AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har fortsått det sånn at hvis man skal få større muskelmasse, så må man ligge på overskudd kalorimessig, samtidig som man trener styrke. Men hva når man er i underskudd, men allikevel trener styrke? Skjønner at man ikke vil få større muskelmasse, men vil man kunne bli strammere i fisken? Eller er det "bortkastet" å trene styrke når man er på diett? Anonymous poster hash: 45994...764
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Jeg antar at du er i "underskudd" fordi du vil slanke deg ? At du har et faktisk behov for å gå ned i vekt ? Og at du tenker å gjøre dette ved å kombinere trening og riktig kosthold ? Jeg ville satset på en kombinasjon av kondisjon - og styrektrening, og lagt vekt på at kostholdet er varierte og at du får i deg de næringsstoffene kroppen trenger både før og etter trening. Tror at stort underskudd av næring kombinert med mye trening kan være skadelig i det lange løp, og hadde lagt meg på et underskudd som gir en vektnedgang på 250 - 500 gram i uken. Er litt usikker på stramheten du ønsker. Antar at den først vil komme når du har nådd en sunn og ønsket vekt. Da kan du mer fokusere på styrektrening og samtidig på å gi kroppen tilstrekkelig næring til å gjennoppbygge muskelene som faktisk ødelegges ved styrketrening. En viktig ting å huske på ved økt muskelmasse, er at jo mer muskler, jo mer energi trenger faktisk kroppen din. Uansett - styrektrening er aldri bortkastet. Å styrke musklene kan forebygge skader både ved hverdagsaktiviteter, og ved fall. For kvinner styrker det skjelettet (forutsatt at du tilfører kroppen tilstrekkelig kalsium og d-vitamin). Jeg hadde tatt en prat med lege,eller, hvis du går på et treningssenter en treningsinstruktør, en som kan gi deg råd og veildening tilpasset dine ønsker og behov. Anonymous poster hash: c5dbe...b69
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har fortsått det sånn at hvis man skal få større muskelmasse, så må man ligge på overskudd kalorimessig, samtidig som man trener styrke. Men hva når man er i underskudd, men allikevel trener styrke? Skjønner at man ikke vil få større muskelmasse, men vil man kunne bli strammere i fisken? Eller er det "bortkastet" å trene styrke når man er på diett? Anonymous poster hash: 45994...764 Ved å trene styrke så vil du ikke gå ned så mye i muskler, da du går på diett. Det vil da si hvis du ikke er i et for stort kaloriunderskudd. Jeg har det siste halve året gått ned over 20 kg og enda har jeg klart og gått opp i muskler. Så alt går an..Anonymous poster hash: c20ca...d6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå