Gå til innhold

Doen tetter seg hver gang! Flere i blokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehm ok dette hører kanskje hjemme på et manns-forum, men der er jeg åpenbart ikke medlem som kvinne..
Jeg har nettopp flyttet til blokk, bodd i hus tidligere og blokk før det, aldri opplevd lignende, altså så hyppig tetting av doen.
Doen her tetter seg omtrent hver eneste gang jeg bommelommer!
Må stake ut osv ganske prosjekt og ekkelt.. Hjelper ikke å dra ned en ekstra gang.
Prøver å bruke mindre med papir, men har jeg bæsjet mye (beklager detaljer..) går det rett og slett ikke ned. Skjer dette ofte i blokk, hos dere her som bor i blokk?? Bør jeg ta kontakt med vaktmester for å få nye rør, kanskje akuratt mine er for dårlige som gjør at "nedsuget"/nedskyllingen har liten effekt, eller er det en normal vanesak og jeg må lære meg å gå på do og dra ned underveis i tørkingen?

Anonymous poster hash: a7395...e30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det er gammelt bygg med gamle rør?

Men ja, til du får en løsning på det bør du nok skylle ned underveis.

Anonymous poster hash: d922d...d09

Skrevet

Toalett i blokk skal kunne brukes til formålet, det kan ikke dette....om toalettet står i blokk eller enebolig er uten betydning.

Men bor du langt nede i blokken?

Bruker du grovt gjenbrukspapir? Dette er frarådet da papirfibrene erså grove at de tetter rørende.

Mer relevant informasjon er nødvendig for mer presise svar.

Anonymous poster hash: 4a051...054

Skrevet

Sånn skal det ikke være. Jeg vil tro feilen ligger et sted mellom dassen og tilkoblingen til blokkens vertikale rørstamme for avløp. I motsatt fall, hvis synderen er hovedavløpet, vil naboer rett over og under deg også ha samme problem. Du kan jo spørre de eller vaktmesteren.

Mest trolig må du få tak i en rørlegger eller prøve selv med en stakefjær.

Skrevet

Vet du om det har bodd folk med småbarn i leiligheten ridligere?

Det er ingen ukjent sak for rørleggere at bleier! Bind og ramponger går indo, og lager "propp".

Anonymous poster hash: 4a051...054

Skrevet

Vi har det sånn i leiiligheten vår. Jeg må trekke ned to ganger, én gang for avføring og en gang for papiret.

Kjipt, men jeg har lært å leve med det.

Skrevet

Aldri vært noe problem i noen av blokkene jeg har bodd i.

Anonymous poster hash: 33f95...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...