Gå til innhold

Sminke for ekstremt sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sminke som er snill mot sensitiv hud å anbefale? Jeg er spesielt på utkikk etter highlighter, solpudder og rouge. :)

Anonymous poster hash: 3915d...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende lush sine produkter kan være gode :) De er av 100% naturlige ingredienser, så jeg vil tro at de skal være ganske milde da.

Skrevet

Kan hende lush sine produkter kan være gode :) De er av 100% naturlige ingredienser, så jeg vil tro at de skal være ganske milde da.

Takk :) Har aldri hørt om lush før. Selges det i noen pafymerier ?

Skrevet

Takk :) Har aldri hørt om lush før. Selges det i noen pafymerier ?Anonymous poster hash: 3915d...07f

Det er nok fordi det er ganske nytt i våre trakter. Nei, det er en egen butikkjede :)

Skrevet

Milde? Får jo migrene av å gå inn i butikken. LUSH er ikke bra om du har sensitiv hud, i det hele tatt.

Folk har en tendens til å tro at "naturlige" produkter er bedre for sensitiv hud men det er det ikke. Det kan faktisk være verre.

Har dessverre ikke noen tips til sminke for sensitiv hud.

Anonymous poster hash: ec534...2c8

• Liker 3
Skrevet

Milde? Får jo migrene av å gå inn i butikken. LUSH er ikke bra om du har sensitiv hud, i det hele tatt. Folk har en tendens til å tro at "naturlige" produkter er bedre for sensitiv hud men det er det ikke. Det kan faktisk være verre. Har dessverre ikke noen tips til sminke for sensitiv hud. Anonymous poster hash: ec534...2c8

Det er jo fordi det er en SÅPEbutikk. Trenger ikke å bety at det er noe galt med sminken...

Hvordan kan det være verre? Interessant å vite hvordan. I mitt hode er det logisk at kjemiske, unaturlige ingredienser gjør mer skade..

Skrevet

Det er nok fordi det er ganske nytt i våre trakter. Nei, det er en egen butikkjede :)

Står at de har butikk på byporten. Skal sjekke det ut :) Noen som har flere tips? Tenkte å teste Clinique også. Det skal vel være veldig snilt mot huden?

Skrevet

Produktene fra Jane Iredale skal være veldig gode for sensitiv hud. De har produkter beregnet på hud etter operasjoner. Pass også på hvilken børste du bruker. Mange børster er for harde mot huden.

Anonymous poster hash: 02b7c...50d
Skrevet

Jeg sliter med sensitiv hud og får lett utslett/eksem. I det siste har jeg brukt esteé lauder og Dior- ingen utslett og fantastiske produkter!

Skrevet

Produktene fra Jane Iredale skal være veldig gode for sensitiv hud. De har produkter beregnet på hud etter operasjoner. Pass også på hvilken børste du bruker. Mange børster er for harde mot huden. Anonymous poster hash: 02b7c...50d

Det med børste har jeg ikke tenkt på. Jeg bruker bare minerals sine, og foundation kost fra Clinique. Vet du om de er ok?

Skrevet

Jeg sliter med sensitiv hud og får lett utslett/eksem. I det siste har jeg brukt esteé lauder og Dior- ingen utslett og fantastiske produkter!

Takk:)

Skrevet

Det med børste har jeg ikke tenkt på. Jeg bruker bare minerals sine, og foundation kost fra Clinique. Vet du om de er ok?

Jeg har ikke prøvd de børstene selv, så jeg vet ikke. Men jeg har hørt gode erfaringer med å investere i skikkelige børster. Jeg har selv utrolig sensitiv hud, og har noen børster fra Jane Iredale, som jeg også bruker sminke fra, og har bestilt noen WG børster fra beautylish. Etter lang overveielse og undersøkelse, siden de ikke er billige. De er laget uten å klippe håret, så det blir mykest mulig, og er cruelty-free. http://www.beautylish.com/b/wayne-goss Ellers kan jeg anbefale Jane Iredale sine. Du kan lese mer her https://janeiredale.com/us/en.htm

Skrevet

Det er desverre en myte at "naturlige ingredienser" er bra for huden, for de med nøtteallergi kan f.eks en bitteliten naturlig nøtt ta livet av en, og sist jeg prøvde hudpleieserien REN fikk jeg utslett og eksem i hele ansiktet.

Jeg er ganske fornøyd med Clinique. De fleste produktene er allergitestet, og på MEG funker de ihvertfall :)

Man må kanskje prøve seg litt fram, for det som fungerer for meg kan ha motsatt effekt for andre. Jeg bruker f.eks ikke kost til å påføre foundation, for det irriterer huden min og jeg føler det er mer hygienisk å påføre foundation fra en pumpeflaske med rene fingre :)

Hilsen ei med atopisk eksem og sensitiv hud.

Anonymous poster hash: 14faf...eed
  • Liker 2
Gjest Livmora
Skrevet

Clinique er veldig snill mot huden min! Faktisk er consealeren deres også kåret til en av de beste

Skrevet

I de verste periodene har kun Clinique funket på meg, jeg reagerer fort på parfyme/eteriske oljer og aktive ingredienser.

Clinique sin sminke har ikke dette i seg.

Anonymous poster hash: f6205...1da
Skrevet

Jeg har ikke prøvd de børstene selv, så jeg vet ikke. Men jeg har hørt gode erfaringer med å investere i skikkelige børster. Jeg har selv utrolig sensitiv hud, og har noen børster fra Jane Iredale, som jeg også bruker sminke fra, og har bestilt noen WG børster fra beautylish. Etter lang overveielse og undersøkelse, siden de ikke er billige. De er laget uten å klippe håret, så det blir mykest mulig, og er cruelty-free. http://www.beautylish.com/b/wayne-goss Ellers kan jeg anbefale Jane Iredale sine. Du kan lese mer her https://janeiredale.com/us/en.htm Anonymous poster hash: 02b7c...50d

Tusen takk for godt svar og gode tips! De kostene var kostbare, ja.. Men om de er virkelig gode, er det verdt det. Kan du skrive en oppdatering her når du har fått brukt kostene? Da ville jeg blitt veldig glad. Ts

Skrevet

Det er desverre en myte at "naturlige ingredienser" er bra for huden, for de med nøtteallergi kan f.eks en bitteliten naturlig nøtt ta livet av en, og sist jeg prøvde hudpleieserien REN fikk jeg utslett og eksem i hele ansiktet. Jeg er ganske fornøyd med Clinique. De fleste produktene er allergitestet, og på MEG funker de ihvertfall :) Man må kanskje prøve seg litt fram, for det som fungerer for meg kan ha motsatt effekt for andre. Jeg bruker f.eks ikke kost til å påføre foundation, for det irriterer huden min og jeg føler det er mer hygienisk å påføre foundation fra en pumpeflaske med rene fingre :) Hilsen ei med atopisk eksem og sensitiv hud. Anonymous poster hash: 14faf...eed

Clinique er veldig snill mot huden min! Faktisk er consealeren deres også kåret til en av de beste

I de verste periodene har kun Clinique funket på meg, jeg reagerer fort på parfyme/eteriske oljer og aktive ingredienser. Clinique sin sminke har ikke dette i seg. Anonymous poster hash: f6205...1da

Åh, så bra :)! Fint å lese at dere har gode erfaringer med Clinique sin sminke. Da gir jeg også Clinique et forsøk.

Ts

Skrevet

Tusen takk for godt svar og gode tips! De kostene var kostbare, ja.. Men om de er virkelig gode, er det verdt det. Kan du skrive en oppdatering her når du har fått brukt kostene? Da ville jeg blitt veldig glad. Ts

Skriver om dem så snart jeg har testet dem ut.

Skrevet

Jane iredale er veldig bra for sensitiv hud. Real techniques har veldig gode, myke og billige koster. Bare Minerals sine koster er ekstremt stive og røffe for sensitiv hud.

Skrevet

Cover FX.

Fås på nettstedene beautybay og/ eller hqhair.

Anonymous poster hash: 9dc27...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...