frkhegee Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Hei. Er en jente på 21 som har et STORT ønske om å bli gravid, som STREVER!:-( Har fast partner, har prøvd nå i et par måneder uten lykke. Har tidligere gått på p-pillene Synfase som jeg gikk på i 4-5 år. Hoppet veldig ofte over blødningstablettene. Har jo hørt at man kan streve veldig lenge før man kan få barn etter man har gått på p-piller. Etter p-pilleslutt har syklusen vært ulik. Alt fra 4 - 11 uker. Sluttet på p-piller i juli 2014. Men nå siden November har syklusen vært stabil. Bortsett fra at jeg nå i februar fikk den 2 dager før jeg egentlig skulle ha den. Jeg tar fast Folsyretabletter vær morgen, har tatt det i et par måneder nå. Går også på Seroxat tabletter mot angst, tror ikke det har noe å si. Hva kan det evt være for noe? Er det noe jeg kan gjøre? Finnes det noe man kan få hos doktoren? Begynner å bli veldig lei av å aldri lykkes ;(
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Du har prøvd i 2 måneder? De færreste er så heldig at det går så fort. Det er helt vanlig at det tar ett års tid å bli gravid.Anonymous poster hash: d3f54...dd4 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Når du går på medisiner må du snakke med legen din. Seroxat bør ikke brukes i graviditet. Det er ukjent om den påvirker fertiliteten. Men snakk med legen din, den skal IKKE bråseponers. 2 mnd er helt normalt. Når det har gått 1 år så kan du si at du strever med å bli gravid.Anonymous poster hash: 65411...bea 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Hvis du har prøvd i to måneder strever du ikke! Alt opptil ett år er normalt! Det er vanvittig mye som skal klaffe for å bli gravid. Jeg skjønner at du gjerne vil, men ikke begynne å stresse enda. Nei, du får nok ikke hjelp i den alderen før du har prøvd et år, fordi det er helt normalt! Etter det har gått et år har du krav på utredning og evt medisinering. Jeg vil sterkt fraråde deg å begynne med hormonbehandling etter så kort prøvetid, det er mye tøffere enn vanlig prøving. Sex annenhver dag er tilstrekkelig. Mener jeg leste noe at 80% av friske par ble gravide innen 6 måneder, enda fler innen et år. Ha litt tålmodighet. Med oss tok det nesten to år! 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Her er utdrag fra felleskatalogen ang medisinen du går på. Først er det ang graviditet, så amming og tilslutt fertilitet. Når man går på slike medisiner bør man snakke mer lege før graviditet Må kun brukes på streng indikasjon da det er sett økt risiko for medfødte misdannelser, særlig kardiovaskulære, assosiert med bruk av paroksetin i 1. trimester. Behandlende lege må derfor vurdere andre behandlingsalternativer for gravide eller kvinner som planlegger å bli gravide. Brå seponering bør unngås. Nyfødte bør observeres for følgende symptomer dersom moren bruker paroksetin i de siste stadiene av graviditeten, spesielt i 3. trimester: Respirasjonsnød, cyanose, apné, krampeanfall, temperatursvingninger, vanskeligheter med amming, oppkast, hypoglykemi, hypertoni, hypotoni, hyperrefleksi, tremor, nervøsitet, irritabilitet, letargi, konstant gråt, somnolens og vanskeligheter med å sove. Symptomene kan enten skyldes serotoninerg påvirkning eller seponeringsreaksjoner. Komplikasjonene starter hovedsakelig omgående eller tidlig (<24 timer) etter fødsel. Data antyder at bruk av SSRIer under graviditet, særlig sent i svangerskapet, kan gi økt risiko for persistent pulmonal hypertensjon hos nyfødte (PPHN). Amming Går over i morsmelk i små mengder. Amming kan vurderes, da ingen legemiddelrelatert påvirkning forventes. Fertilitet Ukjent om fertilitet hos mennesker påvirkes. Dyrestudier har vist at paroksetin kan påvirke sædkvaliteten, og in vitro-data med humant materiale indikerer det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Vi brukte over 2 år på å bli gravid med førstemann og 9 mnd på å bli gravid med Nr.2. Du må nok smøre deg med mer tålmodighet.Anonymous poster hash: 09d18...4ab
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 En idé å sjekke ut medisinene man går på før man prøver å bli gravid.. Og nei du strever ikke med å bli gravid etter 2 mnder.. Anonymous poster hash: bd7de...a18
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Unnskyld meg, men slapp av. Du er heldig som er ung har goood tid på deg. Jeg selv er 36 og har prøvd i 8 mnd....ennå ikke klaff.... Slapp av og kos dere i halmen!Anonymous poster hash: 6f516...8a6
frkhegee Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2015 Tusen tusen takk for alle svar! Nei, skal vell ikke klage på att jeg ikke har fått det til ennå. Men blir så babysyk når jeg ser andre som skal ha baby. Men må nok bare smøre meg med tolmodighet å fortsette!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå