Mear Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Er det noen av dere Kvinneguiden-guruer som har shoppa og reist en del? Nå er jeg helt tom på inspirasjon, her. I slutten av mai skal jeg og en venninne ta en langhelg i en hittil ubestemt europeisk storby. Den offisielle grunnen er jentetur, men den uoffisielle er å finne kjole til bryllupet mitt i juli. Jeg aner ikke hvilke byer som er bra med tanke på kjoleshopping - og i hvert fall ikke med tanke på nordiske størrelser. Jeg skal ikke kjøpe klassisk brudekjole, men en vakker sommerkjole som kan få se litt bruk - så jeg er jo villig til å putte litt penger i den og gå for ordentlig kvalitet og design. København er jo et opplagt valg, men også generelt ganske dyrt og kanskje ikke så spennende som destinasjon. Er det noen som kjenner til Amsterdam som shoppingby? Selv heller jeg veldig mot Budapest, som jeg vet er en fantastisk by å være på besøk i, men jeg er veldig skeptisk til om jeg finner det jeg ser etter der. Noen tanker, godfolk?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Milano. Anonymous poster hash: 11c4c...133
funginger Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Støtter hu over her. Berlin er nummer en! Ellers kan man(serlig mtp. eurokursen) dra til Praha eller Krakow. Har ikke vært i Budapest, men det skal visst og være veldig fint. Er god shopping i Øst-Europa og. Men igjen: Berlin! Edit: Vil og si at i Berlin, da særlig i Prenzlauer Berg har de en haug av små, uavhengige butikker hvor man skulle tro ting koster mange tusen, som er relativt rimelige og har lokale designere. Et annet tips hvis du skal til Berlin er å fly til Tegel heller en Schönefeld. Mye enklere å komme seg inn til byen. Endret 12. februar 2015 av funginger
Gjest Lille-pus Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Jeg har funnet fantastiske linkjoler av super kvalitet, og i farver som ikke bare er 'lingrå' i Krakow. For en Nordmann var de svært overkommelige i pris også. Brukes hver enste sommer så sant det er vær til å bruke en ned til kneet kjole.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Jeg har dårlig erfaringer med Berlin. De har små størrelser der, selv om jeg er medium i Norge, måtte jeg gå opp til xl der. Samtlige damene i butikken sa rett ut at de ikke har klær til store damer. Jeg har gode erfaringer med Paris, København, London, Roma, new York. Utmerket service Anonymous poster hash: 6ad5d...faa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Jeg har dårlig erfaringer med Berlin. De har små størrelser der, selv om jeg er medium i Norge, måtte jeg gå opp til xl der. Samtlige damene i butikken sa rett ut at de ikke har klær til store damer. Jeg har gode erfaringer med Paris, København, London, Roma, new York. Utmerket service Anonymous poster hash: 6ad5d...faa I Paris er størrelsene småAnonymous poster hash: 3d4ea...217 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 I Paris er størrelsene småAnonymous poster hash: 3d4ea...217 Jeg shoppet på de dyre stedene og hadde ikke noe problem med å komme inn i plagene. Jeg er som tidligere skrevet størrelse medium. Mens i Berlin måtte jeg se etter xl for å komme inn i klærne. Anonymous poster hash: 6ad5d...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå