Gå til innhold

Hvor tidlig må jeg sjekke inn på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i spania, har kun håndbagasje. Må jeg sjekke inn 1 1/2 time før avgang da, eller er det de som skal sjekke inn bagasje som må det??

Anonymous poster hash: a1764...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reglene som gjelder i norge er 2 timer før på utenlands og 1 time på innenlands.

Det er jo for at du ikke skal stå der bak mennesker som meg og si "Jeg skal rekke ett fly" og få til svar - Det skal jeg også.

Men en time bør gå, men du må huske på at du uansett må gjennom sikkerhetskontrollen - det kan fort ta litt tid.

Skrevet

Du skal gjennom sikkerhetskontrollen og der kan det være kø, derfro er du selv ansvarlig for å være ute i så god tid at du rekker flyet. Mao du må tenke sjæl....

Anonymous poster hash: adc34...1b6

Skrevet

Ok, grunnen til at jeg spør er at jeg skal fly ekstremt tidlig, og derfor vil jeg ikke møte opp en time tidligere enn nødvendig, tror ikke det er så veldig mye kø i kontrollen så tidlig :)

Takk for svar!

Skrevet

Ok, grunnen til at jeg spør er at jeg skal fly ekstremt tidlig, og derfor vil jeg ikke møte opp en time tidligere enn nødvendig, tror ikke det er så veldig mye kø i kontrollen så tidlig :)

Takk for svar!

Skal aldri, si aldri :)

Skrevet

Reglene som gjelder i norge er 2 timer før på utenlands og 1 time på innenlands.

Det er jo for at du ikke skal stå der bak mennesker som meg og si "Jeg skal rekke ett fly" og få til svar - Det skal jeg også.

Men en time bør gå, men du må huske på at du uansett må gjennom sikkerhetskontrollen - det kan fort ta litt tid.

2 timer før sier de vel kun på Charter.

Vi skal fly m SAS ti USA og på hjemmesidene deres står det 1 time før for den flighten ;)

Skrevet

Møt opp i god tid. Ingen liker folk som er sene og forsinker flyet.

Anonymous poster hash: eba4f...fdc
Skrevet

2 timer før sier de vel kun på Charter.

Vi skal fly m SAS ti USA og på hjemmesidene deres står det 1 time før for den flighten ;)

De STENGER innskjekk en time før avgang. Så kommer du 55 minutter før flyet skal gå, så betyr det at du blir hjemme.....

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar!

Det er sikkert mange andre enn deg som skal med det samme flyet, og det er sikkert flere andre flyavganger noenlunde samtidig... Så du skal ikke være for sikker på at det ikke er så veldig mye kø i kontrollen :P Uansett alltid lurt å være ute i god tid :Nikke:

Skrevet

Kommer jo veldig an på hvilket flyselskap også.

Anonymous poster hash: 95bed...64e

Skrevet

De STENGER innskjekk en time før avgang. Så kommer du 55 minutter før flyet skal gå, så betyr det at du blir hjemme.....

Takk. Jeg hadde ikke tenkt å komme så 'rett før' - jeg liker å være ute i god tid. Jeg skrev bare hva det sto på SAS sine sider. Ser ikke ut som de er helt 'enige' med Avinor :)

https://www.sas.no/alt-om-reisen/sjekk-inn/frister-innsjekking/

Skrevet

Hvilket selskap flyr du med?

På veldig mange (de fleste?) flyselskaper kan man sjekke inn online og få en billett elektronisk. Har du bare håndbagasje så kan du da altså drite i alt som heter innsjekk på flyplassen, det eneste du trenger å bekymre deg for er at du er ved gaten når det er på tide å gå på flyet.

Last ned appen til flyselskapet og legg inn reisen, så får du tilbud om innsjekk online 24t før avgang.

Må du sjekke inn på flyplassen så står det alltid på nettsidene til flyselskapet når innsjekk stenger. Føler det typisk pleier å være 30 min på innlands og 45-60 min utenlands (45min til vanlige land, 60 min til de strenge passkontroll-landene som USA og Dubai). På nettsidene til flyplassen står det også anbefalinger for oppmøte etter hvor du skal reise, de er mer generelle og skal stemme for alle flyselskaper, de beregner også gjerne litt mer tid.

Flyr du charter så sier de alltid at du skal stille ørten timer før, for charterturister er treige som snott.

Flyr du et selskap uten noe form for elektronisk innsjekk (nett/app eller automat) hvor alle må innom en skranke for å få billetten sin så ville jeg også stilt i god tid, for spanjoler er også treige som snott, så da blir du stående i kø en stund.

• Liker 1
Skrevet

Takk. Jeg hadde ikke tenkt å komme så 'rett før' - jeg liker å være ute i god tid. Jeg skrev bare hva det sto på SAS sine sider. Ser ikke ut som de er helt 'enige' med Avinor :)

https://www.sas.no/alt-om-reisen/sjekk-inn/frister-innsjekking/

Problemet er at SAS tar sannsynligvis ikke høyde for at "shit happens" noe Avinor gjøre.

Det er bedre å være tidlig ute, enn akkurat.

Skrevet

Jeg er alltid der når innsjekking starter 2 timer før avgang uansett om det betyr at jeg møter klokka 4 om natta. Selv på den tiden har jeg vært ute for stappfull innsjekkingshall og lange køer. Synes det er bedre å ha god tid isteden for å risikere masse stress ved å drøye det for å sove litt lenger.

Så sover jeg heller når jeg kommer ombord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...