AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Vurderer å kjøpe brukt pc siden min nåverende døde. Jeg er ikke den mest krevende bruker tror jeg, så tenker at jeg kan komme langt, og ikke minst spare penger på en brukt. De pcene jeg har sett på (dette er altså et firma, ikke privatpersoner) har windows 7 eller XP. Hvis jeg kjøper en av dem, vil den fungere som normalt da? Eller vil det bli et evig mas om oppdatering og advarsler om at det ikke finnes støtte for det ene eller det andre? Den som nettopp døde hadde W8, og det likte jeg egentlig ikke, var så mye styr med apper og hendelse, foretrakk egentlig XP.. Jeg bruker den til netthandel,FB, mail, netflix osv.. ikke noe spilling eller jobb. Anonymous poster hash: aa8bc...5e9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Win 7 vil absolutt fungere fint om du bare skal bruke den til småting som surfing og sånt, men du kan jo oppgradere operativsystemet når neste windows kommer(ikke oppgrader til win8 om du likte XP), men det er som regel ikke verdt pengene om du skal kjøpe en brukt en da. Anonymous poster hash: 47278...aa0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Win 7 vil absolutt fungere fint om du bare skal bruke den til småting som surfing og sånt, men du kan jo oppgradere operativsystemet når neste windows kommer(ikke oppgrader til win8 om du likte XP), men det er som regel ikke verdt pengene om du skal kjøpe en brukt en da. Anonymous poster hash: 47278...aa0 Formulerte meg litt klønete; win 7 funker helt fint, har det selv:) Og du kan fint kjøpe en brukt pc om du kun skal bruke den til småting som surfing, film ol. Anonymous poster hash: 47278...aa0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 xp vil etterhvert få en del sikkerhetshull, siden det ikke lages flere sikkerhetsoppdateringer. Hvis du er opptatt av sikkerhet bør du oppdatere til win 7, og så oppdattere til win 10 når den kommer. Du bør ikke kjøpe win 8 hvis du ikke likte den, for det er varslet at i win 10 tar de tilbake en del funksjoner de fjernet til win 8. Anonymous poster hash: fc4ee...333
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Jeg ville ikke kjøpt en maskin som opprinnelig ble levert med XP. For det første fordi denne maskinen sannsynligvis er veldig gammel, for det andre fordi XP ikke lenger er støttet fra MS, det kommer ikke engang sikkerhetsoppdateringer (De eneste som får støtte på XP er organisasjoner/bedrifter som har kjøpt videre sikkerhetsstøtte i en overgangsfase til noe nyere). Win7 er helt kurant fortsatt, det brukes ganske mange steder og er en av de beste versjonene fra MS i mine øyne. Stabilt og fint, god støtte for gamle versjoner av programmer samt ennå nytt nok til å være anvendelig til det meste til tross for at Win7 også drar på årene. Oppdateringer har du i alle operativsystemer, OSX, Win7, 8 og etterhvert 10. Men jeg skjønner ikke at folk stresser med dette, for hjemmebruk er det stort sett rimelig uproblematisk å f. eks sette på nattlige oppdateringer og ha maskinen skrudd på i det tidsrommet. Det kan man enkelt gjøre under Windows update. Jeg ville da hoppet over Windows 8 og gått for 10 når det kommer. 8 er fin og stabil nok, men mange liker ikke den konstante vekslingen mellom desktopmodus og "flisbelagt" skjerm som egentlig bare passer til touchskjermer. Vurder også om f. eks Chromebook er noe for deg. Dette er en slags nedskalert pc med Google chrome operativsystem slik at du kan kjøre google apps. Funker ok til nettbruk, facebook og mail og du har også apper som netflix og spotify der nå. Sjekk f. eks: http://www.lefdal.com/cms/chromebook/chromebook-alt-innebygd-fra-starten-av/ Anonymous poster hash: 74142...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå