Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg og kjæresten reiser til Krakow om ikke lenge, og lurer på om dere der ute har noen tips? Har lest og søkt litt, men alltid gøy å høre fra noen som har vært der. Hvis noen har tips til gode restauranter, alt fra kaffebarer til middag, noen ålreite plasser å gå på spa, turistattraksjoner man må få med seg, og shoppingtips blir jeg veldig glad! På forhånd, tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Følger denne da jeg også skal til krakow :)

Skrevet

Bare som en advarsel, ikke spis kyllingkjøtt når du er der! De er ikke like strenge på behandling av kjøtt der nede som vi er her i Norge. Og akkurat kyllingkjøtt kan du bli veldig syk av hvis det ikke er tilberedt skikkelig. Jeg bare nevner det.

Anonymous poster hash: 22ee9...1d0
Skrevet

Må vel bli en tur i saltgruvene.

Anonymous poster hash: 44d2b...58a
  • Liker 1
Skrevet

Wawel slott, en tur til gamlebyen etc.

Skrevet

Bare som en advarsel, ikke spis kyllingkjøtt når du er der! De er ikke like strenge på behandling av kjøtt der nede som vi er her i Norge. Og akkurat kyllingkjøtt kan du bli veldig syk av hvis det ikke er tilberedt skikkelig. Jeg bare nevner det.

Anonymous poster hash: 22ee9...1d0

Takk for tipset! Det skal jeg huske på :)

Må vel bli en tur i saltgruvene.

Anonymous poster hash: 44d2b...58a

Det står på programmet foreløpig :D

Wawel slott, en tur til gamlebyen etc.

Noe konkret i gamlebyen? :)

Skrevet

Noe konkret i gamlebyen? :)

Det er en markedsplass der, butikker, restauranter, en del fine bygninger etc. Vi gikk og kikket rund et par timer før vi satte oss ned med en kopp kaffe og kake.

• Liker 1
Skrevet

Shoppingtips: Galeria Krakowska er et svært kjøpesenter med massevis av butikker, ikke langt fra gamlebyen. Det er selvsagt mest kjedebutikker, men jeg synes det var et bra kjøpesenter :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Krakow er verdens vakreste by. Drar dit på våren hvert år. Mye å se og oppleve :-) er utrolig matglad så resturanter/cafeer er viktig for meg. Pod baranem har den mest uuutsøkte middagen og desserten. så ligger det en kafe i.. grodzka.. 7 eller 17 litt inni et smig vi pleier å spise lunsj. Aldri smakt bedre toaster :-) så er det en resturant midt inni drn hvite greia midt på stortorget. Husker ikke i farten hva den het men kan legge ut bilde. Her har de desserter, kaffe som tar pusten fra en. Gjenganger når vi drar dit. Måå bare prøves. Ellers er det galeria krakowska, saltgruvene, konsentrasjonsleirene, torturkamrene, mariakirka, hestevognene, parken ved elva ved slottet/rett ved siden av hotel kossak. Det er også en resturant på toppen av hotel kossak med en nyydelig utsikt både over byen, slottet og elva og parken. Der servere de den beste pastaen og salaten i denne verden. :-)

Skrevet

J. Noworolski het den jeg ikke husket navnet på:-)

AnonymBruker
Skrevet

Dere må ikke gå glipp av Mariakirken. Verdens største alter, og selv om du ikke er religiøs, vil du ikke angre på at du gikk inn dit. Helt fantastiske utsmykninger inni kirken.

Anonymous poster hash: 9e5f0...f95
Skrevet

Takk for alle tips over her, vi hadde en flott tur, med både inspirasjon herifra og en liten lommeguide vi fikk på hotellet, Krakow in your pocket, som var helt genial. Mye fint å se og gjøre, og til de som eventuelt skulle søke opp og se denne tråden senere - Krakow anbefales!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...