Gå til innhold

hvor finner jeg et bilde redigerings program??

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Skrevet

hei, trenger litt hjelp her..

jeg skal legge ut noen bilder fra bryllupet vårt, men det går ikke ann å minske bildene i det programmet jeg har. går det ann å laste ned et program fra nettet gratis??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du berre vil minska dei (og elles litt korrigeringar) så fungerer IrfanView heilt utmerka. Og det er gratis.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Gimp er også gratis. Det skal visstnok være like kraftig som photoshop. Hvorvidt du trenger der vet jeg ikke, men å gjøre om str. på bilder er veldig enkelt der.

Skrevet

På den annen side, etter å ha lastet ned både Irfanview og Gimp må jeg si en ting: Irfanview er et par hakk enklere å laste ned og installere enn Gimp. Det at det kommer som en fil og ikke 2 + help er en fordel... Det er veldig lett å gjøre om størrelsen på mange bilder på en gang i Irfanview, har ikke prøvd i GImp enda.

Catzy

Skrevet

Gimp er ikkje like kraftig som photoshop - men det er det kanskje berre profesjonelle brukarar som oppdagar. Det er eit alternativ å vurdere om ein er i det markedet.

Men Irfanview greier ein god del av vanlege justeringar: Fargar, kontrast, gjere om til svart-kvitt, gjere biletet skarpare, skalere, beskjera, konvertere til andre format, plukke ut enkeltbilete frå film, fikse raude auge, lage galleri (til heimeside) og - ein god del meir.

Og så kan du jo spele av musikk, sjå på tekstfiler, fontar m.m. Du må laste ned plugins for å bruke sånne ekstrafunksjonar med andre filtypar, men det er enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...