Gå til innhold

Middag for to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer på hva jeg skal mekke til meg og sambo til middag i dag, men er fryktelig fantasiløs. Har dere noe forslag? Noe uten kjøtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta med pesto

Grønnsakswok

Gazpacho

Gjest Ethereal
Skrevet

OK, jeg liker godt pasta i alle varianter: en favoritt er pesto med artisjokkhjerter, tunfisk, kapers, pinjekjerner og til slutt pesto og masse reven parmesan over.

Eller tomat, squash, løk og paprika---skjæres i biter og stekes med litt olivenolje. Mot slutten av steketiden kan du smuldre litt fetaost (helst av den typen i kartong, den smelter lettere) over, og spise det hele enten med ris eller varme pitabrød.

Gjest Ethereal
Skrevet

OK, jeg liker godt pasta i alle varianter: en favoritt er pesto med artisjokkhjerter, tunfisk, kapers, pinjekjerner og til slutt pesto og masse reven parmesan over.

Eller tomat, squash, aubergine,løk og paprika---skjæres i biter og stekes med litt olivenolje. Mot slutten av steketiden kan du smuldre litt fetaost (helst av den typen i kartong, den smelter lettere) over, og spise det hele enten med ris eller varme pitabrød.

Skrevet

her går det i wok om dagen, med wokgrønnsaker, nudler og strimlet svinekjøtt.

Skrevet
her går det i wok om dagen, med wokgrønnsaker, nudler og strimlet svinekjøtt.

Svinekjøtt er kjøtt! :tunge1:

Tunfisk er også kjøtt, forøvrig...

Skrevet

Spiser du melkeprodukter, Luna?

Ja du spiser jo ost på pizza....?

spiser du fex rømme ?

Skrevet

Du kan lage grønnsakswok i stedet. :wink: Hva med en slags grateng? Masse forskjellige grønnsaker i en ildfast form, hell over buljong/vin/fløte og dryss gjerne over revet ost eller bruk fetaost. Og stek i ovnen en times tid.

Skrevet
Spiser du melkeprodukter, Luna?

Ja du spiser jo ost på pizza....?

spiser du fex rømme ?

Ja, men må være litt forsiktig, ellers blir jeg dårlig. Fløte og krem må jeg helst holde meg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...