Gå til innhold

HJELP - underlivssopp?????

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Klør litt i skjeden.

Seig, litt slimete utflod. (hvit..)

Lurer på om jeg har 1 liten klump på innside av ei kjønnsleppe...

Har jeg underlivssopp???

Hvordan behandle??

Må man kontakte lege før behandling?

Kan Canesten kjøpes reseptfritt?

Tar det lang tid før soppen forsvinner??

Går det an å ta en kur alikevel om jeg IKKE har sopp? Bare for å være sikker???

Argh - dette kommer skikkelig ubeleielig.. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJøp deg en pakke med syv (eller fem) vagiatorer. Du setter en så langt opp i skjeden som du klarer hver kveld. I tillegg bør du smøre deg der nede overalt i en ukes tid, og ligge unna sex. Du får hestekur som varer bare en dag. Fem eller syv dagers kur er bedre, gir bedre resultat.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må jeg kontakte doktor?

Kan jeg ta denne kuren uten at jeg vet at det er sopp?

Er det farlig å gå med det over lengre tid?

Skrevet
Må jeg kontakte doktor?

Neida, prøv kuren først. Om det ikke funker, så kontakt lege. Det trenger ikke være sopp.

Kan jeg ta denne kuren uten at jeg vet at det er sopp?

Jeg TROR ikke det skader. Hør med fagfolk (f.eks de på apoteket) for å være sikker.

Er det farlig å gå med det over lengre tid?

Spør lege eller ditt nærmeste apotek. Jeg har ikke hørt at det kan være farlig, men bra er det neppe ikke. Utover dette kan jeg ikke uttale meg.

Lykke til :D

Skrevet

Sopp er naturlig, men det kan florere og bli ubehagelig til tider. En del leger anbefaler Canesteen etc. mens andre forsøker å behandle årsakene, ikke symptomene.

Hvis du i tillegg til kløe og utflod har ubehag eller smerter, f.eks. ved samleie eller når du sitter, kan det være vestabulitt. Det fører til betennelse som kan gi økt utflod. Er du mye stresset, har mange oppgaver, lite tid til deg selv, eller generelt har en flink-pike-holdning kan det føre til slike utbrudd i underlivet. I følge gynekolg Ekgren bør man da se nærmere på livssituasjonen for å se om man kan finne måter å redusere stressnivået på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...