Gå til innhold

Har alle nyoppusset bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor alene i en leilighet i Oslo. Kjøpt oppussingsobjekt, malt alle flater hvite, byttet ut vegg til vegg-tepper med billig laminat, skiftet kjøkken til en rimelig IKEA løsning, med vanlige hvitevarer, helt enkelt og rimelig. Badet er nytt. I forhold til alle leiligheter i området som ligger ute på FINN ser det ut som jeg bor i en rønne. Bor alle i strøkne leiligheter?

Anonymous poster hash: 01d96...2ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg pusset opp badet da jeg flyttet inn, og malte veggene litt. Men kjøkkenet er fra det glade åttitall, og har fått stå urørt i over fem år nå. Jeg har tenkt å pusse det opp med tid og stunder, siden det ikke er så fryktelig pent, men jeg har ikke noe hastverk.

Det er da helt normalt å ikke pusse opp alt som fungerer greit nok. Man MÅ ikke pusse opp alt i det man har kommet i hus. De fleste har brukt såpass mye peng på boligkjøpet at man gjerne vil spare opp litt før man høvler over hele heimen.

Anonymous poster hash: 83420...405
  • Liker 1
Skrevet

Enebolig og ikke leilighet da. Men nei, ikke nyoppusset.

Kjøpte bolig for tre år siden som var ganske trasig. Har pusset opp alle tre soverommene, det en barnerommet skal vi plukke opp gulvet å legge varme i gulvet. Har malt vegger i stua, lagt varme i gulv og nytt gulv.

Har en plan om å bygge ut noen få kvadrat på yttergang, etterisolere hele huset og bytte kledningen, nye veggplater, takplater og gulv i gang, og bytte kjøkken. I tillegg skal vi innrede kjeller og bygge bad i kjeller, som i dag er uinnredet. Håper å få gjort alt dette i år, dersom vi får lån til det :-) Da gjenstår det kun bad i hovedetasje og det får vente noen år til.

Anonymous poster hash: c5e94...390

Skrevet

Vi har enebolig fra 1997.

Badet ble pusset opp i 2008.

Kjøkkenet ble malt hvitt i 2012.

Alle soverom ble pusset opp og gjort lyse og fine i 2014.

Det er i grunnen det som er gjort. Huset er ellers i god stand, og i lyse/hvite nyanser, så vi gjør ikke noe mer så lenge vi har småsmå barn som ramponerer. Pusse opp mer kan vi gjøre når vi har tid/råd og barna er større.

Anonymous poster hash: f6eff...9e2

Skrevet

Sjekk tråden jeg skreiv "føler meg lite verdt". hehe. er noe lignende..

Anonymous poster hash: ae2fd...af1
Skrevet

Jeg og samboer bor i et tømmerhus fra etterkrigstiden. Taket hadde hatt en lekkasje, som var bare blitt midlertidig fikset. Man kan se på veggene nedover, hvor vannet har lekket. Det elektriske anlegget var et lappeteppe uten like. Ytterdøren som var her fra før, var egentlig en innerdør, og ikke en eneste dør i hele huset er 100% i vater. Selv ikke ytterdøren vi satte inn i fjor, enda den ble plassert helt i vater ved innsetting. Det var ikke rørsystem til oppvaskmaskin her, og vaskemaskinen står i jordkjelleren. Mellom førsteetasjen og jordkjelleren er det bare flekkvis brukt jord og avispapir som isolasjon, så her i huset brukes tepper, tøfler og ullsokker for alt det er verdt. Ytterkledningen på værveggen trygler om å få gå av med pensjon, og isolasjonen mellom den og tømmerveggen, er ikke noe å skryte av, den heller. Blant annet ...

Men, det var et småbruk vi ville ha, så da ble det slik. ;)

Anonymous poster hash: 833b3...52d
  • Liker 1
Skrevet

Nei, vi må pusse opp alt. Tak og vinduer må byttes, dører må byttes. Gangen så helt jævelig ut men siden elektrikeren (vi måtte bytte alle ledninger også) har laget hull i veggene der, startet vi like gjerne oppussingen der. Har nå tatt av flisene der, skal legge gulv der og sette opp veggplater + ny lampe. Rommet er på 2kvm, så greit å starte lite. Må fortsatt pusse opp alle andre rom i huset også.

Skrevet

Vi pusset opp alt unntatt badet da vi flyttet til denne rekkehusleiligheten her i 2006. Badet ble for dyrt å renovere, så det er Block Watnes standard 1991 bad... veldig enkelt og ikke særlig pent.

Vi fikk alt av materialer veldig rimelig siden mannen i huset jobber på byggvarehus og får hyggelige ansatt-rabatter på absolutt alt. Ikke IKEA kjøkkenet da, for det ble kjøpt på IKEA og ikke byggvarehus, selvsagt.

Anonymous poster hash: 66a31...da2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi pusset opp leiligheten over flere år. Badet var nytt i 2013 kjøkkenet i juni. Resten har vi tatt undeveis. Vi fikk masse penger til bryllupet som vi valgte å legge i leiligheten, også arvet vi mye penger i 2013 som gjorde det mulig å ta kjøkken og bad. Det så forøvrig ganske grusomt ut her før vi gjorde noe.

Skrevet

Vi har er hus fra 1934 og tidligere eierehar bare tatt kjappe løsninger. Så vi må pusse opp hele huset. Og holdt på i to år nå, da vi ikke tar opp lån til oppussinga. Men vi er kommet halvveis. Håper å ta de siste rommene nå i vår (stue,kjøkken og gang) så da gjenstår bare gjesterommet og halve kjelleren igjen inne.

Så det så ikke ut her når vi flytta inn. Men begynner å bli bra nå :-)

Anonymous poster hash: cecf9...797

Skrevet

Jeg hadde samme problemet som deg. Følte alt "alt" jeg gjorde i huset ikke var like bra som hos andre og ikke like dyrt og smart løsninger osv..

Men ser nå at det er deilig å ikke ha så masse lån som de. har lite lån så da betaler jeg ikke så mye i måneden..

Til gjengjeld har jeg råd til å reise, kjøpe ting jeg har lyst på osv uten å rive meg i håret liksom..

Vil heller ha et hus/en leilighet som er "vanlig" og ser ok ut, og lite lån. Enn ett kjempe moderne hus med masse fikse greier, som jeg betaler meg ihjel på og ikke får reise på ferie på 30 år... :)

Anonymous poster hash: ae2fd...af1
Skrevet

Jeg bor i et gammelt hus fra 70-tallet, og det er absolutt ingenting som er av dagens standard. Har bodd her i fem år og skal pusse opp badet (-fra 80-tallet!!) til sommeren.

Ellers driver jeg og maler, og det blir overraskende bra. Jeg trives her, interiør-stilen er en blanding av nordisk/moderne/retro og det passer godt til huset :-)

Anonymous poster hash: ec3ff...fa4

Skrevet (endret)

Vi er straks ferdig med omfattende oppussing utvendig, mens det innvendig ser ganske trist ut. Satser på å bruke sommerferien på å pusse opp kjøkken og stue. Deretter må det nok litt sparing til før vi kan ta resten av rommene.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Jeg kjøpte også et oppussingsobjekt i januar 2014. Det var ikke gjort noe siden leiligheten sto klar i 1965. Så her har jeg pusset opp hele leiligheten, deriblant nytt kjøkken og bad. Det var rett og slett ikke levbart å bo her uten å gjøre noe (stor fare for lekkasjer, mye av det elektriske måtte skiftes ut osv). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Klaveret
Skrevet

Vi pusser opp etterhvert som pengebok og motivasjon tillater det . Null stress :ball:

Skrevet

Ja, her er det nyoppusset. Det tok noen år, og boligen er fra 1950-tallet. Så ikke ut før….. Fysj.

Anonymous poster hash: 2efff...fdb
Skrevet (endret)

Jeg bor i en "nyoppusset" bolig. Vi er på boligjakt, da boligen er for liten. Kunne veldig tenke meg å sette mitt eget preg på ting. Alt trenger ikke være "perfekt" Hos meg handler det mere om romløsning. Resten ordner vi :-D

Endret av Helene
Skrevet

Vi har et relativt stort hus fra 50-tallet, og ikke så mye var gjort annet enn et nytt bad. Så i løpet av dette året skal vi kjøpe nytt kjøkken, legge nye gulv + vegger i stue og bytter 4-5 vinduer.

Hittil har vi pusset opp en do og et lite bad (ikke renovere, men ny maling og innredninger) og lagt nye gulv og malt alle soverom. Nå er vi i gang med å pusse opp gangen. Neste år blir kjelleren pusset opp (det er deler av den vi har pusset opp nå også innimellom alt det andre), og da blir hele huset pusset opp.

Vi har ikke tatt opp lån, men vi velger feks ikea kjøkken istedet for sigdal, vi har kjøpt mye på salg og spart mye på det å ta det ettersom.

I tillegg er mannen min rørlegger, og er ganske handy og i tillegg er onkelen min elektriker, så det er mye av pengene vi sparer på det.

Vi må ikke bo i et totalt nytt hus, men vi måtte gjøre ganske mye da vi ikke ønsket og ut med mange millioner for et hus da vi kunne gjøre mye selv. Og det huset vi kjøpte var virkelig ikke særlig pent. Taperen var på vei av veggen og gulvet er så slitt og har blitt slipt med så mange ganger at jeg er sikker på det ikke er igjen noe snart. I tillegg var kjønnenet plassbygde skap. Gangen var malt i den fine oransje fargen fra 70(?) tallet en gang og du ble omtrent svimmel av å komme inn :P

Anonymous poster hash: f2147...ebf

Skrevet

Jeg bor alene i en leilighet i Oslo. Kjøpt oppussingsobjekt, malt alle flater hvite, byttet ut vegg til vegg-tepper med billig laminat, skiftet kjøkken til en rimelig IKEA løsning, med vanlige hvitevarer, helt enkelt og rimelig. Badet er nytt. I forhold til alle leiligheter i området som ligger ute på FINN ser det ut som jeg bor i en rønne. Bor alle i strøkne leiligheter?

Anonymous poster hash: 01d96...2ad

Selvfølgelig! Her er alt nyoppusset til enhver tid - alle møbler er av kjente merker og anerkjent design. Fargene er årets - kunne ikke levd med annet.

NOT! :fnise:

De rommene vi bruker mest, er helt åkei, men jeg har en kjellerstue som er skikkelig grell! Eggeplommegule vegger, mørkegrønne lister og karmer, samt gammel vinyl på gulv.

Badet som ligger vegg i vegg er verre... Om mulig.

Har forsåvidt ingen umiddelbare planer om oppussing på de verste rommene heller. Ting må tas når jeg har råd, og for tiden er det andre ting som haster mer :) Det er utrolig hva man lærer seg å ikke se!

Skrevet

Jeg har ikke helse til å male, sånn som mange andre. Men kan gjøre mye annet som ikke lukter eller avgir gasser. Synes det er spennende med oppussingsobjekt. Har mange ideer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...