Gå til innhold

Stramme kroppen, få tydlige muskler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er jente på 20 år, veier 62 og er 172 cm høy. Jeg ønsker gjerne å få strammet opp kroppen, slik at det vil bli veldig markerte muskler. Derfor lurer jeg på om noen har tips til kosthold og trening. Jeg kan starte med å fortelle hvordan jeg lever i dag, men denne metoden fungere ikke. Nå har jeg trent i to måneder og jeg kan så vidt se resultater.

Kosthold:

Frokost: 2 knekkebrød med leverpostei og agurk.

Lunch: forskjellige salater, kyllingsalat og eggsalat.

Mellommåltid: 2 knekkebrød med leverpostei og agurk.

Middag: veldig forskjellig, kan være wok, pasta, poteter osv. Altså veldig variert her.

Mellommåltid: nøtter eller yr før trening.

Kveldsmat: 2 knekkebrød med pålegg, enten skinke, leverpostei, ost.

Drikker vann til alle måltider.

Trening:

4 dager med styrketrening.

2 dager med intervalltrening.

Er det noen som har tips til forandringer jeg kan gjøre for å kunne få mer markerte muskler?

Anonymous poster hash: bb9df...820
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Jeg har alle mine muskler i smug. :-)

Men lykke til!

Skrevet

Vel, for det første så er det to måter å få mer synlige muskler på: fjerne fett for å få dem mer synlige, eller bygge større muskler. Dersom du skal ha større muskler må du nok regne med å spise mer for å bygge dem opp, og heller slanke deg igjen etterpå når du har ønsket muskelmengde.

Dersom du ikke vil ha større muskler, men bare mer markerte, ville jeg prøvd å fokusere mer på kardio for å forbrenne fett. Mer aktivitet for forbrenner fett vil gi deg mer markerte muskler, så her er det viktig å bruke mye tid på å bevege deg mye. Svømming, jogging osv. er gode øvelser, men pass på at du fortsatt holder dietten din. En fin måte å holde kontrollen over hvor mye du forbrenner er ved å skaffe seg et aktivitetsarmbånd, som Fitbit Flex eller Fitbit Charge. Disse teller hvor mye du beveger deg, og hvor mange kalorier du forbrenner.

I forhold til dietten din så ser den veldig grei ut for slanking, og det kan vel ikke være mange kaloriene du får i deg av denne? Hvis du skal bygge opp større muskler så mye du øke proteininntaket en hel del, for det var det ikke stort av her. Spis egg, drikk melk, og i verste fall ta proteinpulver hvis du føler for det. Med det kostholdet du har tviler jeg på at du får stor effekt av styrketreningen din.

Skrevet

Takk for svar.

Har du forslag til et kosthold hvor man får inn så mye proteiner man trenger?

Anonymous poster hash: bb9df...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...