonymous poster hash: c696e...d51 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 T.G.I fridays på Karl Johan mener jeg. Så høy musikk at vi måtte skrike til hverandre. Tilslutt holdt vi bare kjeft og spiste maten vår. Den var ikke særlig god og overpriset i forhold til kvalitet. Servicen var et minimum. Ja, vi måtte skrike til servitøren. Skjønner ikke at vi ikke sa noe, men det skal jo være et behagelig nivå på musikken slik at man kan prate mens man spiser. I utlandet var det vel en gang vi var på charter, og spurte guiden om hun kunne anbefale et sted vi kunne spise. Dyrt, tipper alt var hel- eller halvfabrikat og de ansatte var tydelig flaue over maten de serverte. Vi fant egne steder etter det og har aldri spurt en guide om anbefaling etter det. Går ikke på restaurant for å spise ferdimat. Spiste på et sted en annen gang vi var på ferie, og der var vi to ganger. Første gang "glemte" de oss, og glemte vinen vår. Vi spurte etter den, men fikk den ikke før sjefen kom. Tenkte at det var en glipp, men de gjorde det samme neste gang. Da fikk vi i det minste drikken. De ansatte var heller ikke særlig hyggelige utenom sjefen, og det var kun når han var der at de prøvde i det minste. Noe som ikke stemmer når man må mase for å få drikken, regningen osv.Anonymous poster hash: 7d22a...d40 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 T.G.I fridays på Karl Johan mener jeg. Så høy musikk at vi måtte skrike til hverandre. Tilslutt holdt vi bare kjeft og spiste maten vår. Den var ikke særlig god og overpriset i forhold til kvalitet. Servicen var et minimum. Ja, vi måtte skrike til servitøren. Skjønner ikke at vi ikke sa noe, men det skal jo være et behagelig nivå på musikken slik at man kan prate mens man spiser.Anonymous poster hash: 7d22a...d40 Er ikke det først og fremst en bar? Akkurat den avdelingen på Karl Johan. Anonymous poster hash: 5e515...27b 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Da jeg var i Paris på en svært fin (og dyr) restaurant og bestilte kylling. Som alle vet er ikke de så veldig gode i engelsk. Da kelneren spurte meg om jeg ville ha den medium stekt, ble jeg nervøs for hva jeg kom til å få. Jeg sa "well done" jeg Ville ikke ha rå kylling. Fikk biff tartar. Aldri vært så skuffet før. Anonymous poster hash: 280fd...633 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Er ikke det først og fremst en bar? Akkurat den avdelingen på Karl Johan.Anonymous poster hash: 5e515...27b Aner ikke. Trodde alle var like. Anonymous poster hash: 7d22a...d40 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Var på en finere restaurant hvor alt i grunn var topp...helt til kelneren setter fra seg min mat, snur seg, mister en serviett han har på armen, bøyer seg og fiser en brakfis rett på meg og min mat! Anonymous poster hash: ec7e7...59e 8
Savannah87 Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg var på en ute restaurant i Kr.sand. Jeg husker virkelig ikke navnet, men uansett, så var dette i fjor sommer. Det tok en evighet før vi i det hele tatt fikk menyen. Til slutt fikk vi tak på en og fikk meny. Var på tide. Tok like lang tid før vi fikk bestilt. Uakseptabelt lenge. Tror vi satt minst 15-20 min før vi fikk tak i en kelner. Jeg følte de nærmest overså oss. Da vi fikk maten, så hadde venninnen min fått feil rett. Hun hadde bestilt skalldyrsuppe, men fikk en kyllingsuppe. Hun skulle få en ny en. Tror det tok minst 40 min før den kom!! Var i snakk med kelneren som sa den skulle være ferdig om 5 min, men kom jo aldri. Da suppa endelig kom, så var jo jeg ferdig med å spise for lengst. Jeg fikk rødvin istedenfor hvit. Går aldri tilbake der igjen og de ikke en kr i tips. Endret 13. februar 2015 av Savannah87 3
Ånei Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Pizza hut i Liverpool. Vi fikk maten 1,3t senere(!!), de hadde glemt oss selvom vi spurte etter maten vår 4 ganger. Spurte senere etter ketchup, fikk det etter 25 minutter. Pizzan var iskald når vi fikk den. Bon Appétit!
DysterPytten Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Aner ikke. Trodde alle var like. Anonymous poster hash: 7d22a...d40 Det er jo en del på Karl Johan som er restaurant og en som er bar, mener jeg?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Restaurant og restaurant... Var på en slags kafé i Etiopia en gang. Bestilte burger, ventet nesten 2 timer før den kom på bordet. Var egentlig bare to brødskiver med et kjøttstykke lagt i mellom. Som i tillegg var krydret så sterkt at maten kom ut igjen etter bare fem minutter. Ellers så fant jeg maur kravlende på burgeren (under brødet) hos Nighthawk diner på Grünerløkka. Anonymous poster hash: 6ef54...1d9
Kvist Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Ikke min verste kanskje, men min siste i hvertfall. Fin restaurant, deilig mat, koselig lokale, bra bord med bra utsikt, kjempegod service, fantastisk vin... Alt var i grunnen perfekt helt til jeg vasket hendene etter å ha vært på do. For en såpe! Den sved med en gang, så jeg skylte godt, lenge og grundig med vann. Men innen jeg kom meg tilbake til bordet var hendene mine rødrosa, klødde og huden der jeg hadde hatt mest kontakt med såpa sprakk. Og jeg har absolutt ikke ømfintlig hud til vanlig. Lurer på hva som var på den pumpeflaska, må ha vært omtrent ren lut. Og så lite skal til for å ødelegge en fin opplevelse av et restaurantbesøk. Ikke så lett å nyte resten av vinflaska, dessert og en perfekt espresso når hendene svir voldsomt. Og siden jeg hadde gledet meg veldig, og bestillt bord lenge i forveien fikk jeg jo spørsmål mandagen etter hvordan det hadde vært. Ikke så god reklame for restauranten at dosåpa får mer omtale enn den perfekt tillagede fisken og den gode servicen. 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Hehe, jeg har mange triste restaurantopplevelser. En fra gamle dager var på en liten restaurant i en bakgate i Lisboa, der noen av oss vi fikk helstekt småørret, og servitøren hjalp til å pille ut bena i porsjonene våre - med fingrene. En av de andre bestilte entrecôte, og fikk et kjøttstykke som var så digert at det ikke hadde fått plass i pannen, slik at endene på hver side var helt rå fra innerst til ytterst. Jeg bestilte gulrotkake til dessert (en lokal variant, viste det seg), syntes smaken var litt underlig, kom til å velte stykket over på siden med skjeen min - og oppdaget at det var grønt av mugg under. Mens de andre fikk fruktsalat som de trodde var dynket i sprit - men så var den bare litt for gammel, rett og slett. Aiai, minner! Vi hadde også en aldeles surrealistisk morsom opplevelse på en restaurant i Hardanger for noen år siden. Vi tok inn på hotellet der den var kun for å spise der, fordi stedet hadde fått gode kritikker. Og fikk et virkelig skandaløst dårlig måltid til overpris. Et av høydepunktene var rypebryst med morellsaus og ramsløkgnocchi, som jeg hadde sett fram til. Morellsausen var brun posesaus med moreller i, og rypebrystet, stakkars, var innbakt i en massivt diger gnocchi med ramsløk, slik at kjøttet var gråkokt inni der og smakte seig lever. Den polske kokken på stedet var i det hele glad i innbakte ting, husker jeg - det hele hadde en litt øst-europeisk feeling over seg. Egentlig verdt alle pengene vi sved av på opplevelsen, på en slags syk måte. Anonymous poster hash: 7edca...4e1 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 Det er jo en del på Karl Johan som er restaurant og en som er bar, mener jeg? Uansett så trenger de ikke å spille så høy musikk at man ikke kan holde en normal samtale. Vi er ikke på et diskotek. Anonymous poster hash: ecacc...468 7
DysterPytten Skrevet 14. februar 2015 #14 Skrevet 14. februar 2015 Uansett så trenger de ikke å spille så høy musikk at man ikke kan holde en normal samtale. Vi er ikke på et diskotek. Anonymous poster hash: ecacc...468 Baren er som et diskotek jo. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 Hehe, jeg har mange triste restaurantopplevelser. En fra gamle dager var på en liten restaurant i en bakgate i Lisboa, der noen av oss vi fikk helstekt småørret, og servitøren hjalp til å pille ut bena i porsjonene våre - med fingrene. En av de andre bestilte entrecôte, og fikk et kjøttstykke som var så digert at det ikke hadde fått plass i pannen, slik at endene på hver side var helt rå fra innerst til ytterst. Jeg bestilte gulrotkake til dessert (en lokal variant, viste det seg), syntes smaken var litt underlig, kom til å velte stykket over på siden med skjeen min - og oppdaget at det var grønt av mugg under. Mens de andre fikk fruktsalat som de trodde var dynket i sprit - men så var den bare litt for gammel, rett og slett. Aiai, minner! Vi hadde også en aldeles surrealistisk morsom opplevelse på en restaurant i Hardanger for noen år siden. Vi tok inn på hotellet der den var kun for å spise der, fordi stedet hadde fått gode kritikker. Og fikk et virkelig skandaløst dårlig måltid til overpris. Et av høydepunktene var rypebryst med morellsaus og ramsløkgnocchi, som jeg hadde sett fram til. Morellsausen var brun posesaus med moreller i, og rypebrystet, stakkars, var innbakt i en massivt diger gnocchi med ramsløk, slik at kjøttet var gråkokt inni der og smakte seig lever. Den polske kokken på stedet var i det hele glad i innbakte ting, husker jeg - det hele hadde en litt øst-europeisk feeling over seg. Egentlig verdt alle pengene vi sved av på opplevelsen, på en slags syk måte. Anonymous poster hash: 7edca...4e1 Hotel Ullensvang? Anonymous poster hash: 4bda8...ad6
chouette Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 En eller annen drittrestaurant i Rankestrasse i Berlin. Fransk navn på den, men som serverer enkel "italiensk" mat. Skriver italiensk i hermetegn for det er ikke mye italiensk over den. En pasta carbonara smaker vassen Torosuppe. Og kelnerene er rett og slett frekke. Gir ikke igjen veksel med mindre du spør etter det og krever tips. Ønsker ikke turister et godt måltid, sier takk eller hadet bra. Rett og slett sjokkerende. Jeg er ikke den eneste med lik oppfatning, stedet har blitt rangert med 1, og maks 2, stjerner(av 5) på nett..
Avokado Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 Restaurant og restaurant... Var på en slags kafé i Etiopia en gang. Bestilte burger, ventet nesten 2 timer før den kom på bordet. Var egentlig bare to brødskiver med et kjøttstykke lagt i mellom. Som i tillegg var krydret så sterkt at maten kom ut igjen etter bare fem minutter. Ellers så fant jeg maur kravlende på burgeren (under brødet) hos Nighthawk diner på Grünerløkka. Anonymous poster hash: 6ef54...1d9 Fysj, maur!? På Toalettet der, krydde det av MASSE bananfluer i hele rommet! Det var i fjord sommer. Æsj! Makan.
smalls Skrevet 14. februar 2015 #18 Skrevet 14. februar 2015 Baren er som et diskotek jo. Det blir vel ikke servert mat utover kvelden/natten? Her jeg bor pleier de å slutte med matservering kl 11 og da blir det til diskotek. Helt enig med ab at de trenger ikke å ha så høy musikk når det er matservering. 3
Gjest Belle âme Skrevet 14. februar 2015 #19 Skrevet 14. februar 2015 Husker ikkje kor vi var, men eg hadde bestilt salat på en resturant og fant ein tannpirker i...
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #20 Skrevet 14. februar 2015 Det blir vel ikke servert mat utover kvelden/natten? Her jeg bor pleier de å slutte med matservering kl 11 og da blir det til diskotek. Helt enig med ab at de trenger ikke å ha så høy musikk når det er matservering. Jeg som skrev om den opplevelsen. Vi var der ganske tidlig (skulle på konsert etterpå), og fikk ikke følelsen av at det var noen bar. Jeg synes det var veldig lite hyggelig å sitte og spise i dundrende musikk. Har forresten spist på en bar, og mens de hadde matservering så var musikken lavere på slik at man kunne snakke mens man spiste.Anonymous poster hash: 7d22a...d40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå