Gå til innhold

Klærne på La Redoute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må absolutt alt kjøpes i en størrelse større enn vanlig? jeg bruker vanligvis 42, men på denne nettsiden må jeg altså bestille alt i 44? ...noen som har skjønt det? :)

Anonymous poster hash: c0d06...d41
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg tar nesten for gitt at klærne fra La Redoute er ihht. franske størrelser, - noe som forklarer det du lurer på ;)

Edit: Katt i knottaturet -> tyrkleif

Endret av Lille-pus
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er franske storleikar, ja, og dei har jo ei eiga side som forklarar nett det der. Men måltabellar er det beste, altså!

Absolutt og alltid :Nikke:

Nå har vi sikker forvirret TS komplett.

NÅ åkal jeg prøve å trekke sammen trådene?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

- ryddet i rot som kan slettes -

Endret av Lille-pus
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

- ryddet i dobbeltposteringer m/rot -

Endret av Lille-pus
Gjest Tigress
Skrevet

TS: måltabell. Alltid. Det varierer ganske mykje frå merke til merke.

Skrevet

Jeg har brent meg én gang, så bestilte jeg større. Men de har jo merker som talissisme osv som har str jeg er vant til, så da brant jeg meg andre veien :P

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva i H***te var det som foregikk da en post m/vedlegg og 'fullstendig enig i måletabell alltid nikk' ble en haug separat- poster? :klo:

Gjest Tigress
Skrevet

Hva i H***te var det som foregikk da en post m/vedlegg og 'fullstendig enig i måletabell alltid nikk' ble en haug separat- poster? :klo:

Fredag den 13. er eg redd. Neida. Slik er den digitale verda av og til.

Skrevet

Jeg har bestilt derfra og ikke opplevd størrelsene som mindre enn de norske. Men jeg opplevde at fe varierte MYE fra merke til merke.

F.eks kjøpte jeg to bukser. Den ene i min vanlige størrelse, var for stort. Den andre hadde jeg kjøpt en størrelse større pga måltabellen, men den var for liten. Veldig forvirrende.

Men mye fine klær, da :)

Anonymous poster hash: dc710...105

Skrevet

Betyr det at La Redoute kan være en butikk for oss som opplever at klær i "vanlige" butikker er for store selv i minste str.? Eller har de tilsvarende størrelser, bare et annet system? (Om noen skjønte hva jeg mente her...?)

Skrevet

Betyr det at La Redoute kan være en butikk for oss som opplever at klær i "vanlige" butikker er for store selv i minste str.? Eller har de tilsvarende størrelser, bare et annet system? (Om noen skjønte hva jeg mente her...?)

Aner ikke. Har bare handlet klær i normalt store størrelser.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg mistenker at TS sin lille utfordring og spørsmål er at de fleste (kanskje alle?) klærne på La Redoute er designet i Frankrike.

De er med andre ord merket med franske størrelser.

Og Europeiske størrelser er ikke ens selv om de bruker samme størrelsesnummer:

Eksempel:

Italiensk størrelse 42 tilsvarer Dansk 36, Fransk 38 og UK 10

Fransk størrelse 44 tilsvarer Dansk 42, Italiensk 48 og UK 16

- og selv om man konverterer seg frem til sin normale størrelse så er målebånd og måletabell veldig, veldig lurt.

- jeg tror de fleste av oss har plagg som er en størrelse større eller mindre enn majoriteten av plagg, jeg har i alle fall.

Skrevet

Størrelsene på LaRedoute er omtrent akkurat som på H&M.

Skrevet

Jeg har opplevd å få samme størrelse som jeg vanligvis bruker. Kommer vel an på fra merke til merke kanskje..

Anonymous poster hash: 6ac9b...156

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...