Gå til innhold

Kjære bilist, av en grå Audi på vei nedover E18 fra Oslo idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 meter bak på en tofelts motorvei? Det er da ikke noe å lage en tråd på kg om. Det er ikke slik at det plutselig hopper ut en unge eller to, slik du må bråbremse.

Edit: fikk jo inntrykk av at han lå 4 meter bak.

Og hvor mange sekunder bruker du på å kjøre 50 m når fartsgrensa er 110 km/t?

Anonymous poster hash: 9d298...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange sekunder bruker du på å kjøre 50 m når fartsgrensa er 110 km/t? Anonymous poster hash: 9d298...e69

TS

Det samme lurer jeg også på?

Anonymous poster hash: ae7a9...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bilist, en grå Audi på vei nedover E18 fra Oslo idag med DE reg.nr.

Dersom du ikke skjerper deg med kjøremønsteret ditt så vil du få et alvorlig problem.

Etter å hatt deg tett inn på ræva i mange minutter og ikke holder avstand så er

villig til å legge ut videoen av deg med både fullt regnr. og hele pakken.

Du burde forstå at når jeg signaliserer med bremsene så burde du holde avstand. Noe

som du ikke forstod.

Jeg vil understreke to ting:

1 Jeg vil/ønsker ikke nakkeskade pga du ligger så tett i ræva på meg.

2. Jeg går ut i fra at du ikke vil ødelegge den fine bilen din pga du ikke holdt lang nok avstand til

bilen foran.

3. Og det viktigste av alt jeg eller du er ikke interessert av å bruke mill KR på å betale en trafikkulykke. Det finnes mange andre ting å bruke penger på i det norske samfunn.

Mitt tips: Hold avstand til bilen foran og bruke hodet. Det skader ikke å bruke sunn fornuft.

Hilsen

En oppgitt trafikant.

Er det flere som deler denne oppfatning enn meg?

Jeg tror ikke hele Norges befolkning er her på kg og sjansen for at sjåføren er her inne og ser innlegget ditt, er vel heller dårlig...

Anonymous poster hash: f6463...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bilist, en grå Audi på vei nedover E18 fra Oslo idag med DE reg.nr.

Dersom du ikke skjerper deg med kjøremønsteret ditt så vil du få et alvorlig problem.

Etter å hatt deg tett inn på ræva i mange minutter og ikke holder avstand så er

villig til å legge ut videoen av deg med både fullt regnr. og hele pakken.

Du burde forstå at når jeg signaliserer med bremsene så burde du holde avstand. Noe

som du ikke forstod.

Jeg vil understreke to ting:

1 Jeg vil/ønsker ikke nakkeskade pga du ligger så tett i ræva på meg.

2. Jeg går ut i fra at du ikke vil ødelegge den fine bilen din pga du ikke holdt lang nok avstand til

bilen foran.

3. Og det viktigste av alt jeg eller du er ikke interessert av å bruke mill KR på å betale en trafikkulykke. Det finnes mange andre ting å bruke penger på i det norske samfunn.

Mitt tips: Hold avstand til bilen foran og bruke hodet. Det skader ikke å bruke sunn fornuft.

Hilsen

En oppgitt trafikant.

Dette er irriterende, og ikke minst potensielt farlig, men det som er enda verre er når de kjører forbi, og legger seg inn foran deg i en lavere fart sllk at du må bråbremse for ikke å kjøre inn i dem.

Jeg kjører E18 nesten daglig, og dette skjer like ofte som det du beskriver.

Anonymous poster hash: 430f7...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som også gjør meg ganske oppgitt og irritert. Hva slags mennesketyper er dette?

Jeg har sluttet å bremse for å gi signal til de som ligger tett bak. Etter en skremmende episode hvor jeg etter å ha bremset for å gi beskjed "nå må du holde avstand" så skjer faktisk det motsatte. Fyren kjører faktisk bare enda nærmere og blinker med lysene. Tydeligvis likte han ikke å bli fortalt dette. Fullstendig gal.

Dette var for ordens skyld en lang rekke med kø og mye motgående trafikk. Så ingen sjans å kjøre forbi eller øke farten.

Jeg skulle ønske UP hadde hatt mange flere avstandskontroller for å ta disse idiotene. For det er åpenbart er stort problem.

Anonymous poster hash: 23265...1e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidsavstander:
1 sekund i 30 km/t - 8,3 m
1 sekund i 40 km/t - 11,1 m
1 sekund i 50 km/t - 13,8 m
1 sekund i 60 km/t - 16,6 m
1 sekund i 70 km/t - 19,4 m
1 sekund i 80 km/t - 22,2 m
1 sekund i 90 km/t - 25,0 m
1 sekund i 100 km/t - 27,7 m

Ganges med 3 for å få 3 sekunders avstand!

Anonymous poster hash: 1b219...be0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et generelt problem at folk ligger for tett på motorveien, telle til 1003, er vell regelen for å avpasse farten

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et generelt problem at folk ligger for tett på motorveien, telle til 1003, er vell regelen for å avpasse farten

Lurer på hvordan kan du fortelle det til bilen som ligger bak? Spesielt når du skal holde deg etter norske trafikklover. Det svaret er jeg spent på høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med TS om at det ikke er trivelig med biler liggende tett oppi bakenden på seg når man kjører, men jeg må si at du overdramatiserer litt.... Jeg var sikker på, etter å ha lest ditt veldig dramatiske innlegg, at bilen lå kloss oppi deg dvs 4-5 meter unna. 50 meter er tross alt omtrent 10 billengder unna og vedkommende ville muligens fått en advarsel eller et forelegg. Men avstanden for å miste førerkortet er på 1 sekund eller mindre bak bilen forann og den som lå bak deg var omtrent to sekunder bak...

Som sagt... Unødvendig og utrivelig, men ikke direkte farlig.

Anonymous poster hash: 31122...7b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan kan du fortelle det til bilen som ligger bak? Spesielt når du skal holde deg etter norske trafikklover. Det svaret er jeg spent på høre.

Selv så slakker jeg farten til bilen bak skjønner tegninga og endelig kjører forbi i venstre kjørefelt, selv om det er irriterende så er kostnaden med å stå på retten sin av og til for stor

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det slik at ts allerede lå i høyre fil, og at venstre fil var åpen. Og at for å bryte reglene måtte ts ha kjørt betraktelig fortere.

Jeg har også hatt sånne bilister bak meg. Jeg har ligget i høyre fil på en motorvei og det er fri bane i venstre filen, men så er det da en eller annen gjøk som finner det passe greit å ligge rett oppi baken på bilen min. En gang ble jeg irritert og blinket ut i grøftekanten slik at gjøken kunne kjøre forbi, men da sakket det også bak! :blink: Så da stoppet jeg blinkingen og kjørte litt fortere i samme høyre fil. Jeg tror noen bilister bare liker å ligge bak andre.

Jeg har sittet på med to ulike sjåfører som bare "glemmer seg bort". Den ene utbrøt "oi, lå jeg så nær?" når en lastebil begynte å blinke han forbi :vetikke:

Anonymous poster hash: 6e6fc...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 meter mellom dere? Det er ikke noe å hyle over.

Hadde det vært 5 meter, som jeg så for meg at det var, ja da hadde jeg forstått irritasjonen til TS.

Anonymous poster hash: 3ce6f...109
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo er folk helt på koko eller spiller dere dumme?

Det spilller vel ingen rolle om de var 5 eller 50 meter unna. Jeg tror ts vil ha frem et budskap at de som ligger tett inn på ræva andre bør kjøre forbi eller holde f**n avstand. Jeg forstår det på ts at han er forbanna over folk som ligger ræva på ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror jeg skal ta en cola og slappe litt av. For du har tatt litt for mye tran i dag.

Ellers så er jeg enig med TS.

Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 [/acronym]

Hallo er folk helt på koko eller spiller dere dumme?

Det spilller vel ingen rolle om de var 5 eller 50 meter unna. Jeg tror ts vil ha frem et budskap at de som ligger tett inn på ræva andre bør kjøre forbi eller holde f**n avstand. Jeg forstår det på ts at han er forbanna over folk som ligger ræva på ts.

Se nederst på koden under innleggene dine. Alle anonyme får tildelt en kode og den er fast gjennom tråden. Koden din slutter med ... ae7a9...bb8. Det gjør også TS sin. Hvorfor skriver du enig med TS og forstår TS, når det er du som er TS?

Anonymous poster hash: 19f02...e01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederst på koden under innleggene dine. Alle anonyme får tildelt en kode og den er fast gjennom tråden. Koden din slutter med ... ae7a9...bb8. Det gjør også TS sin. Hvorfor skriver du enig med TS og forstår TS, når det er du som er TS?

Anonymous poster hash: 19f02...e01

Hahahahahaha. Kanskje ts er skitzo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilsen

En oppgitt trafikant.

Mitt tips: 1) Hold fartsgrensa

2) Pell deg da til helvete ut av venstre felt

3) VIk da for faen når vedkommende signaliserer at de vil forbi, du PLIKTER faktisk å slippe dem frem!

4) Whine litt mer.

Du er vel en av disse som koser på midtstripen istedet for å holde til høyre i feltet sitt. Ser det daglig, irriterer meg like mye da det viser en total mangel for respekt for andre i trafikken. (De gjør det garantert på sommeren også bare for å sperre for mc)

EDIT: Et tips til dere alle.. Sjekk for faen at speedometeret viser riktig! Er lei av å måtte bremse for at noen ikke vet at bilen deres bare ligger i 72 når speedoen deres viser 80.. Det er faktisk deres ansvar..

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle steder det er mulig å kjøre til siden da. Mange av disse fartsfantomene skal forbi selv om det ikke nødvendigvis er lovlig eller fysisk mulig.

Bare vær obs på at f.eks MC har lov å kjøre forbi selv om det er heltrukken stripe, så lenge det foregår innenfor sperrelinjen, og det ikke er i et "forbikjøring forbudt" sone. (forbudskilt 334 om jeg ikke husker heeelt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at f.eks MC har lov å kjøre forbi selv om det er heltrukken stripe, så lenge det foregår innenfor sperrelinjen, og det ikke er i et "forbikjøring forbudt" sone. (forbudskilt 334 om jeg ikke husker heeelt feil)

Nå hadde ikke dette noe med MC å gjøre. Og "forbikjøring forbudt" er fullt forbud for bil, og har heller ingenting å gjøre med det jeg sa.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: 1) Hold fartsgrensa

2) Pell deg da til helvete ut av venstre felt

3) VIk da for faen når vedkommende signaliserer at de vil forbi, du PLIKTER faktisk å slippe dem frem!

4) Whine litt mer.

Du er vel en av disse som koser på midtstripen istedet for å holde til høyre i feltet sitt. Ser det daglig, irriterer meg like mye da det viser en total mangel for respekt for andre i trafikken. (De gjør det garantert på sommeren også bare for å sperre for mc)

EDIT: Et tips til dere alle.. Sjekk for faen at speedometeret viser riktig! Er lei av å måtte bremse for at noen ikke vet at bilen deres bare ligger i 72 når speedoen deres viser 80.. Det er faktisk deres ansvar..

Og til deg. Se for faen til å lese det ts skriver før du begynner å gnåle om dine "kjørerettigheter".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...