AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Vi har to vinduer på soverommet, og lystette rullgardiner på begge. Likevel blir det jo ikke helt mørkt, fordi det selvfølgelig blir litt glipper hele veien rundt. Jeg er nok ekstremt vár for lys, altså. Om sommeren våkner jeg gjerne ved 4-tida og greier ikke sovne igjen. Har forsøkt forskjellige sovemasker, men får ikke sove fordi de er ubehagelige å ha på. (Jada, har også vært og funnet "den beste på markedet", i silke og alt, men prinsessen sover fortsatt ikke!) Jeg ser IKEA har lystette gardinerhttp://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60297545/, og jeg vurderer om det kan være noe, i tillegg til rullgardinene. Noen som har erfaring med dem? Eller andre tips til å få stummende mørkt soverom året rundt? I desperate stunder har sorte søppelsekker og gaffatape vært seriøst vurdert, men i tillegg til å være avhengig av totalt mørke er jeg også avhengig av frisk luft og et kaldt soverom, så det utgår, dessverre. Anonymous poster hash: dad79...a0b
Sugar&Spice Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Jeg er litt som deg. Har en rullgardin som jeg drar helt ned, og har lystette gardiner i tillegg som jeg trekker frem når jeg skal sove. Det fungerer godt for meg. 1
Solsikke84 Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Jeg hadde soverom i solveggen hos mine foreldre Far min kjøpte vindusfolie på byggvare, man får blank som hindrer innsyn bl.a. Fikk en mørk der som gav utsyn men dempet lys og innsyn, som en solbrille. Pluss rulllegardin og mørke tøygardiner så var lange tenåringsmorgener mulig. 1
Gjest Klaveret Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Bruke borrelås som hindrer gliper mellom vegg og (rulle)gardin?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Lystette Kid gardiner som går godt utenfor rullegardinene. Dvs du henger dem litt utenfor og litt høyere opp og lar dem gå godt nedenfor vinduene. Evt. Har en skinne i tsket å henge dem fra.Anonymous poster hash: ae372...8a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå