Gå til innhold

Sjablonger i vimpelflagg? Eller bare lime papir? Tripp trapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg skal pynte litt på tripp trapp stolen her i hus, har lyst til å male på noen "snorer" med sånne små vimpelflagg (heter mest sannsynlig noe annet) men er usikker på hvordan jeg bør gå frem. Finnes det noen slike sjablonger? Hva trenger jeg evt. for å lage sjablongene selv? Og hva tror dere om å klippe ut ferdig møster av litt stivt papir (det er det eneste jeg har sett iallefall, sånne scrapbook-ark) og lime dette på også lakke over. Eller noe som gjør at det ikke går an å pirke av i hvert fall. Er litt forkommen på dette her egentlig >.<

Anonymous poster hash: 91dac...c4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vimpelslinga_Rosa.jpgSånne her:

Skrevet

Hvis du skal male det på er det jo bare til å klippe ut en trekant i midten av et ark, og så male inni...

Anonymous poster hash: 34f4d...ff3
Skrevet

Ja, men jeg kan vel ikke male oppå/gjennom et vanlig ark? Tenkte kanskje jeg trengte noe plastikk"ark" eller silikon av noe slag. På ark så blir det jo bløtt og vanskelig å få pene kanter. Men vet ikke hva sånne plastikk/silikon/ett eller annet ark heter eller hvor jeg kan finne det.

Skrevet

Du kan kjøpe kontaktpapir og skjære ut mønsteret på kontaktpapiret.

Deretter limer du kontaktpapiret forsiktig der du vil male. Når kontaktpapiret er festet (altså kun den gjennomsiktige delen), så maler du "inni" mønsteret du har skåret ut på forhånd.

Når du er ferdig med å male, pirker du av kontaktpapiret og lar malingen tørke.

Skrevet

En rull med kontaktpapir koster forresten ca 50 kroner på bokhandelen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...