AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 http://www.tv2.no/a/6558142 Anonymous poster hash: 61d38...f46
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Nei, synes ikke det, derfor får ikke pusen min det heller😊
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Jeg gjør det bare en gang i blandt, han reagerer ikke så sterkt uansett.Anonymous poster hash: 63643...a54
Tabris Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Jeg synes det er latterlig å stille et så ladet og dramatisk spørsmål som TV2 Hjelper Deg gjorde. Selvsagt er det greit. Det er ikke skadelig, går over av seg selv innen kort tid og gjør ikke katten avhengig. Det er helt harmløst, og TV2 lager her en sak utav ingenting. 13
LittDiva Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Gamlepusen digget det og fikk innimellom, synes det er helt greit. Nåværende katten min vil ikke ha noe med catnip og gjøre .
Rotemor Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Gamlepusen digget det og fikk innimellom, synes det er helt greit. Nåværende katten min vil ikke ha noe med catnip og gjøre . Nye pusen er kanskje prinsipielt motstander av narkotika? 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Vi har mynte i hagen som katta eter. Han får nå gjøre som han vil ute i naturen... Ellers er de ikke så interessert... Det i hagen er best!Anonymous poster hash: ae34b...866 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Hvis dette er en opplevelse katten setter pris på lar jeg dem ruse seg.Hadde en slik busk i hagen men katten min brydde seg ikke så mye.Det kom imidlertid andre katter fra nabolaget som ruset seg på den og nærmest sovnet i bedet etterpå.Det er vel ikke skadelig så jeg lot dem holde på. Anonymous poster hash: 9dfe6...a38
LittDiva Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Nye pusen er kanskje prinsipielt motstander av narkotika? Jep. Mot narko og alt som ikke har med mammakos og tørrfor og gjøre . 3
Tabris Skrevet 15. februar 2015 #10 Skrevet 15. februar 2015 Gamlepusen digget det og fikk innimellom, synes det er helt greit. Nåværende katten min vil ikke ha noe med catnip og gjøre . De sier vel at ca 50% av kattene er interessert i catnip og 50% viser ingen interesse.
Sandie Skrevet 15. februar 2015 #11 Skrevet 15. februar 2015 Synes TV2 overdrev dette veldig,og vinklet det litt på trynet.Det er jo ikke skadelig for katten.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. februar 2015 #12 Skrevet 15. februar 2015 To av mine 3 digger det. De blir euforiske en kort tid. Den Sorte Gentleman bare bivåner og skjønner ikke helt hva i huleste som får de to andre til å reagere som de gjør. Storm i eggeglass med vann, som Bjarne Braastad også sier med litt mer diplomatiske ord. Problemet var jo at det er alt for mange helt blanke katteeiere som ikke forstår ett gram av hva som skjer, - slik at produsenten av sprayen (og lekene osv, osv.) kanskje burde vurdere å sette info merking på produktet.... Hvorfor tenker jeg på Mac'ern og kaffen nå tro...
Gjest Blubberella Skrevet 15. februar 2015 #13 Skrevet 15. februar 2015 Så lenge katten ikke reagerer med å bli aggressiv (skjer vel bare i svært få tilfeller) ser jeg ikke problemet. Kattene mine får herje litt med Carina-musene sine (strikkede mus med urter inni, blant annet kattemynte) av og til og da storkoser de seg. De kaster rundt på dem, biter og slikker og gnir seg inntil dem. Så går det en stund og så gå de litt mer lei. Ingen katter skadd og de blir ikke avhengige junkies av det heller.
Anglofil Skrevet 15. februar 2015 #14 Skrevet 15. februar 2015 Dette mener jeg er en ikke-sak. Her ser Kåre ut til å ikke bry seg så mye. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #15 Skrevet 15. februar 2015 Jeg synes det er latterlig å stille et så ladet og dramatisk spørsmål som TV2 Hjelper Deg gjorde. Selvsagt er det greit. Det er ikke skadelig, går over av seg selv innen kort tid og gjør ikke katten avhengig. Det er helt harmløst, og TV2 lager her en sak utav ingenting. For det første så er det faktisk forsket en del på det og forskere har i den senere tid funnet ut at catnip er skadelig. Det blir som å gi barnet sitt marihuana.. de kan ikke si ifra selv at de ikke vil ha og de vet ikke selv at det er skadelig. Derfor synes jeg at de som forstsatt holder på å gir kattene sine dette for sin egen underholdning skyld slutte. Anonymous poster hash: d732b...5cd
Gjest avocadoen Skrevet 15. februar 2015 #16 Skrevet 15. februar 2015 Kattene mine trenger det ikke De klarer seg helt fint uten. Jeg ser bare ikke hvorfor noen skal ruse katten sin, men
Tabris Skrevet 15. februar 2015 #17 Skrevet 15. februar 2015 For det første så er det faktisk forsket en del på det og forskere har i den senere tid funnet ut at catnip er skadelig. Det blir som å gi barnet sitt marihuana.. de kan ikke si ifra selv at de ikke vil ha og de vet ikke selv at det er skadelig. Derfor synes jeg at de som forstsatt holder på å gir kattene sine dette for sin egen underholdning skyld slutte. Anonymous poster hash: d732b...5cd Har du en lenke til den forskningen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #18 Skrevet 15. februar 2015 Kattene oppsøker jo denne urten selv, om den vokste i hagen. Jeg gav pus kattemynte, men hun reagerte ikke så veldig på det, annet enn at hun rullet seg i det og ble litt mer leken enn ellers. Men det gikk veldig fort over. Anonymous poster hash: 55c2e...1e5
Mango Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 Har ikke satt meg noe særlig inn i det, men min pus får det ikke. Skjønner ikke hvorfor man ønsker å ruse kjæledyret sitt.
Gjest Vind Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Nei, Virginia og Fjodor får ikke slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå