Gå til innhold

Blasfemiparagrafen må bli strengere mener muslimer i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muslimer vil ha strengere blasfemilov

Norske muslimer går nå ut på gata for å skaffe 15.000 underskrifter til støtte for en strengere blasfemiparagraf her i landet, skriver Vårt Land."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=238365

Carl I Hagens tale har fått en del muslimer til å reagere.

Nå samler de underskifter som skal gi en strengere lov i Norge om blasfemi.

Sålangt har 3500 skrevet under på kravet om at Norge skal forandre loven slik at deres profet ikke kan kritiseres....

Men når vi vet at Pakistan (det rene landet) praktiserer en så streng blasfemilov at en mann ble dømt til døden for å hevde at Muhammed hadde hår under armene, så må vi lure på hva muslimene mener med en "strengere lov".

La oss beholde ytringsfriheten og heller fjerne hele blasfemiparagrafen.

Videoannonse
Annonse
Gjest TomKrus
Skrevet

Jaja, endres den skal man alltids skaffe noen 100 000 underskrifter for å sikre en endring i ytringsfrihetsparagrafen slik at den veier høyere enn noen blasfemiparagraf.

Men det er vel ikke helt slik loves bestemmes her i landet.

Skrevet

Dette er en sovende paragraf, og det hjelper ikke med en million underskrifter i så måte.

Skrevet
Dette er en sovende paragraf, og det hjelper ikke med en million underskrifter i så måte.

Mulig det, men den muslimske kampånd er tent. Deres religiøse kampmaskineri maler i det skjulte. Om 30 år er det muligens ett muslimskt flertall i Oslo, spørs da om de har slakket av på krava. Når vil f.eks Stortinget gi etter for deres religiøse krav?? 2005 eller kanskje 2020?

Skrevet

Du får sørge for å stemme inn noen som er imot strengere balsfemiparagraf, da. Ikke så vanskelig, i og med at dette omfatter de fleste partier.

Stortinget vil selfølgelig endre seg i takt med tiden. Men strengere blasfemiparagraf er ikke i takt med tiden, så du kan nok ta det helt med ro.

Hjelper ihvertfall ikke å kneble andre for at de vil bruke sin ytringsfrihet, som du selv er redd for at skal forsvinne nå....

Skrevet
Du får sørge for å stemme inn noen som er imot strengere balsfemiparagraf, da. Ikke så vanskelig, i og med at dette omfatter de fleste partier.

Stortinget vil selfølgelig endre seg i takt med tiden. Men strengere blasfemiparagraf er ikke i takt med tiden, så du kan nok ta det helt med ro.

Hjelper ihvertfall ikke å kneble andre for at de vil bruke sin ytringsfrihet, som du selv er redd for at skal forsvinne nå....

Hvis du leste innlegget mitt, så sa jeg tilslutt; at jeg var for å beholde ytringsfriheten, og for å fjerne hele blasfemiparagrafen. Så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til.

Skrevet

Hvis du leste innlegget mitt, så sa jeg tilslutt; at jeg var for å beholde ytringsfriheten, og for å fjerne hele blasfemiparagrafen. Så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til.

Du klager over at andre benytter SIN ytringsfrihet for å fremme SIN sak.

Forøvrig enig med deg at det er en tullete sak, men jeg er ikke bekymret for at loven skal bli strengere.

Skrevet

Poirot skrev

Du klager over at andre benytter SIN ytringsfrihet for å fremme SIN sak.

-------------------------------------------------------

Jeg kan ikke se jeg "klager" like lite som VG, Vårt Land,TV2 gjør.

Selvsagt må muslimene mene hva de vil, men det spørs kanskje hva muslimene mener med strengere lov. Kanskje de mener en liten tilnærming til deres egen blasfemiparagraf ;

Paragrafen slår fast at enhver som kommer med krenkende uttalelser mot Islam eller profeten Muhammed skal dømmes til livsvarig fengsel eller døden. Bestemmelsen innebærer i praksis at muslimer lett kan "rydde brysomme kristne av veien" ved ganske enkelt å anklage dem for blasfemi i en eller annen form. Uten noen reell mulighet til å bevise sin uskyld kan uskyldige kristne bli henrettet eller dømt til livsvarig fengsel, noe som da også allerede er blitt skjebnen til en rekke kristne pakistanere.

http://www.opendoors.no/content/030430.htm

Muslimene i Norge er flinke til å å bruke ytringsfriheten, og kjemper for sin sak og sin Gud.

Gjest Anonymous
Skrevet
... jeg var for å beholde ytringsfriheten, og for å fjerne hele blasfemiparagrafen. Så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til.

Da er valget ditt enkelt, Pjuk: Stem AP, SV eller SP. Disse tre partiene ønsket å fjerne blasfemiparagrafen, som vel ikke har vært anvendt i rettsapparatet på omtrent 70 år, mens H, KrF, V og FrP skaffet flertall for å beholde dagens sovende ordlyd.

FrP's argument for å beholde paragrafen var blant annet å kunne "stå imot muslimske angrep på kristendommen." Dette til orientering.

For øvrig er underskriftskampanjer en veldig vanlig og fullstendig legitim arbeidsmåte dersom man vil påvirke politiske prosesser og resultater.

Så mye for de udemokratiske muslimene, altså...

:wink:

Skrevet

Denne tråden fikk meg til å bli blasfemisk og jeg tillater meg å skrive noen blasfemiske ord i all stillhet :roll: :

Fader Data

Du som er i minnet

Hellige vorde din skjerm

Komme ditt tastatur

Skje din vilje

Som i minnet så og på printeren

Gi oss i dag vår daglige meny

Og forlat oss våre feil

Som vi og forlater våre programmerere

La oss ikke få lange svartider

Og frels oss fra loops

For firmaet er ditt

Og makten og personalet

I evighet

Enter

Håper ikke det blir snikk-snakk etter dette :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, dette hører inn under ytringsfrihetsbegrepet!

:ler:

Skrevet

Jeg har lyst til å bli tiltalt for blasfemi. Er det umulig å gjennomføre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida! Du kjøper bare annonseplass i avisa Dagen, der du slår fast at Gud er gjenfødt og har tatt bolig i Mulla Krekar, unnfanget ved Den Hjelpende Hånd og født av Erna Solberg

:sjarmor:

Skrevet

Neida! Du kjøper bare annonseplass i avisa Dagen, der du slår fast at Gud er gjenfødt og har tatt bolig i Mulla Krekar, unnfanget ved Den Hjelpende Hånd og født av Erna Solberg

HAHA!

Skrevet

Det blir nok meget vanskelig, ja. Det er forskjell på å bli anmeldt og å bli tiltalt.

Skrevet
Naledt Poirot?

Anmeldt, skulle det stå. Gikk litt raskt.

Gjest she is magic
Skrevet

Jeg er ikke en islam - hater eller rasist eller noe slikt, men jeg mener at det islamistene gjør er litt teit. De har lover som tilsier at man kan forfølge og drepe en kristen som utøver sin religion i sine egne land der islam er hovedsreligion og så krever de at kristne skal være "snillere" mot islamistene??

det virker litt teit.. Hvorfor skal vi i Norge som lever i et kristen miljø ( stats religion ), holde på å godta alt det islamistene gjør, bare fordi de er muslimer og har deres tro. Jeg synes godt at de kunne feie for sine egne dører, før de begynner å presse på sine reglion -regler på oss..

Hvis vi skal behande muslimer som de behandler oss, da ville det bety at vi skulle forfølge dem og kanksje drepe dem, hvis de begynner å prate om reliogionen sin - til oss som er kristne..

dette har ikke noe med reliogion å gjøre, men om å få mest mulig makt..

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er ikke en islam - hater eller rasist eller noe slikt, men jeg mener at det islamistene gjør er litt teit. De har lover som tilsier at man kan forfølge og drepe en kristen som utøver sin religion i sine egne land der islam er hovedsreligion og så krever de at kristne skal være "snillere" mot islamistene??

det virker litt teit.. Hvorfor skal vi i Norge som lever i et kristen miljø ( stats religion ), holde på å godta alt det islamistene gjør, bare fordi de er muslimer og har deres tro. Jeg synes godt at de kunne feie for sine egne dører, før de begynner å presse på sine reglion -regler på oss..

Hvis vi skal behande muslimer som de behandler oss, da ville det bety at vi skulle forfølge dem og kanksje drepe dem, hvis de begynner å prate om reliogionen sin - til oss som er kristne..

dette har ikke noe med reliogion å gjøre, men om å få mest mulig makt..

She is not only magic, she's completely surreal!

...en åpenbar grunn til at hun ikke er med på karrierestigen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...