Gå til innhold

500 år med vakre kvinnelige portretter - Kunst & Kultur

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har akkurat sett en vakker video av vestlige kvinnelige skjønnheter gjennom historien, med nydlig musikk i bakgrunnen : Bach's Sarabande from Suite for Solo Cello No. 1 in G.

Om du er opptatt av kunst så er videon her absolutt verdt en titt for her finner du alt fra Picasso til da Vinci og en rekke andre storheter, enjoy :

Endret av WubWub
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Videoen er absolutt vakker, men det er vel neppe skjønnhetsidealene som er portrettert på hvert bilde.

Anonymous poster hash: a6ecd...25e

Skrevet (endret)

Videoen er absolutt vakker, men det er vel neppe skjønnhetsidealene som er portrettert på hvert bilde.

Du har nok rett i at ikke alle bildene representerer det gjeldende skjønnhetsidealene for de forskjellige epokene. Omformulerte innlegget litt :)

Endret av WubWub
Skrevet

Du har nok rett i at ikke alle bildene representerer det gjeldende skjønnhetsidealene for de forskjellige epokene. Omformulerte innlegget litt :)

Nå kan jeg si meg enig i HI :-) Er du generelt opptatt av kunst?

Skrevet

Å ... jeg ligner på noen av bildene, og jeg blir nok regnet som stygg i våre dagen...

Anonymous poster hash: 9906f...448
Skrevet

Nå kan jeg si meg enig i HI :-) Er du generelt opptatt av kunst?

Jeg var veldig opptatt av kunst, historie, klassisk musikk og politikk tidligere, i mange mange år. Interessen dabbet av i 1 år fordi tankene mine ble opptatt av andre litt kjipere ting.

Men i det siste har interessen for kultur og historie kommet tilbake så nå har jeg begynt lese endel i historie bøker å tittet endel på kunst igjen.

Syntes det er utrolig fascinerende og spennende.

Har også vært mye ute å reist i mitt liv, har vært i 22 land nå.Høydepunktene med reisene mine har alltid vært å dra på museum , teater å oppsøkt historiske severdigheter verden over.

Skrevet (endret)

Å ... jeg ligner på noen av bildene, og jeg blir nok regnet som stygg i våre dagen...

Om du ligner på noen av de portrettene så har du ingen grunn til å føle deg stygg, snarere tvert imot. Be proud, you're a beauty !

Endret av WubWub
Skrevet

Om du ligner på noen av de portrettene så har du ingen grunn til å føle deg stygg, snarere tvert imot. Be proud, you're a beauty !

Jeg har fått noen kommentarer på at om jeg hadde levd på 16-17-1800-tallet, så hadde jeg vært veldig populær. :fnise:

Skrevet

Jeg var veldig opptatt av kunst, historie, klassisk musikk og politikk tidligere, i mange mange år. Interessen dabbet av i 1 år fordi tankene mine ble opptatt av andre litt kjipere ting.

Men i det siste har interessen for kultur og historie kommet tilbake så nå har jeg begynt lese endel i historie bøker å tittet endel på kunst igjen.

Syntes det er utrolig fascinerende og spennende.

Har også vært mye ute å reist i mitt liv, har vært i 22 land nå.Høydepunktene med reisene mine har alltid vært å dra på museum , teater å oppsøkt historiske severdigheter verden over.

22 land er imponerende!

Jeg har vært i:

Finland

Island

England

Tyskland

Polen

Estland

Spania

Latvia

Egypt

Kina

(Pluss Sverige og Danmark så klart).

Jeg skulle ønske at jeg hadde langt mer penger til å reise!

Hvilke fem destinasjoner er øverst på ønskelisten?

Skrevet

22 land er imponerende!

Jeg har vært i:

Finland

Island

England

Tyskland

Polen

Estland

Spania

Latvia

Egypt

Kina

(Pluss Sverige og Danmark så klart).

Jeg skulle ønske at jeg hadde langt mer penger til å reise!

Hvilke fem destinasjoner er øverst på ønskelisten?

Ble mange reiser i oppveksten min. Min far elsket reiseliv og historie så hver sommer fra jeg var 5 år til jeg var 20 dro vi til et nytt land, og da var det alltid museum og severdigheter som stod på menyen. Har bare vært i 5 land på egenhånd i voksen alder men har leilighet i Tyrkia som ligger veldig sentralt til når det kommer til romerske ruiner og arkitektur. Er der nede ganske ofte :)

Du har jo en fin reise portfolio du også ! Misunner deg når det kommer til Kina og Egypt :)

Mine drømmedestinasjoner er for øyeblikket : Seoul Sør-Korea, Hong Kong, Shanghai, Bejing, Tokyo Japan.

Er veldig interressert i asiatisk kultur og historie, til tross av det så har jeg aldri vært i noen asiatiske land så nå må jeg få ut fingeren :fnise:

Hvor var du i Kina og hvordan hva var inntrykket du satt igjen med etter reisen?

Skrevet

Jeg har vært i

Norge, haha, oppvokst og bor her fortsatt.

Sverige

Danmark

England

Tyskland

Nederland

Frankrike

Spania

Portugal

Italia

Hellas

Tyrkia

Det var en gang jeg skulle bli med på skoletur til Kina for 10 år siden, men så ble jeg syk ... det var VELDIG kjedelig. Kunne betalt 10 000 kr for 10 dager inkludert alt av flytur, hotellopphold, husker ikke hva mer.

Skrevet (endret)

Det var en gang jeg skulle bli med på skoletur til Kina for 10 år siden, men så ble jeg syk ... det var VELDIG kjedelig. Kunne betalt 10 000 kr for 10 dager inkludert alt av flytur, hotellopphold, husker ikke hva mer.

Snakk om uflaks! det hadde nok blitt en tur med masse flotte opplevelser... jaja men sånn er nå livet fra tid til annen, ting går ikke alltid som vi vil.

Sist jeg var på reisefot ble jeg sjuk selv, sovna med aircondition på altfor kald temperatur i tyrkia leiligheten min. Når jeg våkna var jeg så sjuk som jeg omtrent aldri har vært før. så da boltra jeg meg i leiligheten med ps4 diablo 3, bøker , KG og efes i 2 uker for så å reise hjem. ble ikke frisk før den siste dagen.

Ble ikke mange opplevelser eller utflukter den ferien gitt :fnise: Men men shit happens. Fikk hvertfall lest ut hele serien av Haikerens guide til galaksen, Den Nikomakiske etikk - Aristotles og Dødens Engel av Paul Hoffman så noe glede hadde jeg jo ;)

Endret av WubWub
Skrevet

Jeg har fått noen kommentarer på at om jeg hadde levd på 16-17-1800-tallet, så hadde jeg vært veldig populær. :fnise:

kler du deg gammeldags også eller? :)

Anonymous poster hash: 80a0b...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...