Gå til innhold

Alternativ lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal starte et nytt og bedre liv og slutte å bruke så mye penger på mat, særlig spise ute. Først og fremst går det masse penger til kantinemat.

Er det noen som har gode tips til lunsjmat som er enkel å lage dagen i forveien (eller for flere dager), lett å ta med, eventuelt varme opp i mikroen.

Jeg er ikke spesielt glad i matpakker med brødskiver, dessverre. Dårlig tid om morgenen gjør at det blir vanskelig å smøre en forseggjort matpakke, men å ta en boks ut av fryseren el. kjøleskapet skal jeg alltids klare.

Tenker pastasalat, couscoussalat, suppe. Flere gode ideer? Takker pent for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Rester av middagsmat (suppe, gryterett, ris/kjøtt)

* Salater

* Bruk andre typer brød enn vanlige brødskiver, prøv baguetter, ciabatta, maistriangler

* Omelett

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne følge alle mine gode intensjoner på dette området.... :roll: Jeg tåler ikke brød noe særlig, så prøver alt mulig annet. Jeg har ofte med meg 2-3 hardkokte egg, og så har jeg knekkebrød og melk på jobb. Frukt og yoghurt bruker jeg også å ha med meg, eller noe så banalt som kokt ris med div. grønnsaker, tunfisk eller kylling, og litt olivenolje/balsamicoeddik over.

Men ofte blir det kantina, og de selger stort sett ting jeg hverken liker noe særlig, eller burde spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...