Gå til innhold

Sminke på bryllupsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte egentlig å sminke meg selv for å spare penger, men så ble jeg litt i tvil.

Hvorfor betaler de fleste så mye for noe de antagelig klarer fint selv? De fleste sminker seg jo til daglig. Sminker man seg annerledes enn til fest? Mer?

Jeg skal gifte meg i juli og synes uansett at det ikke er fint med mye sminke på dagtid/i sola (som jeg håper skinner)🌞🌞🌞

Hva gjør dere folkens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mange synes det hører med i "kosen" på selve dagen. :)

Men en make-up artist (som kan sine saker vel og merke) vil legge en make-up som sitter bra. I tillegg så tenker de litt mer på hvor du skal ta bilder? Sollys ute fx vil "vaske bort" mye av sminken, slik at det ikke synes så godt på bilder.

man har jo også gjerne en prøvetime, og kanskje du kler en annen type sminke enn hva du kanskje tenker selv i utgangspunktet...? det handler jo om å fremheve fine trekk for å bli en bedre utgave av seg selv!

I sum så er det hva du ønsker selv. men hele dagen skal jo være litt utenom det vanlige.. eller? :)

Anonymous poster hash: e4bd8...b9c
Skrevet

Jeg gjør det fordi det ikke er spesielt mye billigere å kun ordne håret der jeg skal enn å få sminke også. Og håret klarer jeg ikke ordne selv så det blir fint bak. Så kan de jo mye mer om å få sminken til å sitte og holde seg fin, og de vet hva som fungerer fint på bilder og sånn.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg hadde aldri valgt å sminke meg selv til en slik dag, frisøren jeg gikk til gjorde det for meg og jeg kunne ikke vært mer fornøyd!

Skrevet

En venninne skal ordne håret mitt, så det blir ikke noen kvantumsrabatt der, men tenker at det umulig kan være så vanskelig. Hvor mye betaler folk? Vil jo ikke se helt annerledes ut enn meg selv på bryllupsdagen heller☺️

Sminket du deg veldig mye eller annerledes solstråla88?

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Altså, du MÅ ikke få en makeup-artist til å sminke deg på dagen din. For det første, kan du fint gjøre research selv. For det andre, er det dyrt. Joda, det tilhører litt av "rutinen", men smaken er som baken!

Jeg begynte å se på youtube-videoer da jeg var sånn 19 år, og nå som jeg er 24, føler jeg at jeg kan mye om sminke kun ved å gjøre research på det. Øvelse gjør også mester.

Søk på youtube "long lasting makeup" eller "wedding makeup" f.eks, og det florerer av videoer av disse typene på youtube! :-)

Gratulerer så mye på forskudd, håper du får en fantastisk dag!

• Liker 2
Skrevet

Brullupssminke blir lagt slik at det tar seg bra ut på bilder, med blits og sollys og sånn, forskjellige typer produkter kan gjøre at virkelig ser ille ut på bildene, selv om det ikke synes utenom. Pluss at en god makeup artist er flink til å fremheve det fine i ansiktet på best mulig måte, flink med farger og sånn. Men det er vel spesielt med tanke på fotografering at man vil ikke vil sminke seg selv.

Anonymous poster hash: 409be...098

Skrevet

Jeg skal betale 4000 kr for hår, sminke og hjelp med kjolen.

Jeg tar med et bilde av hvordan jeg vanligvis sminker meg, så tenker jeg at de får gjøre det samme bare på sin måte.

Skrevet

Hvis du allerede klarer å sminke deg fint på egenhånd ser jeg ikke poenget med å leie inn en makeupartist. Sjekk YT for inspo, som nevnt over her. Følg videoene og du vil nok få en fint resultat. Øv på egenhånd før den store dagen :)

Anonymous poster hash: 16203...105
Skrevet

Går det an å ha med seg litt sminke til sminkøren evt? :) Eller blir sminkøren sur for det?

Anonymous poster hash: 83d32...8d7
Skrevet

Jeg hadde to utrolig snille venninner som ordnet hår og sminke for meg. Hun ene er makeup-artist, og hun hadde faktisk sminket meg før, derfor visste jeg at resultatet ville bli bra. Prøvesminking er et must :)

Jeg kunne ha sminket meg selv, jeg kan ganske mye. Men jeg ønsket ikke det ekstra stressmomentet. Hvem klarer å legge en perfekt eyeliner under stress? Ikke meg!

En annen ting som var viktig for meg, var at sminken ville bli fotografert bra. Noen produkter gjør at du ser hvit ut ved blitzfoto f.eks.

Er veldig glad for at jeg gjorde det slik, jeg klarte å roe meg ned en del før vielsen ved å bli dullet litt med :)

Anonymous poster hash: 2e474...079
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke superflink med sminke, og ville ha pene foto og pen fotosminke, men mest viktit var det å ha sminke som varte i 12+ timer. Ble ikke skuffet :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal sminke meg selv :) Kommer til å gjøre en avtale med KICKS for sminketips og så kjøper jeg litt produkter av dem.

Jo, dagen vår blir spesiell men det er ikke sminken det står på for min del. Det er andre ting til bryllupet vi heller vil bruke penger på :)

Anonymous poster hash: 0f82a...537

Skrevet

For at du skal se bra ut på bilder etc kreves ofte mer (og kanskje en annen type) sminke enn det du bruker til vanlig. Hår og sminke er det godt å slippe å tenke på, og evt føle deg usikker rundt, på bryllupsdagen.

Jeg er i alle fall utrolig glad for at jeg slapp å tenke på det :-)

Anonymous poster hash: 35fba...393
Skrevet

Jeg hadde to utrolig snille venninner som ordnet hår og sminke for meg. Hun ene er makeup-artist, og hun hadde faktisk sminket meg før, derfor visste jeg at resultatet ville bli bra. Prøvesminking er et must :)

Jeg kunne ha sminket meg selv, jeg kan ganske mye. Men jeg ønsket ikke det ekstra stressmomentet. Hvem klarer å legge en perfekt eyeliner under stress? Ikke meg!

En annen ting som var viktig for meg, var at sminken ville bli fotografert bra. Noen produkter gjør at du ser hvit ut ved blitzfoto f.eks.

Er veldig glad for at jeg gjorde det slik, jeg klarte å roe meg ned en del før vielsen ved å bli dullet litt med :)

Anonymous poster hash: 2e474...079

Ja, det er om det er solfaktor i sminken.

Anonymous poster hash: 83d32...8d7

Skrevet

Jeg får hår og makeup samme sted for 200 kr jeg. Bor ikke i storby da..

Skrevet

Jeg fikk håret fikset, også hadde jeg en venninne som la øyenskygger på meg :) Resten liker jeg best når jeg gjør det selv. Øyenskygge og meg har dessverre aldri særlig gode venner. Penger spart der også ;)

Anonymous poster hash: ad807...c3c
Gjest Solstråla88
Skrevet

En venninne skal ordne håret mitt, så det blir ikke noen kvantumsrabatt der, men tenker at det umulig kan være så vanskelig. Hvor mye betaler folk? Vil jo ikke se helt annerledes ut enn meg selv på bryllupsdagen heller☺️

Sminket du deg veldig mye eller annerledes solstråla88?

Nei, det gjorde jeg ikke, men det var noe med måten sminken ble lagt. Synes ikke jeg betalte så mye heller. 2500 for hår, sminke og frokost. Frisøren brukte i underkant av 5 timer på og ordne meg..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...