Gå til innhold

Underforum for bonus-/stefamilier?

Nytt underforum for stefamilier?  

20 stemmer

1. 1. Stiller du deg bak forslaget om opprettelse av et underforum for stefamilier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange tråder her hvor steforeldre og biologiske foreldre ryker i tottene på hverandre. Jeg skjønner det, for det er såre tema som tas opp. Men faktum er at steforeldre, særlig i starten, ofte er veldig alene med erfaringene sine.

Det er ikke mange forbilder å ta av rundt seg, det er ikke mange venner eller familie som kan identifisere seg og skjønner hva det vil si å være steforelder. Derfor vender mange seg til dette forumet for å få råd og innspill - og greier stort sett å tråkke på mange foreldretær i prosessen, enda det som regel er det de ønsker å unngå ved å henvende seg til et internettforum i stedet for kjæreste, eks, eller andre involverte rundt seg.

Jeg vil lufte ideen om at det kan opprettes et eget underforum for stefamilier. Der man kan få lufte tanker og spørsmål og frustrasjoner, og selvsagt seirene og oppturene også.

Jeg vet ikke hvilke kanaler man bør benytte for å komme med slike forslag som dette, så jeg kjører på her. Moderatorer: pek meg gjerne i riktig retning!

hilsen Euphemia, stemor som ikke vil tråkke på tær

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg var en god ide!

Føler tidvis jeg drukner i steforeldre tråder. Hadde vært supert å få dem samlet.

Anonymous poster hash: abeae...828
Skrevet

Ikke nødvendig. Det er jo også familie og bør være her i barn og familie

• Liker 2
Skrevet

Litt enig med mini-mio her.

Dessuten er det jo sånn at et eget forum for steforeldre ikke vil gjøre at man kan si hva som helst uten å tråkke på tær. Noen av trådtitlene og noe av det som uttrykkes om stebarn er så dumt og stygt at folk ville reagert uansett forum. Noen ganger tenker jeg at det er folk som ikke er steforeldre som skriver mye av dette for å gi gruppen stemødre dårlig rykte (stefedre går merkelig nok alltid fri fra kritikk...) men nok om det.

Et slikt underforum vil nok heller ikke beskytte mot usakligheter fra brukere som virker prinsipielt i mot steforeldre, samme hva. Også fra den kanten kommer det så mye usaklig, stygt og dumt at det ikke er til å tro.

Jeg er forøvrig selv steforelder og skulle ønske jeg hadde kjent til KG den gang det var nytt for meg å ha så mye ansvar og plikter for andres barn.

Anonymous poster hash: 40150...a4e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv medlem av en intakt familie uten steforeldreproblematikk, men siden jeg synes samliv og barne-forumet flyter over av tråder om steforeldre og bonusbarn synes jeg det hadde vært en super ide å samle dem på et forum!

Anonymous poster hash: b38d4...e1b
Skrevet

Og jeg syns det er en veldig dårlig ide.

Det er noe som heter "ekkokammer" og jeg mistenker sterkt at et slikt forum vil bli nettopp det. Et forum hvor steforeldre klapper hverandre på skuldrene og er enige om hvor sære og vanskelige foreldre, særlig mødre, er. Og da lærer man i grunnen ingenting.

Anonymous poster hash: 9e3dc...261
Skrevet

Da vil jeg ha eget forum til aleneforeldre også!! (Seriøst, ikke på trass).

Anonymous poster hash: ff5eb...45b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...