Gå til innhold

Netcom er så j..... arrogant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for tiden en sak med Netcom med et krav som ikke er berettiget. Jeg hadde nedbetalingstid på mitt abonnement og valgte og betale dette i sin helhet og bytte leverandør. På min nettside sto det klart og tydelig at jeg ikke hadde bindingstid. Nå har jeg fått en faktura med flere betalingspåminnelser på et bruddgebyr pålydende 1500 kroner. Jeg prøver å legge frem saken for de og jeg hadde fått like bra respons av en murvegg.

Saken har gått til inkasso, jeg påpeker det samme der og bestrider kravet. Får et like arrogant svar fra de, de har snakket med Netcom og opprettholder kravet. Bildebevis på at jeg var utenfor bindingstid bryr de seg en døyt.

Jeg påpeker at jeg vil ha en objektiv vurdering fra en klagenemnd eller forliksrådet, men de gir beng.

Jeg blir så oppgitt og det tar så mye tid og energi, samt at det er irriterende at på det påløper ekstra gebyr.

Noen som har erfaring fra når inkassosaker går til forliksrådet? Lurer evt. på å bare betale regningen for å sende Netcom et tilsvarende erstatningskrav.

For min del, betyr det at jeg aldri mer kommer tilbake til Netcom.

Anonymous poster hash: 9fdc1...332
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sjekke ut "Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon" - https://www.brukerklagenemnda.no/ .

Har selv en sak inne vedr. Netcom, men nemnda har lang saksbehandlingstid. Tror de beregner ca. 6 måneder for tiden.

Anonymous poster hash: fc06e...f32
Skrevet

Du får true med "TV2 hjelper deg"

Det eneste som hjelper mot slite drittselskaper

Anonymous poster hash: f6018...8f1
  • Liker 2
Skrevet

Å true med TV 2 hjelper deg føler jeg er en tom trussel. De hører sikkert x antall kunder som sier det samme hver dag. Jeg liker bedre å bruke mer tilgjengelige midler og evt. la TV 2 hjelper deg dukke opp uten forvarsel.

Brukerklagernemnda er et godt tips! Jeg prøver først privatrettslige løsninger, deretter går jeg til nemnda.

Skrevet

Håper du har bestridt skriftlig? Og tatt vare på dokumentasjonen.

Du kan ikke betale og kreve tilbake fra Netcom, og har du bestridt så skal ikke saken gå til inkasso.

Anonymous poster hash: 1a5ae...dda

Skrevet

Inkassoselskapet( med epostadresse [email protected]) tar "selvfølgelig" parti med NetCom. Jeg har bestridt kravet skriftlig gjentatte ganger ja. Etter skadeerstatningsloven kan jeg kreve erstatning for et økonomisk tap så jeg kan fint sende et erstatningskrav i etterkant.

• 2 uker senere...
Skrevet

Til opplysning er det slik at om du har reklamert på forholdet er krevende part forpliktet til å "fryse" kravet til saken er avgjort. Det vil si at de ikke kan kreve deg for gebyrer/renter før etter saken er avgjort. Dette kan du kreve skriftlig.Det er også slik at bevisbyrden nå ligger hos dem om du har dokumentert din reklamasjon. Dette er på generelt grunnlag, da jeg ikke vet hva de har lagt til grunn for sitt krav.

Når det gjelder skadeerstatning så fungerer det ikke helt slik, som du forespeiler det, i praksis. Et slikt erstatningskrav vurderes mye på skjønn og det krever mer ressurser enn det er verdt. Den beste løsningen er å reklamere forholdet og holde tilbake kravet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...