kkristin Skrevet 14. august 2004 Forfatter #61 Del Skrevet 14. august 2004 Luna skrev Kan ikke en kvinne (i motsetning til småjente) være naturlig tynn men likevel utstråle sterk seksualitet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 14. august 2004 #62 Del Skrevet 14. august 2004 "(...) store, fruktbare, magiske, ekte kvinner med sterk sexualitet." Forresten, "småjenter" er da også fruktbare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 14. august 2004 Forfatter #63 Del Skrevet 14. august 2004 "(...) store, fruktbare, magiske, ekte kvinner med sterk sexualitet." Ok. Men det er sitert av hillary. Forresten, "småjenter" er da også fruktbare? Ja, men det ser jo ikke sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. august 2004 #64 Del Skrevet 16. august 2004 så dersom en mann liker sin kvinne som velger å fjerne bikinikanten, så er han redd for å forplikte seg?? ærlig banan, snakk om at jenter liker å overanalysere alt til døde!!!! og det der med ungpikeideal og barbering, tror det er svært få VOKSNE damer som faktisk tar bikinikanten og kanskje mer pga noe ungpikeideal!! Men dersom du ikke har barbert deg særlig selv, så kjenner du kanskje ikke følelsen av å være nybarbert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 16. august 2004 Forfatter #65 Del Skrevet 16. august 2004 så dersom en mann liker sin kvinne som velger å fjerne bikinikanten, så er han redd for å forplikte seg?? ærlig banan, snakk om at jenter liker å overanalysere alt til døde!!!! og det der med ungpikeideal og barbering, tror det er svært få VOKSNE damer som faktisk tar bikinikanten og kanskje mer pga noe ungpikeideal!! Men dersom du ikke har barbert deg særlig selv, så kjenner du kanskje ikke følelsen av å være nybarbert? For meg virker det som om du ikke leser igjennom skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. august 2004 #66 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg leser godt jeg, tenkt på at det kan være lett å tolke deg annerledes en du selv ønsker pga at du legger opp til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #67 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg leser godt jeg' date=' tenkt på at det kan være lett å tolke deg annerledes en du selv ønsker pga at du legger opp til det?[/quote'] Det kan være lett å tolke meg anderledes enn jeg ønsker hvis du ikke har begrep om hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kkkristin Skrevet 16. august 2004 #68 Del Skrevet 16. august 2004 Det var meg ovenfor. Glemte at jeg må logge meg inn manuelt siden jeg er i Linux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 16. august 2004 #69 Del Skrevet 16. august 2004 For å se litt vitenskapelig på det.... Historisk sett har mennesket beholdt en del av kroppshåret sitt til tross for evolusjonen som kjønnshår, hår under armene og på hodet. Selvfølgrlig har vi hår på nesten resten av kroppen også, men vanligvis i langt mindre grad enn på disse stedene. Grunnen til at vi har beholdt hårveksten på disse stedene ha vært behovet for ekstra beskyttelse mot møkk og bakterier og sol på de mest utsatte stedene. I dag derimot er ikke dette behovet det samme lenger, ihvertfall ikke i vesten ettersom de fleste vasker seg (Dusjer eller bader) flere ganger i uka og mange til og med hver dag....(enda oftere til og med på noen). Jeg tror at dersom denne utviklingen fortsetter i f.eks 10 000 år til (forutsatt at menneskeheten består) så tror jeg at vi f.eks. om 10 000 år kanskje ikke har kraftig hårvekst på kroppen i det hele tatt ettersom behovet ikke lenger finnes for å ha det. Så det å oppgi medisinske grunner til å beholde hårveksten på forskjellige steder på kroppen holder ikke som argument lenger pga. faktorene som nevt over. At noen fjerner hårvekst på forskjellige steder av estetiske grunner synes jeg er helt greit og må være opp til hver enkelt å bestemme selv. Det finnes ihvertfall ikke noen medisinske årsaker til å la være dersom man vasker seg ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. august 2004 #70 Del Skrevet 16. august 2004 (under armene, på leggene og bikinilinja ++) ? Hvorfor? :klø: Ingen som sier at kvinner må barbere seg, for det er da virkelig et valg vi tar selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 16. august 2004 #71 Del Skrevet 16. august 2004 For å se litt vitenskapelig på det.... Historisk sett har mennesket beholdt en del av kroppshåret sitt til tross for evolusjonen som kjønnshår, hår under armene og på hodet. Selvfølgrlig har vi hår på nesten resten av kroppen også, men vanligvis i langt mindre grad enn på disse stedene. Grunnen til at vi har beholdt hårveksten på disse stedene ha vært behovet for ekstra beskyttelse mot møkk og bakterier og sol på de mest utsatte stedene. I dag derimot er ikke dette behovet det samme lenger, ihvertfall ikke i vesten ettersom de fleste vasker seg (Dusjer eller bader) flere ganger i uka og mange til og med hver dag....(enda oftere til og med på noen). Jeg tror at dersom denne utviklingen fortsetter i f.eks 10 000 år til (forutsatt at menneskeheten består) så tror jeg at vi f.eks. om 10 000 år kanskje ikke har kraftig hårvekst på kroppen i det hele tatt ettersom behovet ikke lenger finnes for å ha det. Så det å oppgi medisinske grunner til å beholde hårveksten på forskjellige steder på kroppen holder ikke som argument lenger pga. faktorene som nevt over. At noen fjerner hårvekst på forskjellige steder av estetiske grunner synes jeg er helt greit og må være opp til hver enkelt å bestemme selv. Det finnes ihvertfall ikke noen medisinske årsaker til å la være dersom man vasker seg ofte. Det er heller ingen hygieniske grunner til å barbere seg heller, slik enkelte påstår. Det er ikke uhygienisk med kroppshår. Bare så det er sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 16. august 2004 #72 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg tror at dersom denne utviklingen fortsetter i f.eks 10 000 år til (forutsatt at menneskeheten består) så tror jeg at vi f.eks. om 10 000 år kanskje ikke har kraftig hårvekst på kroppen i det hele tatt ettersom behovet ikke lenger finnes for å ha det. Nå er det vel ikke slik at noe forsvinner fordi behovet forsvinner, men heller fordi overlevevelsessannsynligheten øker. Hvis det viser seg at mindre kroppshår blir et overlevelsesfortrinn skal vi ikke se bort fra at det vil forsvinne etterhvert. Vi har nå hatt halebeinet og blindtarmen ganske lenge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 16. august 2004 #73 Del Skrevet 16. august 2004 Det er heller ingen hygieniske grunner til å barbere seg heller, slik enkelte påstår. Det er ikke uhygienisk med kroppshår. Bare så det er sagt. Det skrev jeg heller ikke. Jeg bare skrev at det har ikke noe å si lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 16. august 2004 #74 Del Skrevet 16. august 2004 Det skrev jeg heller ikke. Jeg bare skrev at det har ikke noe å si lenger. Siden du sa at det ikke var noen grunn til å beholde håret sa jeg at det ikke er noen grunn til å ta det vekk heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 16. august 2004 #75 Del Skrevet 16. august 2004 Nå er det vel ikke slik at noe forsvinner fordi behovet forsvinner, men heller fordi overlevevelsessannsynligheten øker. Hvis det viser seg at mindre kroppshår blir et overlevelsesfortrinn skal vi ikke se bort fra at det vil forsvinne etterhvert. Vi har nå hatt halebeinet og blindtarmen ganske lenge nå. Med det samfunnet vi har idag, har hele "survival of the fittest" konseptet forsvunnet. De fleste av oss vokser opp, og vi får omtrent like mange barn også. Men skulle vi lykkes med å bombe oss selv tilbake til steinalderen, kan det selvfølgelig hende at evolusjonen overtar igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 16. august 2004 #76 Del Skrevet 16. august 2004 Her er en artikkel om kjønnshår der det blir hevdet av de eneste funksjonene kjønnshåret her er å minske friksjonen og å frigi feromoner. Ellers står det en del om "kjønnshår-kultur" fra forskjellige steder og tider. http://en.wikipedia.org/wiki/Pubic_hair Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 17. august 2004 Forfatter #77 Del Skrevet 17. august 2004 kjellebassen skrevAt noen fjerner hårvekst på forskjellige steder av estetiske grunner synes jeg er helt greit og må være opp til hver enkelt å bestemme selv. Det finnes ihvertfall ikke noen medisinske årsaker til å la være dersom man vasker seg ofte. Tviler på at det er mange som barberer seg av medisinske årsaker. Jeg lurer på hvilken rolle kristendommen spiller i dette. Det er jo tross alt bare der kristendommen dominerer man finner kultur for å fjerne kjønnshår, og hår under armene. (så vidt jeg vet) Kirkene er jo kjent for pedofili, med stort sett mannlige overgripere. Kanskje har det en sammenheng.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. august 2004 #78 Del Skrevet 17. august 2004 Tviler på at det er mange som barberer seg av medisinske årsaker. Jeg lurer på hvilken rolle kristendommen spiller i dette. Det er jo tross alt bare der kristendommen dominerer man finner kultur for å fjerne kjønnshår, og hår under armene. (så vidt jeg vet) Kirkene er jo kjent for pedofili, med stort sett mannlige overgripere. Kanskje har det en sammenheng.... Muslimer har lenge barbert bort kjønnshår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. august 2004 #79 Del Skrevet 17. august 2004 for det er bare din tolkning som er rett sant? og dersom man oppfatter ting annerledes, så er man jo heeeeeelt uten hjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. august 2004 #80 Del Skrevet 17. august 2004 ..... Det er jo tross alt bare der kristendommen dominerer man finner kultur for å fjerne kjønnshår' date=' og hår under armene. (så vidt jeg vet)....[/quote'] Vel, kanskje du skal sette deg mer inn i andre kulturer også da, før du skaper fasiten din? som tommern sier, så barberer også endel muslimer seg. var i gambia i vinter, og det var ikke mye busker under arma på jentene med ermløse topper der altså!! leggene under de knekorte skjørtene var ikke gjengrodd heller!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå