Gå til innhold

Aldri brukt MasterCard og skal kjøpe flybillette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette? Er det sånn at forsikring følger med om man betaler med MasterCard? Skal bestille 2 flybilletter til 9500,-. Har jeg allerede disse pengene på kortet eller hvordan fungere det?

Anonymous poster hash: db3f4...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på kortet ditt og avtalen med utsteder. Ganske mange har med reiseforsikring dersom minst 50 % av reisen er betalt med Mastercardet. Mastercard er et kredittkort, så om du allerede har pengene kommer an på hvor mye kreditt du har innvilget.

Anonymous poster hash: 05dd4...2e2
Skrevet

Du har helt sikkert penger på kortet; en kredittgrense på 25.000 eller 50.000 er vanlig.

Reiseforikring pleier å være inkludert ja (hvis du betaler 50% av billetten med kortet).

Anonymous poster hash: 8917f...776
Skrevet

Kommer vel an på kortet ditt og avtalen med utsteder. Ganske mange har med reiseforsikring dersom minst 50 % av reisen er betalt med Mastercardet. Mastercard er et kredittkort, så om du allerede har pengene kommer an på hvor mye kreditt du har innvilget.

Jeg har DnB, om det har noe å si. På nettsiden står det 45 dager rentefritak og kredittgrense på 100k.

• Liker 1
Skrevet

Du må kontakte kortutsteder, banken din? Og spørre. Jeg har ikke avbestillingsforsikring i mine masterkort, men har avbestillingsforsikring på reiseforsikringen min.

Har du avbestillingsforsikring har du gjerne en pakke med banktjenster fra banken.

Anonymous poster hash: 4f8fd...30a

Skrevet

Jeg har DnB, om det har noe å si. På nettsiden står det 45 dager rentefritak og kredittgrense på 100k.

Da følger det med reiseforsikring som heter Reise Basis. Les om det på nettsiden til DNB og sjekk at du ikke trenger bedre dekning.

Skrevet

Da følger det med reiseforsikring som heter Reise Basis. Les om det på nettsiden til DNB og sjekk at du ikke trenger bedre dekning.

Fikk ikke betalt med MasterCard! Hva vil det si at det ikke er dekning på kortet?

Skrevet

Det betyr at kredittgrensen på kortet ditt ikke er høy nok. Kanskje du bare har kr 5000 i kredittgrense. Hvor gammel er du? Har du fast jobb? Er du kredittverdig trenger du bare ringe til Dnb så øker de grensen mens du prater med de.

Anonymous poster hash: 27698...867

Skrevet

En liten presisering: det er rentefritak inntil 45 dager. Det spørs helt når i perioden du bruker kortet. Første dag i perioden -> 45 dagers rentefrihet, siste dag i perioden -> 14-15 dagers rentefrihet.

Skrevet

Fikk ikke betalt med MasterCard! Hva vil det si at det ikke er dekning på kortet?

Du bør ikke ha mastercard hvis du ikke vet hva dette betyr .. :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...