Elze Skrevet 10. august 2004 #1 Skrevet 10. august 2004 Jeg skal starte et nytt og bedre liv og slutte å bruke så mye penger på mat, særlig spise ute. Først og fremst går det masse penger til kantinemat. Er det noen som har gode tips til lunsjmat som er enkel å lage dagen i forveien (eller for flere dager), lett å ta med, eventuelt varme opp i mikroen. Jeg er ikke spesielt glad i matpakker med brødskiver, dessverre. Dårlig tid om morgenen gjør at det blir vanskelig å smøre en forseggjort matpakke, men å ta en boks ut av fryseren el. kjøleskapet skal jeg alltids klare. Tenker pastasalat, couscoussalat, suppe. Flere gode ideer? Takker pent for alle innspill!
Arkana Skrevet 10. august 2004 #2 Skrevet 10. august 2004 * Rester av middagsmat (suppe, gryterett, ris/kjøtt) * Salater * Bruk andre typer brød enn vanlige brødskiver, prøv baguetter, ciabatta, maistriangler * Omelett
Gjest Ethereal Skrevet 10. august 2004 #3 Skrevet 10. august 2004 Jeg skulle ønske jeg kunne følge alle mine gode intensjoner på dette området.... Jeg tåler ikke brød noe særlig, så prøver alt mulig annet. Jeg har ofte med meg 2-3 hardkokte egg, og så har jeg knekkebrød og melk på jobb. Frukt og yoghurt bruker jeg også å ha med meg, eller noe så banalt som kokt ris med div. grønnsaker, tunfisk eller kylling, og litt olivenolje/balsamicoeddik over. Men ofte blir det kantina, og de selger stort sett ting jeg hverken liker noe særlig, eller burde spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå