AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Nå har vi holdt på siden oktober og har hatt mensen 5-6 ganger siden da, vi er altså på 6pp og jeg har ikke blitt gravid. Når er det grunn til å bli bekymret? Vi har jevnlig sex, jeg henger meg ikke veldig opp i temping og dette her med eggløsning, men regner med at vi treffer eggløsningen med jevn sex. Så utrolig frustrerende hver gang mensen kommer og jeg lurer på om jeg feiler noe siden alle rundt meg blir gravide bare de ser på bilde av ett mannlig kjønnsorgan omtrent 😡Anonymous poster hash: f2431...641
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Det er vel etter et år at dere har rett på utredning. Jeg ville ikke beymret meg før det, selv om jeg skjønner at det er frustrerende. Anonymous poster hash: 75922...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Takk for svar! er det normalt at det kan ta så lang tid uten at det er ett problem? Noen som har blitt gravide i 6 pp? Anonymous poster hash: f2431...641
Gjest Vevila Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Det er helt normalt. Når det er gått er år kan du begynne å bekymre deg litt selv om det absolutt ikke trenger å være et problem da heller.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Helt normalt, 5 mnd er ikke "så lang tid". 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Du kan jo prøve å kartlegge når du har EL? Min lege anbefalte å leve som normalt, men jeg er utålmodig og vil ha fortgang i sakene Ellers er statistikken på din side. De fleste blir gravide innen ett år, så det skjer nok snart Lykke til! Anonymous poster hash: 3cfc8...289 1
Chizue Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Ei venninne av meg fortalte for noen år siden at hun og mannen hadde prøvd i nesten 8 måneder, hun ga egentlig opp og tenkte at hun aldri kom til å bli mor.. Så begynte hun å slappe mer av og sexen ble mer for kosens sin skyld og 2 måneder etterpå ble hun gravid, idag har hun 2 små Jeg vet ikke, men det kan jo hende at det ligger noe i det, at om man stresser med det, så kan det kanskje bli vanskligere å bli gravid? Samme som man stresser og kan miste menstruasjon? Uansett er det vel viktig å slappe av, dytte i deg vitaminer og ellers andre ting som hjelper på? Lykke til ^^
tvillingmamma79 Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 "Prøvde" i 7 år omtrent før tvillingene kom nå i oktober... Men jeg hadde tette eggledere da!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Sex to dager før el er mest optimalt så jeg ville kanskje starta med eggløsningstester for å kartlegge syklusen. Helst skal man jo ha sex nesten litt før el testen er positiv, men har man relativt stabil syklus vil man jo finne ut av det.Anonymous poster hash: 46ecf...ee9
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Ei venninne av meg fortalte for noen år siden at hun og mannen hadde prøvd i nesten 8 måneder, hun ga egentlig opp og tenkte at hun aldri kom til å bli mor.. Så begynte hun å slappe mer av og sexen ble mer for kosens sin skyld og 2 måneder etterpå ble hun gravid, idag har hun 2 små Jeg vet ikke, men det kan jo hende at det ligger noe i det, at om man stresser med det, så kan det kanskje bli vanskligere å bli gravid? Samme som man stresser og kan miste menstruasjon? Uansett er det vel viktig å slappe av, dytte i deg vitaminer og ellers andre ting som hjelper på? Lykke til ^^ Det er bare tilfeldigheter, å slappe mer av hjelper ingenting, med mindre man er veldig, veldig stresset i utgangspunktet (noe de færreste er). Men det hjelper selvfølgelig på livskvaliteten å slappe mer av, og gjør prøvingen mer koselig. Venninna di prøvde heller ikke unormalt lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Et vennepar av meg er gravide nå, de kuttet ut melvarer med stråforkortere i, vet jo ikke om det er det som er gjorde utslaget. 8 måneder etter bel de gravide . http://da.wikipedia.org/wiki/Str%C3%A5forkorter Lykke til uansett til TS. Anonymous poster hash: 899da...9de
Ingenbolleiovnen Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har en venninne som ble gravid i 6pp, så det er fullt mulig, ja Når det er sagt, dersom du ikke har testet noen pp med eggløsningstester, ville jeg gjort det. Er ok bare for å sjekke at du faktisk har det - og om hvor i syklusen du har det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Alt nornalt her, ble gravid i pp9.Anonymous poster hash: 4dae7...9c4
Frøkenanonym Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har en venninne som ble gravid i 6pp, så det er fullt mulig, ja Når det er sagt, dersom du ikke har testet noen pp med eggløsningstester, ville jeg gjort det. Er ok bare for å sjekke at du faktisk har det - og om hvor i syklusen du har det. En eggløsningstest kan ikke bekrefte at du har EL, det er bare temping som kan bekrefte det. EL-test kan gi indikasjon på økt mengde LH-hormoner, men det er ikke sikkert EL skjer for det.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 En eggløsningstest kan ikke bekrefte at du har EL, det er bare temping som kan bekrefte det. EL-test kan gi indikasjon på økt mengde LH-hormoner, men det er ikke sikkert EL skjer for det. Hvordan temper man? Anonymous poster hash: f2431...641
Frøkenanonym Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 En må ha et basaltermometer(to desimaler) og måle hver morgen før en trør ut av senga, til ca samme tidspunkt hver dag. Virker som mange synes dette er stress, jeg synes det var betryggende å ha full kontroll på kroppen min Ved EL vil tempen stige betydelig, og ved mens vil den synke igjen - eller holde seg høy om man er gravid
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Hadde prøvd å kartlegge når EL er Har du jevnlige sykluser og hvor lange er de? Anonymous poster hash: 96b12...6f8
Ferny Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 En må ha et basaltermometer(to desimaler) og måle hver morgen før en trør ut av senga, til ca samme tidspunkt hver dag. Virker som mange synes dette er stress, jeg synes det var betryggende å ha full kontroll på kroppen min Ved EL vil tempen stige betydelig, og ved mens vil den synke igjen - eller holde seg høy om man er gravid Er det sånn for alle? At tempen stiger rundt eggløsning?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 Hadde prøvd å kartlegge når EL er Har du jevnlige sykluser og hvor lange er de?Anonymous poster hash: 96b12...6f8 Jeg har jevn syklus på 28 dager så det skulle ikke vært så vanskelig å finne eggløsningsdato, ifølge kalkulatoren på nett så var det den 12 februar ☺ har hatt mye sex rundt den tiden! Fra TSAnonymous poster hash: f2431...641
Frøkenanonym Skrevet 20. februar 2015 #20 Skrevet 20. februar 2015 Er det sånn for alle? At tempen stiger rundt eggløsning? Om den ikke stiger, har en ikke EL, og en kan kjappere dra til legen og få hjelp da en etter noen sykluser ser at tempen aldri stiger. En veninne av meg fant ut dette på den måten, og fikk derfor raskere hjelp til å sette i gang EL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå