AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har noen spørsmål til dere som trener styrke, eventuelt kombinerer dette med kardio, om hvordan dere greide å oppnå resultatene deres:) - Hvor ofte trener du? - Hva trener du? - Hvor lang tid gikk det fra dag 1 til du merket/så forskjell på kroppen? - Tar du proteinshake eller andre tilskudd for muskelvekst/restitusjon? - Hva motiverer deg? Takk på forhånd til deg/dere som orker å ta dere tid til å svare ) Anonymous poster hash: 68717...bd9
Betty2 Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 jeg trener styrke og kondisjon 3 ganger i uken. og kamsport 2 ganger i uken. på kardio veksler jeg mellom ulik løping (lang jogging, 4x4 intervall og gerilja cardio) jeg kjører ikke fast løpe program men velger den joggeøvelsen som frister mest den dagen. på styrke kjører jeg fast program: pull ups, utfall, benk press, armhevninger, roing, markløft og omega (i slynge) på noen dager kjører jeg litt andre øvelser, bare for å ikke gå lei, da kan jeg kjøre squats, hiptrust, rygghev, situps, og en mageøvelse som er litt somplanke med rulle hvor mann ruller seg ut og trekker seg inn. Fra jeg begynte å trene fast til jeg hørte andre sa de så resultater på meg, gikk det ca 8 uker, var vel rundt den tiden jeg merket at klærene begynte å sitte litt løst. frem til nå har jeg ikke tatt noe tilskudd, kun spist normalt og det jeg har hatt lyst på. Men har begynt å ta protein tilskudd nå, dette er bare et prøve prosjekt for min del, for å se om jeg merker noe forskjell på kropp og resultater. Det som klarer å motivere meg, er variasjonen i treningsprogrammet, og det at jeg jobber turnus, gjør at jeg har en del fritid og har klart å få mentaliteten: er like greit å ta seg en treningsøkt, som å ligge hjemme på sofaen. Lykke til med trening.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 jeg trener styrke og kondisjon 3 ganger i uken. og kamsport 2 ganger i uken. på kardio veksler jeg mellom ulik løping (lang jogging, 4x4 intervall og gerilja cardio) jeg kjører ikke fast løpe program men velger den joggeøvelsen som frister mest den dagen. på styrke kjører jeg fast program: pull ups, utfall, benk press, armhevninger, roing, markløft og omega (i slynge) på noen dager kjører jeg litt andre øvelser, bare for å ikke gå lei, da kan jeg kjøre squats, hiptrust, rygghev, situps, og en mageøvelse som er litt somplanke med rulle hvor mann ruller seg ut og trekker seg inn. Fra jeg begynte å trene fast til jeg hørte andre sa de så resultater på meg, gikk det ca 8 uker, var vel rundt den tiden jeg merket at klærene begynte å sitte litt løst. frem til nå har jeg ikke tatt noe tilskudd, kun spist normalt og det jeg har hatt lyst på. Men har begynt å ta protein tilskudd nå, dette er bare et prøve prosjekt for min del, for å se om jeg merker noe forskjell på kropp og resultater. Det som klarer å motivere meg, er variasjonen i treningsprogrammet, og det at jeg jobber turnus, gjør at jeg har en del fritid og har klart å få mentaliteten: er like greit å ta seg en treningsøkt, som å ligge hjemme på sofaen. Lykke til med trening. Takk for svar! Er gøy og inspirerende å høre andres treningsvaner:) Jeg trener selv styrke og kondisjon 3 ganger i uka, men jeg er med på spinnigtimer. Men kjenner at jeg ikke føler jeg får den samme effekten som ved jogging. Holdt på med jogging en del i fjor og jeg synes å huske at jeg så mye raskere resultater da, enn nå når jeg kun sykler og ikke jogger. Tror du det kan ligge noe i det, og at jogging er bedre for forbrenningen?Anonymous poster hash: 68717...bd9
FitnessIna Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 - Hvor ofte trener du? Har 5-6 økter hver uke med styrke, kettlebell og en løpeøkt. - Hva trener du? Styrke, fullkropp x 2 (knebøy, frontbøy, markløft, chins, militærpress osv) Kettlebell x 3 (trener mot konkurranser) Eventuelt en løpeøkt - Hvor lang tid gikk det fra dag 1 til du merket/så forskjell på kroppen? Det husker jeg faktisk ikke Men merket det da jeg gikk ned en buksestørrelse. Ser nå forandringer med jevne mellomrom. - Tar du proteinshake eller andre tilskudd for muskelvekst/restitusjon? Jeg tar BCAA og kreatin. Utenom det spiser jeg vanlig mat, og får nok proteiner derfra. - Hva motiverer deg? Å se fremgangen, å bli sterkere og å se resulater i konkurranser!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Jeg trener styrke 3 dager i uken og kampsport 3 dager i uken. Styrke: her kjører jeg et program som heter 5/3/1. Det har hovedfokus på benkpress, markløft, knebøy og skulderpress. I tillegg gjør man assistanseøvelser. Jeg tar chins, dips, ettarms roing, bulgarske utfall, hoftestøt, fordelt på de forskjellige dagene i uken. Dette er ikke et "nybegynnerprogram". Jeg begynte først med starting strength og deretter stronglifts, som begge er 5x5-baserte programmer med fokus på benk, mark, bøy og roing. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før jeg selv så forskjellen. Det tok noen måneder, tror jeg. Har trent i noen år nå, så ikke så lett å huske så langt tilbake. De dagene jeg trener fastet tar jeg BCAA før økten. Ellers tar jeg kreatin hver dag. Jeg spiser en del vegetarmat, men tåler ikke så store bønner og linser, så de kjøttfrie dagene bruker jeg proteinpulver for å "Komme i mål" proteinmessig. Fremgang motiverer meg. Det å klare å løfte tyngre og tyngre vekter er knall. Anonymous poster hash: ac495...903 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 - Hvor ofte trener du?Har 5-6 økter hver uke med styrke, kettlebell og en løpeøkt. - Hva trener du? Styrke, fullkropp x 2 (knebøy, frontbøy, markløft, chins, militærpress osv) Kettlebell x 3 (trener mot konkurranser) Eventuelt en løpeøkt - Hvor lang tid gikk det fra dag 1 til du merket/så forskjell på kroppen? Det husker jeg faktisk ikke Men merket det da jeg gikk ned en buksestørrelse. Ser nå forandringer med jevne mellomrom. - Tar du proteinshake eller andre tilskudd for muskelvekst/restitusjon? Jeg tar BCAA og kreatin. Utenom det spiser jeg vanlig mat, og får nok proteiner derfra. - Hva motiverer deg? Å se fremgangen, å bli sterkere og å se resulater i konkurranser! Ts her: Kan jeg spørre hva BBCA er? Anonymous poster hash: 68717...bd9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 BCAA = branched chain amino acids. Eller flerkjedete aminosyrer som det heter på norsk. Det er aminosyrene protein er bygget opp av, rett og slett. Det kan hindre nedbryting av muskelmasse, og hjelpe med å forhindre stølhet. Du får i det akkurat de samme stoffene ved vanlig mat, men noen føler det hjelper å ta litt ekstra. Anonymous poster hash: ac495...903
FitnessIna Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 BCAA er tre essensielle aminosyrer - Valin, Leucine og Isoleucine. Disse kan blant annet brukes som energi i muskelen, gjøre restitusjonstiden kortere, og føre til økt proteinsyntese. Jeg har ikke merket en markant forskjell, men BCAA smaker godt, og jeg er dårlig til å drikke vann når det ikke smaker noe - men nå får jeg i meg mye mer i løpet av en økt, og det gir et godt utslag.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Okei så det er for å yte mer på trening. Men hva er forskjellen på dette og kreatin? Har hørt mye om at dette også visstnok skal gjøre at man orker mer og greier å løfte tyngre enn vanlig. Ts Anonymous poster hash: 68717...bd9
King in the North Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg har noen spørsmål til dere som trener styrke, eventuelt kombinerer dette med kardio, om hvordan dere greide å oppnå resultatene deres:) - Hvor ofte trener du?- Hva trener du?- Hvor lang tid gikk det fra dag 1 til du merket/så forskjell på kroppen?- Tar du proteinshake eller andre tilskudd for muskelvekst/restitusjon?- Hva motiverer deg? Takk på forhånd til deg/dere som orker å ta dere tid til å svare ) Anonymous poster hash: 68717...bd9 1. 3 ganger i uken. Mandag - Onsdag - Fredag 2. Fullkroppsprogram alle dagene, fokus på baseøvelser og store muskelgrupper. 3. Én uke. Kan være placebo 4. Proteinshake en gang i blant når jeg ikke får i meg nok proteiner og kalorier fra vanlig kosthold. Tok ikke de første tre månedene med trening. 5. Min nye alt for vakre kjæreste, forbedred selvbilde, stadig fremgang, og litt egoistisk showoff til mine venner som ikke gidder å være med på trening. Hjelper at jeg alltid har vært undervektig og nå fyller opp figuren min. En deilig mestringfølelse er det også. Endret 13. februar 2015 av King of the North
FitnessIna Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Okei så det er for å yte mer på trening. Men hva er forskjellen på dette og kreatin? Har hørt mye om at dette også visstnok skal gjøre at man orker mer og greier å løfte tyngre enn vanlig. TsAnonymous poster hash: 68717...bd9 Kreatin er ikke en aminosyre Kreatin har du i musklene dine - kreatinfosfat overfører fosfatgruppen sin til ADP, slik at det blir ATP (energibærer) - så kort sagt gjør kreatin at du kan holde på med intensivt muskelarbeid lengre, fordi energi tilbakedannes raskere. Dermed kan man bli sterkere, fordi du klarer 1-2 ekstra reps. Kreatin trekker også vann, slik at muskelcellen blir mer hydrert, og kan dermed bli mer anabol. Slik som BCAA, så er ikke kreatin nødvendig å ta - men det KAN gi bedre resultater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå