AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 15 jogging og 15 min styrke. Trener 5-6 ganger i uka. Og vil gå ned i kilo.Anonymous poster hash: 14217...ebc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 ?Anonymous poster hash: 14217...ebc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Hva ønsker du å få ut av treningen da? Alt er bedre enn ingen ting, så om alternativet et ingen trening, så er ikke 30 minutter for lite. Anonymous poster hash: 03751...801 1
kanelsnurr Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Jeg tenker selv at jeg har trent kort hvis jeg bare trener en halv time, men noen ganger er det man får til. Og en halv time er så underlig mye bedre enn ingen ting! Hvis det er halvtimesøkter som funker for deg, og det får deg til å faktisk fortsette med trening over tid, så er det supert! Det viktigste er ikke hvorvidt det er "ideelt", men at det er det du trives med. Og 5-6 ganger i uka gir jo da 2,5 til 3 timer trening, som ikke er særlig lite. Jeg ville nok valgt å ta styrke og kondisjon på ulike dager, sånn at du får en halvtime styrke en dag og en halvtime kondisjon neste dag. Hvis du ønsker bedre kondis, og å bli sterkere, så tror jeg det gir mer muligheter for et bedre treningsopplegg... Endret 12. februar 2015 av kanelsnurr 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Vil du gå ned i vekt er det kostholdet du må fokusere på. Anonymous poster hash: b65a9...38a 2
Gjest Runforit Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 (endret) Tja, jeg gjør unna 6 km på en halvtime. 4,2 mil i uka er ikke veldig lite trening vil jeg påstå. Kommer helt an på hva du gjør ut av det. Og selvsagt om en har noen mål med treningen. Endret 13. februar 2015 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Jeg er enig med Kanelsnurr - ta heller totalt 30 minutter kondisjon og totalt 30 minutter styrke annenhver dag. Skal du få tid til f eks 5 - 6 styrketreningsøvelser, og 2 - 3 repitisjoner av hver trenger du 30 minutter. Og det er det som skal til for å få progresjon. Og så må du ta i så hardt at det vikrelig svir - da styrker du musklene. Husk å gi muskelene den næringen de trenger for å byge seg opp igjen. Dagen med kondisjon med restitusjonsdagen for musklene, noe som også er viktig. Anonymous poster hash: 9ab30...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Det behøver ikke være for lite, det kommer an på intensiteten. Man kan få mye mer ut av en kortere økt enn en lengre dersom man tar for mange pauser i en lang økt, kanskje bortsett fra der man har hatt god progresjon og skal løfte ennå tyngre (og da behøver pausene). Ser mange som trener 1-2 timer, men som i grunnen soser vekk 1/3 til halvparten av tiden. Det som teller er effort per tidsenhet. Anonymous poster hash: 9f979...241 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 30 min er lite. ideelt sett burde du holde på i hvert fall en time. spørs om du implementerer styrkeøvelser i rutinen eller ikke Anonymous poster hash: 73c90...14a
grrwaffmjau Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 30 min er da ikke lite hvis man har effektive økter. Gir du mye på en halvtime er det absolutt nok. Når jeg trente mye var øktene sjeldent lengre enn 30 min, men da ga jeg virkelig alt. Ville forresten lagt styrke og kondisjon til forskjellige dager. Jeg trente 30 min styrke en dag, og 30 min jogging neste. Kombinert med ett godt kosthold vil du fint gå ned:) 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Hm, jeg tenker at en hver idiot klarer å løpe i 15 min (så fremt de ikke har kols eller er sykelig overvektige), så synes egentlig det hørtes ganske lite ut med 15 min løping av gangen.. Styrke vet jeg ikke noe om Anonymous poster hash: 3ad51...dfb
Gjest Penelopee Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Vel, jeg løper også 6 km på rundt 30-35 minutter, og forbrenner rundt 400-500 kalorier. Så det kommer vel an på hvordan du trener og intensiteten på økten.
belle_ Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Hm, jeg tenker at en hver idiot klarer å løpe i 15 min (så fremt de ikke har kols eller er sykelig overvektige), så synes egentlig det hørtes ganske lite ut med 15 min løping av gangen.. Styrke vet jeg ikke noe om Anonymous poster hash: 3ad51...dfb En hver idiot klarer ikke å løpe 15 minutter i strekk, mange klarer ikke 5 en gang til å begynne med, så blir feil å uttale seg på den måten. Jeg har selv startet på bunnen og jeg hadde hverken kols eller var sykelig overvektig, men kondisjon var ikke-eksisterende, det å løpe i det hele tatt var mildt sagt for jævlig. Forøvrig til TS spørsmål: Jeg synes det er en flott treningsøkt jeg, 30 minutter så mange dager i uken er flott. Selv trener jeg 3 dager i uken og er der halvannen time per gang. Jeg støtter likevel forslaget om å legge styrke og kondisjon til en enkelt økt, og kjøre det annenhver gang, da tror jeg du vil få mye mer ut av treningen din. Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå