AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Hei! Jeg har fått smaken på styrketrening. Ønsker å gjøre treningen til en hobby. Rett og slett fordi jeg liker det, og jeg har sluttet å grue meg til treningsøktene! Så, maten jeg spiser inneholder egentlig litt lite proteiner i forhold til hvor hard styrke jeg trener, så jeg har valgt å ta proteintilskudd. Tar som regel en shake på fridagene (1 skje), og en etter trening, men da har jeg i 2 skjeer pulver. Prøver å få i meg litt ekstra proteiner på treningsdagene. Kostholdet er bra. Får i meg alt kroppen trenger, og skjeier sjelden ut. Koser meg litt nå og da med enten potetgull eller litt godteri. Jeg går aldri sulten. Så da er spørsmålet. Trenger jeg kreatin? Har lest mye om dette og at det skal ha dokumentert effekt. Målet mitt er å bygge muskler og bli kvitt det overflødige fettet. Så treningen min iløpet av uka består av 3 dager hard styrke (tar som regel så tunge reps at musklene ikke greier mer), 3 dager kardio (2 dager spinning, 1 dag jogging). Jeg er lei av å trene uten å ha noen fremgang, så jeg ønsker å vite mer om kreatin og om det er noe jeg som kvinne vil ha noen nytte av. Hvor mye skal tas i gangen, og hvor ofte? Anonymous poster hash: 27dd8...efd
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 jeg har brukt kreatin før, om jeg har merket forskjell? vet ikke. noen mener det funker, andre ikke. litt info http://forskning.no/trening/2013/12/kreatin-et-omstridt-muskelpulver Anonymous poster hash: 445fd...199
Supraspinatus Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Ingen trenger kreatin. I form av kosttilskudd. Men om spørsmålet heller er om du får en nytte av å ta det så er svaret mest sannsynlig ja. De aller fleste responderer på kreatintilskudd. Kosttilskuddet har en ergogen effekt. Du klarer å trene deg sterkere enn du klarer uten. Det er veldig billig så det skader ikke å prøve. Du trenger dog ikke følge en avansert doseringsprotokoll som står på pakningen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Ingen trenger kreatin. I form av kosttilskudd. Men om spørsmålet heller er om du får en nytte av å ta det så er svaret mest sannsynlig ja. De aller fleste responderer på kreatintilskudd. Kosttilskuddet har en ergogen effekt. Du klarer å trene deg sterkere enn du klarer uten. Det er veldig billig så det skader ikke å prøve. Du trenger dog ikke følge en avansert doseringsprotokoll som står på pakningen. Okei, er det sant det jeg har lest da at man regner ut hvor mye man trenger hver dag, med å gange 0,3 med sin egen vekt? Altså: 0,3 x 70 (min vekt) = daglig dosering. Eller? TS Anonymous poster hash: 27dd8...efd
Supraspinatus Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Okei, er det sant det jeg har lest da at man regner ut hvor mye man trenger hver dag, med å gange 0,3 med sin egen vekt? Altså: 0,3 x 70 (min vekt) = daglig dosering. Eller? TS Anonymous poster hash: 27dd8...efd 2-5g per dag er tilstrekkelig. Mange mener det gir bedre resultat om man spiser halvparten før og halvparten etter trening. Jeg tviler på at det har noen ekstrem effekt i forhold til å bare ta det til frokost. Anbefaler dog ikke å ta det på tom mage. Det er noen som reagerer på det da. Det kan være lurt å veie seg før du begynner, og så jevnlig etterpå. Man går normalt om 1-3kg avhengig av utgangspunkt. Dette er primært vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå