AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Hei og god morgen kjære KG brukere Jeg bor sammen med min samboer og hans sønn på 4 år. Vi får snart en baby i hus. 4-åringen våkner mye om natta og ligger å roper fra rommet sitt til pappaen sin. Enten er han tørst, må på do eller vil stå opp. Han liker ikke å sove med døra igjen men det er det vel ikke mange barn som liker heller. Babyen kommer også til å skrike når den har behov for ting. Det jeg lurer på er om noen der ute har råd eller tips på hvordan unngå at barna vekker hverandre? Anonymous poster hash: c1f7a...a88
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Vi har en baby og en på 2,5. Begge to våkner flere ganger hver natt (og toåringen roper/gnåler alltid høyt når han våkner sånn at vi skal komme raskt inn til ham). Toåringen sover også med åpen dør. Det er likevel ytterst sjelden at de faktisk har vekket hverandre i løpet av natten. Kan vel telle på èn hånd de gangene det har skjedd i løpet av de 5 mnd babyen har levd. Tipper det ikke kommer til å bli noe stort problem hos dere heller!Anonymous poster hash: d310b...eef
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Venter i spenning på kommentaren om at du er en ond stemamma.. Anonymous poster hash: d52eb...e92 2
bush babe Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Samme her, sjelden mine har vekt hverandre selvom de har delt rom. Men det blir helt klart mer våkentid på deg når andremann kommer, for da blir du vekt av to stk i løpet av natten. Og selv om babyen kanskje sover lenge om morgenen, så gjør kanskje ikke eldstemann det… Men så går det over etter en tid.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Venter i spenning på kommentaren om at du er en ond stemamma.. Anonymous poster hash: d52eb...e92 Hahaha Jeg også! Anonymous poster hash: c1f7a...a88
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Ts her! Eldstemann er ikke her hver natt fordi han er også hos moren sin, og når han er her er så er det samboer som står opp med han. Det hender at jeg også gjør det men da er det for at samboer er supersliten etter at han har jobbet overtid eller noe. Anonymous poster hash: c1f7a...a88
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Takk for svar forresten Anonymous poster hash: c1f7a...a88
Leanne Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Mine to eldste delte rom da minste var 6mnd og eldste 2,5. Jeg ammet fortsatt på natta, babyen kunne hylskrike for å si ifra at det var på tide med mat, 2,5åringen snorket videre Utrolig hvor hardt barn kan sove når de først har sovnet det var verre før de sovnet sånn ordentlig, da kunne de vekke/ holde hverandre våkne... Så trikset er å få de til å sovne helt likt 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Har en på snart 4 og en på 5mnd. Problemet er heldigvis vanligvis bare rundt leggetid. Hvis 4 åringen ikke vil legge seg og ligger og roper og klager på et eller annet så får jeg ikke babyen til å sove. Den første tiden la babyen seg alltid senere og da var det ikke noe problem. Nå må jeg alltid få babyen til å sovne først, ellers sovner han ikke når eldstemann løper rundt utenfor. Om natten våkner ikke babyen når 4 åringen roper. Vi reagerer derimot ganske raskt for å roe han ned og hittil har det funket bra sånn de gangene eldste våkner. Det er hvertfall ikke noe problem for eldstemann å sove, har ikke skjedd en eneste gang at han har våknet av babyen, selv med kolikkskriking rett utenfor rommet hans i 6 uker...Anonymous poster hash: c94a1...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Det viktigste er å selv være rolig, jeg ser hvordan det smitter over på både baby og 4åring når jeg er stresset, da roer ikke de seg heller... Men min erfaring er at sover de så sover de... Det er mine barn da og alle er ulike. Det dere kanskje bør se på er hvorfor 4 åringen våkner så mye om natta, kan dere gjøre noen grep der slik at han sover hele natta? Er han slik hos mor også? Det må jo tære på han også å få avbrudd i nattesøvnen. Vår eldste sover gjennom natta, enser ikke baby da hun først har sovnet. De få nettene hun er våken så er det en god grunn som sykdom, fæle drømmer eller lignende.Anonymous poster hash: 48cf6...b88
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Baby 2 mnd sover lett og 8-åringen vekker baby hele tiden. 8-åringen sover gjennom alt. Det er verst om kveldene eller om morgenen. 8-åringen våkner 6-7 å står opp og ser tv eller spiller på ps3. Barnet blir veldig ivrig ved spill og roper og skriker hele tiden. En ting er at barnet vekker oss voksne, men det er ikke greit at baby våkner og blir sur og sutrete. Barnet er her bare annenhver helg, men vi får dårlig samvittighet når vi må be barnet holde kjeft så ofte. Barnet må stadig minnes på å være rolig. Til opplysning hvis dere kommer med at far må stå opp med barnet sitt osv: barnet har en kronisk sykdom som gjør at far må være oppe store deler av natten. Han legger seg ikke før 3-4 tiden. Nytter ikke å fungere med 3-4 timer søvn på 3 netter.Anonymous poster hash: 13a34...fc3
minister-mio Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Fireåringen er såpass liten at det er skummelt å våkne alene om natta, og såpass stor at han klarer å ta hensyn til babyen. Snakk med han om at han ikke må rope for da vekker han babyen. Hvis han trenger drikke kan han hente selv, hvis han trenger pappa kan han gå inn til pappa uten å rope.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå