Gå til innhold

Hjertebank og lav puls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg opplever i perioder en del hjertebank, at hjertet slår ekstra kraftig/dobbeltslag. Da kan det gjerne vare opptil en time eller mer, før det går over. Jeg har jo begynt å lure på om jeg lider av hjerteflimmer, men symptomene som blir beskrevet passer ikke meg. Jeg føler meg ikke særlig dårlig på noen måte, ikke andpusten, klarer fint å gjennomføre oppgaver. I tillegg har jeg prøvd å måle pulsen min når dette skjer, og jeg har ikke særlig høy puls, men den er likevel litt høyere enn normal hvilepuls. Feks at den stiger til 60 i hvilepuls, noe som er litt høyere enn min hvilepuls.

Saken er at hvilepulsen min ligger sjeldent over 60, jeg er som regel et sted melom 45-55. Litt under 50 om morningen, mens litt over 50 midt på dagen. Jeg trodde egentlig at dette med lav puls var en positiv ting, men nå om jeg over en artikkel som skriver om bradykardier, som kan være/tyde på sykdom? Med bradykardier har en hvilepuls på under 60.

Derfor lurer jeg på om denne hjertebanken kan skyldes den gjennomgået lave pulsen.

Jeg lurer også på om en svært anstrengende trening kan ha utløst hjertebanken. Jeg tok meg skikkelig ut på trening på tirsadg og på onsdag hadde jeg altså sammenhengende hjertebank i flere timer fra midt på dagen, som varte i rundt 3-4 timer.

Jeg har uansett tenkt meg til legen snart, då skal jeg faktisk spørre om dette. Jeg lurte på om noen har erfaring med bradykardier og om hva som evnetuelt kan gjøres med dette? Så vidt jeg forstår så tyder ikke symptomene mine på hjerteflimmer, men det er tydelig at hjertet mitt slår urytmisk.

Anonymous poster hash: 5f025...f2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt gå til legen. Mest sannsynlig er det bare helt ufarlige arytmier, som mange, mange har. Legen vil nok foreslå at du går med 72 timers EKG, evt arbeids EKG på sykehuset.

Anonymous poster hash: cf511...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...